Rustige vogels

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Gab
Net uit het ei

Rustige vogels  Reageer met quote  

Hoi,

zoals jullie weten, bezit ik een prachtige Pyrrhura Lepida,
maar ik ben aan het verder kijken, wellicht dat we nog een vogel willen (?)

de vogel mag uiterrraad zich wel laten horen, maar echt Schreeuw schreeuwen vind ik niet zo,

hebben jullie wat voorbeelden welke vogels wat rustiger zijn dan andere soorten? Zowel Papegaai soort als Parkieten.

zelf ben ik echt weg van een Pyrrhura en een (witkuif) Kaketoe Fluiten haha Ja

bedankt alvast!
Bericht Maandag 25 Juli 2011 10:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha, nou die witkuif kun je dan wel vergeten... Mr. Green Die maken een naar geluid! Misschien nog een pyrhurra? Cleo en Pipo hier zijn ook erg rustig, vooral Cleo. Pipo kletst nogal veel, maar dat vinden mensen dan weer niet vervelend, gek genoeg. Ik vind rosella's ook mooi en vrij stil, en had zelf vroeger een roodrugparkiet, heel lief en nooit geschreeuwd alleen mooi fluiten....
Bericht Maandag 25 Juli 2011 4:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Gab
Net uit het ei

Reageer met quote  

ja inderdaad die kaketoe haha maar heb ook niet de ruimte er voor hoor
ik leef op 100m3 Wink

maar, ik wou graag wat grotere vogel, en de rosella heb ik gezien maar heb niet echt nog verhalen gezien of gelezen dat ze tam zijn!! zie er wel wekelijks een in de ranzijn... zo ziellig hij zit er al zo lang, maarja..

wellicht moet ik me even gaan verdiepen
en praten/fluiten enzo vind ik totaaal niet storend. maar echt dat gekrijs dat vind ik Neee Wink
Bericht Maandag 25 Juli 2011 4:56 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

tam maken moet je zelf doen en rosella's kun je dus uiteraard ook tam maken, ik vind ze prachtig en heel zachtaardig.... Wink Pipo was ook een krengetje toen ie hier kwam, en het is nog steeds een beest met een hele gebruiksaanwijzing, maar heel lief en ontzettend gek! Ook krijsen is grotendeels opvoeding, Pipo krijste heel wat af in het begin en ook Cleo heeft zo'n periode gehad, maar door een goede opvoeding kun je dat vrij goed afleren.
Bericht Maandag 25 Juli 2011 8:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Gab
Net uit het ei

Reageer met quote  

Tuurlijk over tam maken, dat moet maar je hoort zo weinig over Rosella's.

passen ze denk je wel samen met een pyrrhura?
Bericht Maandag 25 Juli 2011 9:11 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk het wel, maar je weet het nooit van te voren! Cleo en Pipo tolereren elkaar en daar ben ik al heeeeeel blij mee....
Bericht Dinsdag 26 Juli 2011 7:25 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Ik weet dat een kakariki 'mekkert' als een geit, geen herrieschopper. Wel erg beweeglijk vind ik. Of hij met je vogel zou kunnen weet ik niet.
Bericht Woensdag 27 Juli 2011 11:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:01 am
  Berichten van afgelopen: