Teflon

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
haicobeersen
Fladderaar

Teflon  Reageer met quote  

Hoi,

Wat vinden jullie van Dupont's verhaal over teflon en vogels?

http://www.teflon.com/NASApp/T.....birds.html

Volgens mij proberen ze het af te zwakken !

Groetjes,

Haico
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 8:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi Haico,

Volgens mij proberen ze het niet af te zwakken, maar te nuanceren.
En ik moet zeggen dat ik het wel met haar eens ben. Ze zegt dat het lang niet alleen Teflon is wat schadelijk is, maar eerder onoplettendheid in de keuken en daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

Aanbrandende olie geeft meer schadelijke gassen dan een correct gebruikte Teflon-pan, klinkt wel logisch, toch?

Wij hebben een jaar of twee geleden een gourmetstel gekregen van mijn moeder (kids vinden gourmetten geweldig!) en toen we dat voor het eerst gebruikten hebben we arme Herman bijna vergast. De eerste keer moet zo'n ding even goed heet worden, en ineens zat Herman boven op z'n kooi, vleugels wijd, snavel open en krijsen! Plotseling realiseerden we ons dat we ergens gelezen hadden (nog nooit van dit forum gehoord natuurlijk) dat gaaitjes niet tegen Teflon kunnen. Dus ramen open en Herman even buiten gezet voor wat frisse lucht. Hij kwam inderdaad weer heel snel bij z'n positieven.
Ik hoef niet te zeggen dat we ons een hoedje geschrokken zijn zeker?

De eerste keer dat we daarna weer gegourmet hebben, hebben we Herman heel goed in de gaten gehouden, maar de Teflonlaag was toen goed 'ingebrand' dus gaf geen problemen meer, gelukkig!
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 8:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Teflon is gewoon troep voor mens en dier. Wink
En als je het vaker hebt gebruikt wordt het weer schadelijker Rolling Eyes
Ik geloof zeker dat te hete olie niet goed is, maar dat maakt teflon niet minder slecht Razz

Maar ja, ook ik heb die zooi in huis, ik hoop ze wel langzaam maar zeker te vervangen door andere. Wink
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 12:20 pm
joke
Vlieger

Reageer met quote  

weet je het is pas troep als je die pan verwarmt zonder iets erin, dus als je hem aansteekt en er geen boter in doet bv dan komen die gassen vrij, en dat is ook het geval met die gourmet pannetjes die staan op te warmen en niemand gebruikt ze nog dan komen die gassen pas vrij, en ook als mensen klaar zijn en die pannen staan leeg op dat hete ding heb je het zelfde effect
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 9:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat klopt wel Joke, maar ik vind het dus troep Laughing
Er staat hier trouwens nog ergens een ouder topic over teflon voor de geintresseerden Wink
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 10:07 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Shocked wist ik dus ook al niets van, tijd nu om te koken (niet met teflon Wink) maar ik zal die topic opzoeken. Wat leert een mens toch veel hier.
Bericht Woensdag 5 Oktober 2005 4:54 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:26 am
  Berichten van afgelopen: