Ringen of niet?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
sjm
Fladderaar

Ringen of niet?  Reageer met quote  

Hoihoi!!

Zoals sommigen van jullie weten heb ik een jonge blauwe halsband, van nu 7 weken. Hij is niet geringd maar ik zou wel graag willen dat hij geringd is. Kan dat nu nog? En hoe?
En heeft iemand van jullie nog een ring over?.. of iets dergelijks? mag best van 2008 zijn geen probleem Smile

De reden waarom ik hem graag geringd wil hebben is dat ik hem overal mee naar toe neem, dus ook op vakantie naar het buitenland. Ik weet dat je een paspoortje kunt kopen maar wil toch iets van identificatie hebben. En om hem te chippen.... Paranoide raar id..

Nou ik hooop dat jullie mij erbij kunnen helpen!!
Bericht Zondag 17 Mei 2009 4:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Geen idee of ringen nu nog gaat, volgens mij is het al een beetje laat. Onze BB heeft om redenen zijn ring moeten verwijderd hebben maar ik laat hem nog een chip zetten. Voordeel is dat niemand hem zomaar kan claimen als ze hem hebben. Een ring is makkelijk af te doen, een chip is zit erin natuurlijk, ik vind het iets meer zekerheid
Bericht Zondag 17 Mei 2009 5:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ringen met een gelsoten ring gaatn iet meer. Dat gebeurd ongeveer op een dag of 10. De ring wordt dan over het pootje geshcoven.
Wel kun je eventueel nog met een knijpring ringen Wink
Bericht Zondag 17 Mei 2009 7:33 pm
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

is een knijpring net zo officieel als een gesloten ring? dus dan bedoel ik als er iets gebeurd.. zoals bijv. dat iemandvan de hogerehand zegt dat Tommie niet van mij is dat ik dat kan bewijzen? Ooops
Bericht Zondag 17 Mei 2009 7:36 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee, in principe niet. Knijpringen kan iedereen kopen. Gesloten voetringen koop je bij een vereniging op kweeknummer.
Gesloten voetringen zitten vanaf heel jong om en kun je niet wisselen met een andere ring. Dat kan met knijpringen bv. wel.
Hoe dat rechtsgeldig precies zit weet ik niet, maar chippen geeft meer eigendomsrecht volgens mij Wink
Bericht Zondag 17 Mei 2009 7:39 pm
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

dat dacht ik ook.. want op een knijpring staat je adres niet toch? En is zoiets niet pijnlijk? dat lijkt me zo..... Denken Onzeker
Bericht Zondag 17 Mei 2009 7:41 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe je een knijpring precies aanbrengt weet ik niet. Ik heb nog nooit zo'n ring in handen gehad. Maar hij moet natuurlijk niet superstrak om het pootje heen. Wink
Bericht Zondag 17 Mei 2009 7:43 pm
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

ach!!!!!! hahaha Laughing ik dacht dat ik het had getypt maar nietdus, Wink Wink ik bedoelde: is de chip niet pijnlijk? Onzeker
Bericht Zondag 17 Mei 2009 7:45 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing
Ik heb het toendertijd bij de hond laten doen. Ja, hij kon ook niet praten maar hij gaf geen kik. Ik denk dat het misschien even prikt maar daarna zal het wel pijnvrij zijn hoor
Bericht Zondag 17 Mei 2009 8:33 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Volgens mij gaan de gaaitjes ff in een roesje of heb ik dat verkeerd?
Bericht Zondag 17 Mei 2009 8:49 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Mijn beide heren zijn gechipped en het was in een poep en een scheet gepiept.
Ze zijn niet weg gemaakt. Wel moeten ze voldoende spieren hebben opgebouwd in de borst

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7TGYDXAA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IU74RYQV.jpg

Valt best mee toch.

Dit was trouwens nog Dr Olga die de praktijk van Dr Verstappen waar nam
Bericht Zondag 17 Mei 2009 9:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh dat ziet er eventjes eng uit. Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken tijdens het chippen. Embarassed
Bericht Maandag 18 Mei 2009 6:45 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is vrij snel gebeurd denk ik wel ja. Fluf moet er in elk geval eentje hebben en Jos heeft er gelukkig eentje. Dus moet ik enkel Fluf hier nog doorheen laten gaan; Confused
Bericht Maandag 18 Mei 2009 7:59 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is de chip voor een vogel eigenlijk kleiner als die voor de hond?
Bericht Maandag 18 Mei 2009 8:52 am
sjm
Fladderaar

Reageer met quote  

Dat vroeg ik me ook af.. een hond is toch een stuk groter en daar lijkt een rijstekorrel niks bij... maar bij een vogel Ooops
Bericht Maandag 18 Mei 2009 9:05 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:54 am
  Berichten van afgelopen: