speeltjes voor een koppel bb's

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
pieter en truus
Kuikentje

speeltjes voor een koppel bb's  Reageer met quote  

welke speeltjes raden jullie aan?
Bericht Zondag 4 Oktober 2009 7:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hoihoi,

Dat kan echt vanalles zijn. Ik geef mijn gaaitjes veel sloopspeeltjes. Zo heb ik bijvoorbeeld ook papieren zakjes gekocht en die vul ik dan met allemaal blokjes, kraaltjes, propjes keukenpapier met een nootje in, ... dan zakje dichtbinden en hangen in de kooi. Hier moeten ze dan het zakje slopen en vinden ze gaande weg allemaal leuke dingetjes.

Een rolletje van toiletpapier kan je ook vullen met propjes papier met iets in

Henneptouw is ook heel erg leuk om een schommel van te hebben bijvoorbeeld.
Hier hebben ze ook een rvs-bel in de kooi, altijd leuk, een carrousel waar ze lekkers uit moeten halen, een schatkistje, ...
vanalles eigenlijk Laughing Laughing zowel sloopspeelgoed, foragingspeeltjes maar dat vervangen we elke week door iets anders zodat de verveling niet toeslaat dus elke week speeltjes eruit, andere erin en tussenin krijgen ze dan die rolletjes, zakjes met leuke dingetjes in.
Bericht Zondag 4 Oktober 2009 8:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: speeltjes voor een koppel bb's  Reageer met quote  

Zoals Sarah al zei, dat kan vanalles zijn!

Staat er bij jullie in de buurt een wilg? Dan zijn de takken daarvan ook altijd een leuk speeltje. Mr. Green
Bericht Zondag 4 Oktober 2009 9:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet niet zeker of je die al had, maar Cleo hier is dol op haar schommel. Verders zijn hierboven al supergoede tips gegeven... Very Happy
Bericht Maandag 5 Oktober 2009 6:20 pm
pieter en truus
Kuikentje

Reageer met quote  

hoe laat ik ze het beste aan nieuwe speeltjes wennen? want het zijn geen echte helden
Bericht Dinsdag 6 Oktober 2009 5:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier hang ik ze eigenlijk gewoon in de kooi en zie dat ze na een tijdje gewoon zelf op onderzoek gaan. Wat je ook kan doen is ze aan de buitenkant van de kooi hangen en zie je dat ze nieuwsgierig worden ze dan in de kooi hangen. Wink
Bericht Dinsdag 6 Oktober 2009 5:32 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sarah
Hier hang ik ze eigenlijk gewoon in de kooi en zie dat ze na een tijdje gewoon zelf op onderzoek gaan. Wat je ook kan doen is ze aan de buitenkant van de kooi hangen en zie je dat ze nieuwsgierig worden ze dan in de kooi hangen. Wink

precies! Ik zou niet alles in een keer erin hangen, maar een speeltje per keer. Dan kunnen ze het rustig ontwijken als ze het eng vinden... Very Happy
Bericht Woensdag 7 Oktober 2009 7:05 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:15 am
  Berichten van afgelopen: