|
|
|
Debbuzzz
Net uit het ei
| School opdracht! |
|
|
Ik weet niet of het hier moet staan!
Hallo allemaal,
Voor school moet ik een opdracht maken, Jongleren met een visie.
Ik heb ervoor gekozen om het over de import van papegaaien te doen.
Mijn menig is als we zo doorgaan met smokkelen dat er veel kolonies zullen uitsterven, papegaaienparken raken overvol, vreemde ziektes zullen meegenomen worden en verspreid worden.
Ik denk dat er nog beter toezicht gehouden moet worden op smokkelaars en dat ze nog harder worden aangepakt. Ook denk ik dat er een groep mensen ervoor moet zorgen dat de papegaaienparken niet overvol moeten worden maar misschien weer groepen teruggeplaatst moeten worden naar eigen land. Zij moeten er dus voor zorgen dat de kolonies niet uitgeroeid worden.
Nu is het de bedoeling dat ik zoveel mogelijk reacties krijg, dus zodat ik weet wat jullie mening hierover is/ hoe jullie hierover denken.
Alvast bedankt!
Groetjes Debbie. |
Maandag 27 Oktober 2008 9:47 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

|
|
|
Hoi debbie
Ken je het programma Ouwe Jan over het NOP?? Daar wordt ook ingegaan op de smokkelproblematiek. Dat is een lastig probleem, want doordat er veel vraag is naar exotische dieren blijven smokkelaars zich in allerlei bochten wringen om aan die vraag te voldoen. Het is nou eenmaal een lucratieve handel. Dat veel vogels in het NOP terecht komen is natuurlijk vreselijk, maar dat zijn lang niet allemaal vogels uit het smokkelcircuit. Veel vogels komen bij particulieren vandaan die om wat voor reden dan ook niet meer voor hun beest kunnen zorgen. Slechte verzorging leidt tot gedrags en gezondheidsproblemen. Ik zou eerder pleiten voor goede voorlichting bij aankoop en misschien een keurmerk voor kwekers en winkels die in de dieren handelen (zoals pakara doet), dat geeft mensen al iets meer houvast.
Het terugbrengen van vogels naar hun leefgebied kan alleen als ze zelf voor hun voedsel kunnen zorgen en vogels die zijn opgegroeid in gevangenschap kunnen dat niet, geloof ik. Dat zullen ze eerst moeten leren en dat kost geld, net zoals het vervoer terug. Wie betaalt dat?
Ik denk trouwens niet dat het sowieso veel zin heeft om vogels terug te brengen in het wild als het leefgebied en de vogels zelf niet goed beschermd zijn... |
Maandag 27 Oktober 2008 12:16 pm |
|
|
Joyce
Beginnende vlieger
He Debbie!
Ik kan het alleen maar met Laura eens zijn!
Ander nadeel dat komt bij het terugplaatsen van vogels in hun eigen leefgebied is dat zij weer ziektes terug kunnen brengen.
Succes met je opdracht! |
Maandag 27 Oktober 2008 1:13 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hoi,
Moeilijke keuze heb je gemaakt, al is het wel een interessante keuze waar veel discussie over is.
Weet je, gaaien terugplaatsen in het wild? Nee, toch maar niet. Ziektes, zoeken van eten, geen bescherming, noem maar op. Het is een feit dat ze niet meer de leefsomstandigheden hebben die ze ooit zouden gehad hebben. Hun habitat is ook niet meer verzekerd.
Smokkelaars blijven op hun hoede voor de vraag en zullen inderdaad alles doen om die vraag in te lossen, hun manier van leven, hoe triestig ook. Zij zijn niet begaan met het wel en wee van de gaaien, alleen met hun opbrengsten maar dan kan je ook vingerwijzen naar de handelaars (winkels) Hoe selecteer je en wie moet dicht? Een, vrees ik, eindeloze discussie die nooit echt gewonnen zal worden, toch niet door de gaaien.  |
Maandag 27 Oktober 2008 2:39 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: School opdracht! |
|
|
Wanneer moet je je schoolopdracht inleveren? |
Zondag 9 November 2008 9:13 am |
|
|
|
|
Debbuzzz
Net uit het ei
Bedankt allemaal voor de reacties!!!
Ik moet de opdracht volgende week maandag inleveren ik heb dus nog een week!
Ik moet deze week ook nog een moadboard toevoegen.
Kan ik misschien ook de reacties kopieren vanaf deze site zodat ik het in mijn verslag kan plakken? |
Maandag 10 November 2008 9:19 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:07 am
|
|
|
|
|
|