Soort papegaai/parkiet

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ieder eigen mening Laughing
Elk vogel is anders Razz
Bericht Woensdag 27 December 2006 6:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

haahhahaha sorry hoor!! ik heb het ook maar gehoord...en persoonlijk zijn het niet mijn parkietjes/teveel duif, niet dat dat persee negatief is hoor...maar jouw roodrug was vast een lieverd Wink
Bericht Woensdag 27 December 2006 7:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hier wat betrouwbare info over de roodrug:

Roodrugparkieten zijn overwegend rustige, stille vogels. Verder zijn het sterke vogels die geen bijzondere eisen aan de verzorging stellen. Ze zijn dan ook uitermate geschikt voor de beginnende liefhebber. Zowel man als pop laten een zacht melodieus gezang horen. Buiten de broedtijd kunnen ze samen met andere vogels worden gehouden. Soortgenoten in eenzelfde verblijf kunnen ze echter niet verdragen. Het zijn weinig schuwe vogels die ons klimaat prima kunnen verdragen. De beste kweekresultaten worden verkregen wanneer de vogels in aparte volières worden gehouden. Belangrijk om te weten is dat roodrugparkieten ideale pleegouders zijn voor andere sierparkieten. Door kwekers van met name de duurdere soorten Australische parkieten, wordt hier vaak dankbaar gebruik van gemaakt. Wink
Bericht Woensdag 27 December 2006 7:22 pm
Flinx
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik vind ze er wel erg mooi uitzien. En de muisparkiet lijkt me ook leuk, behalve de harde geluiden dan Wink Die lijken wel iets op een forpus met een lange staart. De mensen waar ik bij ging kijken hebben o.a. een amazone gehad. Och wat mooi. Ze hebben foto's laten zien en dat beestje was zo tam als wat. Mijn twijfel wordt alleen maar groten haha Laughing
Bericht Woensdag 27 December 2006 7:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

jaja niemand heeft gezegt dat het makkelijk is Laughing Laughing Laughing

als ik mijn favo-gaaien-rijtje op moest noemen waren we volgende week nog niet klaar
Bericht Donderdag 28 December 2006 12:29 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Doe mij maar een hyacinth ara of een Kea Cool
Bericht Donderdag 28 December 2006 1:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Flinx
Kuikentje

Reageer met quote  

En ik maar de hele tijd zoeken op google! Wink Een hyacinth is prachtig. Oh en een edelpapegaai, die vind ik ook zooooo mooi. Het vrouwtje dan.
Maarreh.. een Kea eet aas! Arme Flinx.. laten we dat maar niet doen Smile
Bericht Donderdag 28 December 2006 6:24 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik vind een edel pop ook mooi!
Kea is gaaf hoor! mijn gaaien eten kip dus Razz
Bericht Vrijdag 29 December 2006 1:04 am
Flinx
Kuikentje

Reageer met quote  

Vandaag twee grijsjes gezien in een dierenwinkel. Ook al zo mooi, maar iets boven het budget. Die in de winkel zaten in een kooi iets groter dan zijzelf. Eén van een half en één van drie jaar. Te koop voor 650 euro. Zijn er ook eisen waaraan dierenwinkels moeten voldoen op papegaaien te huisvesten?

Ik neig nog steeds naar bb, maar een pionus lijkt me ook een leuke vogel, is iets rustiger.
Bericht Zaterdag 30 December 2006 12:52 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:09 am
  Berichten van afgelopen: