|
|
|
C.P
Net uit het ei
| Raad gevraagd. |
|
|
Heb mij net aangemeld en stel al meteen een vraagje.
Sinds zondagmiddag is mijn edelman van 26 jaar overleden na een hospitalisatie van 3 dagen. De edel heeft 4 jaar bij een rosékaketoe in dezelfde kooi gezeten en zij konden erg goed met elkaar opschieten,ze waren altijd samen ging de één uit de kooi dan volgde de ander,kwam de rosé naar mij om aangehaald te worden dan kwam de edel ook,ze hielpen elkaar met veren poetsen enz...
Nadat ik Poucki naar de vogelkliniek had gebracht is de rosé veel rustiger dan anders.
Vandaag heb ik gemerkt dat de rosé lustelozer is en niet goed weet wat zij wil,vanmiddag kwam zij naar mij gevlogen om op mijn schouder te gaan zitten,zij keek wat rond en vloog toen weer naar haar kooi daar ging zij bovenop zitten en keek weer wat rond,daarna ging zij in haar kooi en klom daar ook doelloos in rond,waarna zij naar de speelboom vloog en daar ook rondkeek.
Nu vraag ik mij af of de rosé haar maatje aan het zoeken is en of zij misschien begint te treuren.
Als de rosé om haar maatje aan het treuren is kan ik dan het beste een andere edel aanschaffen?
Moet dat dan ook een man zijn of mag een pop ook?
Daar ik denk dat een man mij teveel aan Poucki gaat doen denken en ik hem misschien met hem ga vergelijken.
Mvg C.P |
Woensdag 26 Oktober 2011 12:28 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
welkom hier. sterkte met het verlies van je edel.
ga er van uit dat gaaien ook gevoel hebben. jou kaketoe is zeker aan het treuren. mist zijn vriendje en heeft tijd nodig om dit te boven te kmen. ik zou niet meteen een nieuwe vogel bij de kaketoe zetten maar er een paar weekjes mee wachten. het verlies moet ook verwerkt worden. je kan je vogel wel aandacht geven maar geef het ook de ruimte.
mettertijd is het altijd beter om weer een vriendje te geven. hoeft niet perse een edel te zijn. het moet ook klikken samen. die garantie heb je bnooit als je een nieuwe vogel koopt.
een optie zou zijn om samen met je vogel bij een kweker te gaan kijken naar een nieuwe vriend. als het tussen beiden klikt dan is het prima.
heel veel sterkte met het verlies.  |
Woensdag 26 Oktober 2011 7:58 am |
|
|
C.P
Net uit het ei
|
|
|
Ik heb ondervonden dat papegaaien gevoelig zijn voor stemmingswisselingen en dat zij heel gevoelig kunnen zijn.
Was ook niet van plan om meteen een andere papegaai te gaan aanschaffen wij( Vito en ik) moeten het verlies van Poucki nog verwerken vooralleer er een andere gaaienvriendje gaat bijkomen.Als ik nu meteen een nieuwe gaai ga aanschaffen dan word deze teveel met mijn overleden vriendje vergeleken wat niet bevorderlijk is voor de vogel.
Ik geef Vito dezelfde aandacht dan toen Poucki er nog was,daar ik denk dat als ik haar nu meer aandacht ga geven zij nadien veeleisend gaat worden en als zij dan volgens haar niet voldoende aandacht krijgt zij gedragsproblemen gaat ontwikkelen.
Is het ook goed dat als ik een andere gaai ga aanschaffen om met de kweker af te spreken als het klikt tussen Vito en de gekozen vogel of ik enkele malen met Vito mag langskomen voor ik definitief beslis om de gaai te nemen zodat ik zekers ben dat beide gaaien goed met elkaar kunnen opschieten.
Ik wil geen andere gaai kopen om nadien te concluderen dat het toch niet goed klikt tussen beide en dan voor de andere om die reden opzoek te moeten naar een ander baasje.Als ik een dier in huis neem is dat niet voor maar even ik wil daarvan kunnen genieten zijn hele leven lang.
Mvg C.P |
Woensdag 26 Oktober 2011 8:32 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

pppffffff, veel sterkte hoor. Dit is niet makkelijk voor jou en ook niet voor Vito. Treuren zal Vita zeker doen, hij is zijn maatje kwijt en snapt het volgens mij ff niet meer goed maar zoals reeds gezegd, geef het allemaal wat tijd voor jezelf en voor Vito want je verdriet kan je niet zomaar aan de kant schuiven ook Vito niet. Ik hoop dat de tijd raadt zal brengen en je ook voor jezelf dit alles kan verwerken. |
Donderdag 27 Oktober 2011 11:27 am |
|
|
C.P
Net uit het ei
|
|
|
Bedankt voor jullie medeleven.
Wij (Vito en ik)waren erg aan Poucki gehecht en ik zal hem nooit vergeten.
Vooralleer ik mijn papegaaien kocht heb ik heelveel informatie vergaard heb er zelfs een workschop papegaaien verantwoord houden en opvoeden voor gevolgd.De voorbereiding die vooraf ging aan mijn definitieve beslissing om een papegaai te kopen heeft bijna twee jaar geduurd.Eerlijk gezegd ik heb geen minuut over mijn beslissing om een papegaai te kopen spijt gehad ondanks dat het met Poucki de eerste maanden een hel was door het gedragsprobleem dat hij had ontwikkeld (verenplukken,enorm hard krijsen en bijten)toch liet ik hem merken dat ik van hem hield waar hij mij na enige maanden heeft voor beloont door een ander gedrag te gaan vertonen,hij werd liever van karakter en kwam zelfs naar mij om geknuffeld te worden,al staan edels erom bekent geen echte knuffelaars te zijn.
Ik heb Vito en Poucki van particulieren gekocht die ze volgens hun zeggen wegens tijdgebrek (wat vaak gezegd wordt als hun gekochte papegaai niet voldoet aan hun eisen) verkochten.
Mijn mening is dat je als je een papegaai koopt ervoor moet zorgen dat het een aangenaam en gelukkig leven gaat hebben,een papegaai (eender welk dier) is geen wegwerpproduct dat je van de hand doet als het niet aan je eisen voldoet.
Als ik na het verwerken van het heengaan van Poucki een andere gaai aanschaf zal dat zekers weer één zijn die een gedragsprobleem heeft.
Daar ik ondervonden heb dat je met veel liefde,aandacht en geduld ( heelveel engelen geduld ) er een supergaai van kan maken.
Mvg C.P |
Donderdag 27 Oktober 2011 8:29 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Is het ook goed dat als ik een andere gaai ga aanschaffen om met de kweker af te spreken als het klikt tussen Vito en de gekozen vogel of ik enkele malen met Vito mag langskomen voor ik definitief beslis om de gaai te nemen zodat ik zekers ben dat beide gaaien goed met elkaar kunnen opschieten.
Ik wil geen andere gaai kopen om nadien te concluderen dat het toch niet goed klikt tussen beide en dan voor de andere om die reden opzoek te moeten naar een ander baasje.Als ik een dier in huis neem is dat niet voor maar even ik wil daarvan kunnen genieten zijn hele leven lang.
Mvg C.P[/quote]
dit is zeker aan te bevelen. als je bij een goede kweker bent, die ook zijn vogels op ziekten getest heeft, moet dit zeker te doen zijn. of een garantie kunnen geven dat als het niet klikt, je de vogel terug mag brengen en het geld terug krijgt.
maar jou voorstel is een heel goed voorstel. op die manier kom je er achter of het klikt of niet.  |
Vrijdag 28 Oktober 2011 7:48 am |
|
|
|
|
C.P
Net uit het ei
|
|
|
Ik kom weer even om raad vragen.
Mijn moeder en broer hebben mij vandaag verrast met een bezoekje aan een papegaaienopvang,daar zij vonden dat ik door het overlijden van Poucki mij afzonderde en me steeds met Vito bezighield.
In de papegaaienopvang hebben ze een edelpopje van 4j, die er gehuisvest was sinds april 2011.
De klik en het gevoel die ik voelde toen ik haar zag kan ik niet beschrijven,deze vogel is nog geen seconde uit mijn hoofd gegaan.
De edel werd door haar vorige eigenaar erg verwaarloosd en mishandeld waardoor.
de medewerkers van de opvang haar een heropvoedingscursus hebben gegeven al is zij wat terughoudend tegenover personen die zij niet kent toch lijkt het een lieverdje te zijn.
Ook heeft zij door de mishandeling eens een gebroken pootje gehad dat scheef gegroeid is , zij kan hiermee erg goed overweg en het hindert haar niet.
Volgens de eigenares van de opvang was de edel er niet gelukkig en zochten ze voor haar een liefdevolle thuis waar zij voelde aandacht zou krijgen en waar zij gelukkig en vrolijk kon worden.Als je je eraan meld als een mogelijke adoptant dan moet je er een vragenlijst invullen zodat zij hieruit een idee kunnen hebben van hoe je tegenover een papegaai staat,ook komen zij op onverwachte momenten eens langs om te controleren of de geadopteerde papegaai wel goed wordt gehuisvest,verzorgd enz..
Ik heb hun gezegd dat ik eraan dacht om later een andere gaai erbij te willen nemen maar dat ik nog een kaketoe had en dat beide dieren met elkaar overweg moesten kunnen komen.
Op dit gezegde reageerde de eigenares van de opvang onmiddelijk als u in Polly (zo hebben ze de edel genoemd)bent geinteresseert kan u onze vragenlijst invullen en als u geschikt bent bevonden om haar te adopteren kan u met de kaketoe langskomen zodat er kan gezien worden of de dieren elkaar aanstaan.Mochten de papegaaien terughoudent zijn ten opzichte van elkaar dan kon ik zovaak langs komen als ik wenste met Vito zodat beide papegaaien elkaar leerden kennen.
Nu weet ik niet wat ik moet doen
Foto van Polly in de opvang gemaakt met mijn gsm.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DQ3VSDSO.jpg
Mvg C.P |
Zaterdag 29 Oktober 2011 10:42 pm |
|
|
jeroen234
Fladderaar
meestal als er een goede klik is tussen papegaai en eigenaar of in dit geval tussen papegaai eigenaar en kaketoe
laten ze daarna de opvang papegaai voor een bepaalde tijd bij je logeren
zo dat ze van jou kunnen horen hoe die papegaai de nieuwe omgeving vind
dat jij al een soepkip edel in huis had genomen en die met veel geduld en liefde
weer geheel gezond heb gemaakt geeft je zeker een paar streepjes voor
dat laat zien dat je vel verstand van edel mannen in ieder geval heb
meeste mensen lopen toch met een grote boog om zo´n geplukte papegaai heen
terwijl die vaak nog veel liefer kunnen wezen dan 1 die al zijn veren nog heeft
Polly ziet er erg lief uit heb zelf een edelpop nog maar 1x van dichtbij mogen bekijken
was ook een heel lief aanhankelijk schatje die had nog een dunne blauwe ring om haar ogen net of ze oogschaduw op had |
Zondag 30 Oktober 2011 7:35 am |
|
|
jeroen234
Fladderaar
ga er trouwens niet vanuit dat ze samen in 1 kooi kunnen
hou er rekening mee dat zelfs als ze samen op 1 speelboom of buiten samen op de wandelwagen prima samen gaan dat ze mogelijk toch liever elk apart slapen
dus ben in ieder geval voorbereid op dat je 2 kooien zal hebben bv naast elkaar |
Zondag 30 Oktober 2011 7:53 am |
|
|
|
|
C.P
Net uit het ei
|
|
|
Ik weet dat er nog een hele rompslomp komt bij kijken voor je in de opvang een papegaai kan adopteren.
Je moet in de opvang een vragenlijst invullen die wordt voorgelegd en besproken op de bestuursvergadering,wordt de adoptant door de meeste bestuursleden bekwaam bevonden om een papegaai te adopteren dan komen zij nog een kijkje nemen van hoe haar leefomgeving,huisvesting enz.. eruit gaat zien.Daarna wordt je uitgenodigd om bij de volgende vergadering aanwezig te zijn waar ze je dan persoonlijk vragen gaan stellen maar ik maak mij daar geen zorgen over als je al de vragen eerlijk en oprecht beantwoord hoef je niets te vrezen.
Begrijp ook wel dat beide papegaaien niet onmiddelijk samen in een kooi kunnen worden gehuisvest,ik denk niet dat Vito problemen gaat geven zij is lief en aanhankelijk tegen alles en iedereen maar ken het karakter van de edel uit de opvang niet en daarom alleen al zullen zij de eerste maanden niet in dezelfde kooi worden ondergebracht.Wel ga ik beide kooien naast elkaar plaatsen zodat de papegaaien elkaar kunnen zien en horen,op de speelboom mogen ze beide als ik erbij ben zodat indien het nodig is ik tijdig kan ingrijpen.
Ik begrijp ook dat het de eerste maanden waarschijnlijk ook niet van een leien dakje
gaat lopen maar met veel liefde en heelveel engelen geduld ben ik er van overtuigt dat ik van het edeldametje een vrolijke,lieve en blije papegaai kan maken en wie weet worden zij en Vito nog beste maatjes maar dat is afwachten wat ook het geval is met een jonge papegaai je weet nooit zeker of ze elkaar gaan aanvaarden.
Mvg C.P |
Zondag 30 Oktober 2011 9:51 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat een leuke verrassing zeg. ik kan me voorstellen dat je door het verlies je helemaal teruggetrokken hebt, het is ook niet niks een dierbare te verliezen.
je zegt dat je de vogel niet uit je hoofd kunt zetten, dat er een klik is tussen jullie.
probeer het eens zou ik zeggen. ga er voor. |
Maandag 31 Oktober 2011 8:57 am |
|
|
C.P
Net uit het ei
|
|
|
Bedankt Alexandraatje,
Als deze edeldame net zo dankbaar is als Poucki zullen wij van haar kunnen gaan genieten na verloop van tijd.In het begin is het wel wennen voor haar dat zij weer in een thuis wordt opgenomen en zij moet zich dan ook nog aanpassen aan Vito en mij waarbij ze ons moet leren te vertrouwen al bij al als ik haar kan adopteren zal zij niets tekort gaan komen en zij zal mij wel gaan aanvaarden.
Ik kan al met zekerheid zeggen dat ik gek op haar ben ook al heb ik haar nu nog maar 2x gezien,ik ben gewoon weg op haar.
Ben vandaag weer bij de opvang langs geweest en heb me aangemeld als adoptant voor de edel,heb er hun vragenlijst ingevuld en hun verteld over mijn overleden edel Poucki waarbij de tranen weer uit mijn ogen kwamen gerold.
Nu wacht ik in spanning af wat er op de bestuursvergadering wordt beslist (deze zou plaatvinden op vrijdag 4 of zaterdag 5 november,als ik geschikt ben bevonden om Polly te adopteren wordt ik daarvan zovlug mogelijk op de hoogte gebracht zodat ik er samen met Vito naar toe kan gaan om te zien hoe de papegaaien op elkaar reageren.Als dat redelijk goed gaat is het nog afwachten wanneer zij komen kijken hoe Polly wordt gehuisvest enz....
Misschien loop ik wat hart van stapel maar ik hoop zo dat ik Polly in mijn huisje kan opnemen zodat zij na verloop van weer een vrolijke gelukkige papegaai kan worden die van het leven gaat genieten.
Hopelijk worden wij drietjes dikke
Mvg C.P |
Maandag 31 Oktober 2011 9:31 pm |
|
|
|
|
C.P
Net uit het ei
|
|
|
Hallo forummers,
Heb naar mijn gevoel een mooi belovend bericht ontvangen, waar ik enorm blij om ben .
Onderstaande mail heb ik vandaag ontvangen. ( Heb wel de mailadressen verwijderd)
From: xxxxxxxxxxxxxxxx
Sent: Thursday, November 04, 2011 15:44 PM
To: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Subject: Beslissing bestuursvergadering.
Geachte,
De bestuursleden die deel hebben genomen aan de bestuursvergadering
zijn overeen gekomen dat u mogelijk een beloftevol adoptie kandidaat bent
vanwege u antwoorden op de vragenlijst.
Hierbij nodigen wij u uit om zaterdag 5nov. om 20u00 aanwezig te zijn op de
personeelsvergadering waar de voornaamste bestuursleden bij aanwezig zijn.
Hierbij zal aan persoonlijk vragen worden getseld die u eerlijk en oprecht dient
te beantwoorden.
Indien u hierbij alsnog als geschikte adoptant wordt bevonden komt er op een
onverwacht ogenblik een medewerker naar de huishouding kijken waarin de geadopteerde papegaai word gehuisvest.
Is de huishouding geschikt bevonden dan krijgt u van ons wederom een bericht waarin onze conclusie u wordt medegedeeld.
Daarna kan u beslissen of u Polly op proef wil nemen,beslist u om Polly haar proefperioden bij u te laten doorbrengen dan nemen wij alsnog met u contact om een afspraak te maken zodat wij haar bij u kunnen brengen, zodoende brengen wij u dan ook op de hoogte van haar goede en slechte eigenschappen.
Hooggeachte groet.
Txx lxxx pxxxxx |
Vrijdag 4 November 2011 10:09 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Wat spannend allemaal! Ik heb er alle vertrouwen in dat dat goedkomt...Is polly getest?. Mocht Polly op proef mogen komen, probeer dan gewoon hoe het gaat. Als ze elkaar tolereren is dat al prima. Ze hebben ook steun aan elkaar als ze niet in dezelfde kooi kunnen. Succes vanavond!  |
Zaterdag 5 November 2011 8:18 am |
|
|
Bowie & Limbo
Fladderaar
Wat een mooi verhaal!
Mag ik vragen om welke papegaaienopvang het gaat?
Is het van een stichting...
Succes met alles!
Groetjes,
Roel |
Zaterdag 5 November 2011 6:46 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:41 am
|