|
|
|
pieter en truus
Kuikentje
|
| speeltjes voor een koppel bb's |
|
|
welke speeltjes raden jullie aan? |
Zondag 4 Oktober 2009 7:50 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

hoihoi,
Dat kan echt vanalles zijn. Ik geef mijn gaaitjes veel sloopspeeltjes. Zo heb ik bijvoorbeeld ook papieren zakjes gekocht en die vul ik dan met allemaal blokjes, kraaltjes, propjes keukenpapier met een nootje in, ... dan zakje dichtbinden en hangen in de kooi. Hier moeten ze dan het zakje slopen en vinden ze gaande weg allemaal leuke dingetjes.
Een rolletje van toiletpapier kan je ook vullen met propjes papier met iets in
Henneptouw is ook heel erg leuk om een schommel van te hebben bijvoorbeeld.
Hier hebben ze ook een rvs-bel in de kooi, altijd leuk, een carrousel waar ze lekkers uit moeten halen, een schatkistje, ...
vanalles eigenlijk zowel sloopspeelgoed, foragingspeeltjes maar dat vervangen we elke week door iets anders zodat de verveling niet toeslaat dus elke week speeltjes eruit, andere erin en tussenin krijgen ze dan die rolletjes, zakjes met leuke dingetjes in. |
Zondag 4 Oktober 2009 8:33 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: speeltjes voor een koppel bb's |
|
|
Zoals Sarah al zei, dat kan vanalles zijn!
Staat er bij jullie in de buurt een wilg? Dan zijn de takken daarvan ook altijd een leuk speeltje.  |
Zondag 4 Oktober 2009 9:10 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik weet niet zeker of je die al had, maar Cleo hier is dol op haar schommel. Verders zijn hierboven al supergoede tips gegeven...  |
Maandag 5 Oktober 2009 6:20 pm |
|
|
|
|
pieter en truus
Kuikentje
|
hoe laat ik ze het beste aan nieuwe speeltjes wennen? want het zijn geen echte helden |
Dinsdag 6 Oktober 2009 5:28 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hier hang ik ze eigenlijk gewoon in de kooi en zie dat ze na een tijdje gewoon zelf op onderzoek gaan. Wat je ook kan doen is ze aan de buitenkant van de kooi hangen en zie je dat ze nieuwsgierig worden ze dan in de kooi hangen.  |
Dinsdag 6 Oktober 2009 5:32 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by Sarah
Hier hang ik ze eigenlijk gewoon in de kooi en zie dat ze na een tijdje gewoon zelf op onderzoek gaan. Wat je ook kan doen is ze aan de buitenkant van de kooi hangen en zie je dat ze nieuwsgierig worden ze dan in de kooi hangen.
precies! Ik zou niet alles in een keer erin hangen, maar een speeltje per keer. Dan kunnen ze het rustig ontwijken als ze het eng vinden...  |
Woensdag 7 Oktober 2009 7:05 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:15 am
|
|
|
|
|
|