Ik had eens een ideetje .. Weet niet wat jullie ervan vinden
Maar dacht dat het wel eens leuk zou zijn als we eens met z`n allen konden samen komen !!! Gewoon leuk als ontmoeting! Misschien halen we wel de krant Met z`n allen een gezellig dag dmv. een wandeling? of iets dergelijks?
Klinkt in elk geval leuk maar als het doorgaat weet ik niet of er al heel veel gaaitjes aanwezig zouden zijn. Niet iedereen gaat graag naar samenkomsten met gaaitjes mee, kwestie van het risico op ziektes en zo.
ja inderdaad wat sarah zegt, er bestaat dan een grote(re) kans dat je gaaitjes besmet worden door andere gaai'tjes die niet getest zijn.
maar opzich klinkt het inderdaad leuk.
van de andere kant.. de gaaitjes kunnen gewoon ook van buiten risio van ziektes van musjes oplopen toch? ... Ik denk gewoon dat als we de vogels mee willen nemen het op eigen risico moeten doen, en als iedereen die op het forum zit gewoon eerlijk is ivm zieke vogels dan moet het toch lukken??
Tenminste het is net als met kinderen op de creche (zo zie ik het ) die hebben meer kans op ziek worden dan kinderen die altijd in huis zitten
En het is leuker voor de vogels als ze kennis maken met andere vogels, goed voor hun socialiteit toch??
Dinsdag 19 Mei 2009 9:19 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
er zijn al een aantal bijeenkomsten geweest maar omdat er telkens weer mensen waren die het risico te groot vonden kwamen er minder gaaitjes mee. zet dan de regel dat alleen geteste gaaien mogen komen. dan sluit je de meeste risico's uit.
Woensdag 20 Mei 2009 7:03 am
Sue Moderator
Het is zeker leuk voor vogels om kennis te maken met andere vogels. Maar.. Gelukkig hebben ze die interactie hier al redelijk. (Vier vogels = flink wat interactie)
Ik denk dat dit soort bijeenkomsten alleen verstandig zouden zijn als iedereen zijn vogels zou testen. Er zijn trouwens ook nog ziekten waarop je niet kan testen. Plus, als ze getest zijn mogen ze geen contact meer hebben met andere ongeteste vogels. En daarboven op.. Testen zijn ook niet zaligmakend. (Heeft een vriend van mij ondervonden)
Vogels zullen heus niet allemaal besmet raken (Er is altijd nog zoiets als weerstand) maar ik wil het risico geloof ik niet meer lopen.
Mede door het hele gedoe van een tijd geleden.
PS Mussen enzo kunnen inderdaad ook ziekten overbrengen maar geen ziekten zoals pbfd enzo.
hmsz... tja.. dan word het niet wat ofwel? tenminste niet met de gaaitjes
Woensdag 20 Mei 2009 8:12 am
alexandraatje Kamikaze piloot
zonder gaaitjes gaat zeker, tenzij er mensen zijn die ze mee willen nemen. of jullie komen samen bij een persoon die gaaien heeft en niemand anders neemt ze mee. het is een moeilijke situatie
Woensdag 20 Mei 2009 8:23 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:02 am