Spetter geeft alarmseintje.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Spetter
Vlieger

Spetter geeft alarmseintje.  Reageer met quote  

Die Spetter toch. Winky hoeft maar iets te dicht bij een van de katten te zitten of ergens waar gevaar dreigt (denkt Spetter), en hij geeft me een hulpalarm.

Als ik in de huiskamer ben valt het mee omdat ik alles zie, en Spetter vertrouwt daar denk ik op. Zijn alarmbellen Laughing zijn dan veel minder. Maar ben ik buiten de huiskamer en ik hoor een Spetter-alarm, snel ik me naar de huiskamer en 10 van de 10 keer zit Winky op de kattenkrabpaal.

Ik haal Winky dan weg met het opstaptouw en zet hem op een veilige papegaaiplaats in huis. Spetter en ik tevreden, doch Winky schijnt de krabpaal nogmaals te moeten bezoeken. Spetter tegen de avond moe, ik ook en Winky helemaal Laughing Laughing

De vlieglessen die Spetter gaf aan Winky zijn voorbij nu Wink zelf kan opstijgen en landen. Volgende fase is aangebroken: lekker samen vliegen Yeah!

Ondeugend zijn kijkt Spetter af van Winky. Voorheen kwam hij nergens anders op en aan als zijn eigen terreintjes. Winky laat hem zien dat het ook wel heel leuk is om de boel te verkennen...............Spetter geeft tevoren wat geluidjes en ik weet dan dat hij iets gaat doen wat ongewenst is, hij ook, ik zet hem tweemaal terug zonder woorden en............gesnapt. Toch geniet hij (en ik ook) van na-aap-kleutergedrag.

Het zijn 2 rakkertjes Hartje Hartje Hartje
Bericht Donderdag 25 Februari 2010 8:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heerlijk hoe ze toch al zo ingespeeld zijn op elkaar en elkaar ook helpen waar kan. Leuk joh. Veertje
Bericht Donderdag 25 Februari 2010 9:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

wees maar trots op je rakkertjes Veertje
Bericht Vrijdag 26 Februari 2010 8:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een leuk stel zeg. Ze hebben zoveel aan elkaar. Helemaal super Veertje
Bericht Vrijdag 26 Februari 2010 7:50 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ha ja, baasje zo doen rennen, natuurlijk vindt hij het fantastisch Laughing
Bericht Vrijdag 26 Februari 2010 9:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Elke dag raken ze meer aan elkaar gehecht Hartje
Ze doen elkaar ook al na. Vandaag was ik in de keuken bezig en wist niet wie ik hoorde, ben toen tussen het gordijn gaan spieken Laughing

Zitten ze tegen elkaar te babbelen, het lijken wel theetantes. Winky begint al wat woorden beter te formuleren: pas op en kom maar. De lessen van Binkie werpen hun vruchten af, en het elke dag oefenen met hem.

Wil ik het opnemen ga ik op de gang staan en neem het op. Als ze zien dat ik film.....................zitten ze me aan te kijken en kan ik fluiten naar een opname met geluid Fluiten

Het is een prachtig stel aan het worden Vogeltjes
Bericht Zaterdag 27 Februari 2010 9:50 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zo herkenbaar - iets willen filmen of fotograferen - en alles stopt en ze zitten je schaapachtig aan te kijken Mr. Green

Topperties Veertje
Bericht Zaterdag 27 Februari 2010 9:52 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing
Wij ons maar uitsloven. Ik zou zelf ook anders reageren als ze me zouden filmen. Dus ik ga morgen een poging doen om achter het gordijn door een piepgaatje te filmen.

Lijk ik wel zo'n vogelfreak in het bos op zoek................. Hartje
Bericht Zaterdag 27 Februari 2010 10:05 pm
rouffio
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

toch geweldig dat dat zo lekker gaat met die 2
heerlijk

zou willen dat die van ons zo met elkaar bezig zijn maar helaas
ze gedogen elkaar en fluiten met mekaar

maar daar blijft het bij...ook leuk
maar niet zoals bij jou
Bericht Zondag 28 Februari 2010 8:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Hoe oud zijn jouw vogels ? Ik ga even kijken je papegaaienprofiel.
Hier zijn ze allebei nog erg jong. Als de puberteit aanbreekt verandert ook het gedrag (kan veranderen), heb ik gelezen.

Ik heb het met mijn katten gehad. Alles ging goed onder elkaar, totdat van de ene op de andere dag twee van de acht radicaal anders tegenover elkaar stonden. Ik ben er nooit achter gekomen wat er is voorgevallen. Dat is ook niet meer goedgekomen en ik heb een keuze moeten maken. Ik heb er nu nog 5 en tot op vandaag gaat het goed.

Ik geniet en ben dankbaar dat de klik er is tussen Spetter en Winky en de toekomst zal uitwijzen of dat blijft. We kunnen niet meer doen dan ons aandeel leveren..................en onze vogels doen de rest op hun manier.
Bericht Zondag 28 Februari 2010 9:01 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb bij je vogels gekeken. Ik denk dat ras en leeftijd zeker meespelen met elkaar. Winky kwam uit het nest en was geen bedreiging in het begin. Stap voor stap heeft Spetter mogen wennen aan hem.

Verleden, karakter etc. spelen denk ik ook een rol. Wat zeker is dat het koloniedieren zijn en genieten van soortgenoten. Oorspronkelijk zijn ze nooit alleen, en onderschat de stille genieters niet onder de gaaien Very Happy

Knuf voor je kanjers Veertje
Bericht Zondag 28 Februari 2010 9:11 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 8:18 pm
  Berichten van afgelopen: