Ringen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Ricardo
Eitje

Ringen?  Reageer met quote  

Waarom worden vogels altijd geringd, volgens mij hebben ze er meer ongemak van als gemak? Kan er dan niet, in plaats van een ring, een papiertje bij of zo? Volgens mij willen vogels helemaal niet met mensen getrouwd zijn met alleen met een schaar te verwijderen ring. Ik vind het een beetje ver8..... van de natuur.
Bericht Zaterdag 12 November 2011 9:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

papier is makkelijk te vervalsen
en je kan het kwijt raken en hoe weet je zeker dat dat papier bij die papegaai hoort als je controle krijgt en niet bij een andere
nu krijg je bij de beschermde soorten een papier met daar ook het ring nummer op
zodat je papegaai niet het land als ongewenste vreemdeling kan worden uit gegooid
aangezien het alleen is toegestaan om vogels te verkopen die ook hier in Nederland zijn geboren
Bericht Zondag 13 November 2011 8:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ricardo
Eitje

Reageer met quote  

Maar ja, om om die reden dan maar de vogel tegen wil in te ringen vind ik wel harteloos. Ze vinden het naar mijn idee niet bepaald een mooie sierraad zoals mensen dat bij zichzelf wel vinden. Met gevaar als de ring verwijderd MOET worden dat ze een armpje breken en de rest van hun leven invalide zijn.
Bericht Maandag 14 November 2011 10:44 am
Ricardo
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ricardo
Maar ja, om om die reden dan maar de vogel tegen wil in te ringen vind ik wel harteloos. Ze vinden het naar mijn idee niet bepaald een mooie sierraad zoals mensen dat bij zichzelf wel vinden. Met gevaar als de ring verwijderd MOET worden dat ze een armpje breken en de rest van hun leven invalide zijn.

Ik heb zelf valkparkieten. Als ik in de zomer op internet kijk is het maar goed dat de meeste vleugels hebben (als benen bij een mens) anders zou je er mee dood gegooit worden. Dus waarom het bij deze vogels gebeurt? Ik vind ze mooier zonder ring, al waren het diamanten.

PS Altijd gaaf om die beesten te zien vliegen.
Bericht Maandag 14 November 2011 12:59 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ikzelf ben ook radicaal tegen een ring. Beide gaaien hier hebben er ellende mee gehad. Onze fluf is in spoed naar de arts gemoeten omdat hij, na het rechtzetten van zijn pootjes, ineens een dikke poot kreeg. Zwelling en die ring heeft ervoor gezorgd dat hij bijna zijn pootje kwijt was (ik ben er nog niet goed van als ik terugdenk hoe ik hem vond, dit op een paar uur tijd) Ik mocht toen niet veel later gekomen zijn, pootje vreselijk dik, gaaitje van een paar weken was er slecht aan toe maar gelukkig direct ingegrepen. Onze grijze had een open ring, heeft hij al spelen eens met zijn snavel klem tussen blijven zitten, gelukkig dat ik thuis was om hem los te helpen maar die ring is ondertussen ook al weg want dat was een gevaar op zich. Onze grijze is gechipt toen hij baby was dus de ring was verder ook van totaal geen nut. Chippen is ook niet natuurlijk.
Bericht Dinsdag 15 November 2011 2:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ricardo
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Ikzelf ben ook radicaal tegen een ring. Beide gaaien hier hebben er ellende mee gehad. Onze fluf is in spoed naar de arts gemoeten omdat hij, na het rechtzetten van zijn pootjes, ineens een dikke poot kreeg. Zwelling en die ring heeft ervoor gezorgd dat hij bijna zijn pootje kwijt was (ik ben er nog niet goed van als ik terugdenk hoe ik hem vond, dit op een paar uur tijd) Ik mocht toen niet veel later gekomen zijn, pootje vreselijk dik, gaaitje van een paar weken was er slecht aan toe maar gelukkig direct ingegrepen. Onze grijze had een open ring, heeft hij al spelen eens met zijn snavel klem tussen blijven zitten, gelukkig dat ik thuis was om hem los te helpen maar die ring is ondertussen ook al weg want dat was een gevaar op zich. Onze grijze is gechipt toen hij baby was dus de ring was verder ook van totaal geen nut. Chippen is ook niet natuurlijk.

Chippen zal inderdaad ook pijnlijk worden, en dan maar de vraag of ze er geen last van houden. Vooral bij die hele kleintjes. Dan maar een paar centen aan goede papieren, ipv een ring van 0,25 aan een siervogel, welke nog gevaarlijk zijn ook. Tsja, in sommige beroepen is het wel verboden en nu we toch wel niet met mensen vergelijken. Daarbij zoeden sommige is moeten proberen een zilverrug in wilt met blote handen te superieuren.
Bericht Dinsdag 15 November 2011 9:00 pm
Ricardo
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Ricardo
quote:
Originally posted by Sarah

Chippen zal inderdaad ook pijnlijk worden, en dan maar de vraag of ze er geen last van houden. Vooral bij die hele kleintjes. Dan maar een paar centen aan goede papieren, ipv een ring van 0,25 aan een siervogel, welke nog gevaarlijk zijn ook. Tsja, in sommige beroepen is het wel verboden en nu we toch wel niet met mensen vergelijken. Daarbij zoeden sommige is moeten proberen een zilverrug in wilt met blote handen te superieuren.

Ziverrug is een soort van Pippa. (baviaan maar dan zonder mandril)
Bericht Dinsdag 15 November 2011 9:24 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 1:54 am
  Berichten van afgelopen: