toekomst en je dieren

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

toekomst en je dieren  Reageer met quote  

Denken jullie eigenlijk ook aan dingen die in de toekomst kunnen gebeuren? Smile En hield je daar rekening mee bij de aanschaf?
Niemand wil natuurlijk aan vervelende steldatjes denken...maar iedereen kan iets naars overkomen. Scheiding, ziekte, of nog erger.

En wat doe je dan met je dieren? Zelf heb ik mn dieren toch wel bewust genomen met al die dingen in mn hoofd. Als ik ga scheiden...zijn de dieren van mij. En stel dat ik op een mini flatje terecht kom waar ik niet al mn dieren kan houden...of stel dat ik ziek wordt...of dood ga Sad , dan wil ik ze nog kunnen garanderen dat ze goed terecht komen.

Voor mij is dat mede een reden dat er een grens ligt bij de hoeveelheid vogels die hier komen. Volgens mij kan ik in geval van nood dus zorgen dat een deel van mn dieren een goede plek krijgt (en de rest hou ik zelf )...maar te veel dieren herplaatsen lijkt me niet makkelijk Sad En ik zou ook niet willen dat ze bij de inboedelverdeling van een scheiding gaan horen en daar de dupe van worden. Senna van Bas is volgens mij wel een voorbeeld van hoe iets kan gaan en dat zou ik zelf echt vreselijk vinden voor mn dieren. Crying or Very sad

Ik hoop echt niet dat dit gebeurt hoor!!! Laughing maar hoe zien jullie dit en hoe ga je daar mee om? Smile
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 4:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Goeie vraag! Wink
Als zoiets zou gebeuren??
Onze vogels kunnen altijd naar mij! (later)
Of naar mijn broer,
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 4:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Very Happy Ja dat is idd mooi. Onze vogels kunnen later naar mn kinderen als t nodig zou zijn...maarr..
Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe hun leven er dan uit ziet en of hun eventuele partners er dan ook achter staan Rolling Eyes Voor t zelfde hebben die een hekel aan dieren of zijn ze allergisch Smile
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 4:57 pm
tbonteboertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Nou kijk als mij iets overkomt heb ik mijn hele familie die voor ze willen zorgen...onze familie is vrij hecht, en gelukkig zijn ze allemaal verliefd op mn gaaitjes...

Ik zou ze niet naar het NOP doen...al vind ik het idee achter NOP geweldig Wink

Als ik op mijn 100ste nog steeds papegaaien heb dan wil ik ze dolgraag aan mijn kinderen afstaan..
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 5:00 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Maar als het echt mis gaan bijv.
dan wil ik ze een goed tehuis geven,
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 5:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Zeker hebben we hier bij aanschaf van de gaaitjes aan gedacht!!!

Bij scheiding zullen we helaas de gaaitjes moeten verdelen. We zijn hier beide gaaienliefhebber,dus zal er gedeelt moeten worden.

Ziekte,tja,dan zullen we denken ik moeten kijken,hoe het gaat lopen.
Ik denk dat we voor sommige een goed huisje zullen gaan zoeken.

Tja,en bij de dood!!
Daarom schreef ik laatst al ergens om in je testament ook de gaaitjes te laten opnemen.
Om er altijd er voor te proberen zorgen,dat gaaitjes goed terecht komen.
Stel dat dat nu zou zijn,dan zou ik ze aan sommige fluffiers achterlaten,zodat zij zelf zorg kunnen dragen of dat zij een goed huis willen zoeken.
Ik weet als ik dit aan naaste nabestaanden zou laten doen,dat dit niet het geval zou zijn!!!

Ik denk dat deze gaaitjes nog makkelijkover te nemen zijn.
Ik zal me dat zeker tijd bij tijd bekijken.
Mss. dat voor sommige het NOP ook wel beter is,maar dat denk ik op dit moment echt niet.
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 5:21 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou ik woon nog bij me ouders als ik het huis uitga gaan me dieren mee tenzei Ashley te oud word om te verhuizen maar jade gaat zeker mee,

als ik dood zou gaan met wat voor reden en mijn ouders zijn er nog zorgen hun voor mijn dieren dus ook voor Jade.

en als het uit zou gaan met me vriend en ik woon met hem gaat alles met mij mee Very Happy maar zo ver is het nog niet.

om even op senna terug te komen ik vind het heel erg dat zei op marktplaats staat. Sad straks komt ze bij handelaren of broodfokker je weet nooit mensen lijken aardig maar er zit vaak een addertje onder het gras
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 5:32 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb bij die vragen ook stil gestaan. Mocht er iets gebeuren dan gaat Cleo naar mn zus als ze dat zou willen en anders zou ik haar liever aan iemand van het forum geven om te verzorgen of om een goed tehuis te zoeken. Van de meeste mensen hier weet ik in ieder geval dat ze verstand van zaken hebben, dat liever dan bij familie of vrienden.....
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 6:15 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ja precies..familie kan nog zo dichtbij staan..ik zou ook liever voor iemand van t forum ofzo kiezen. Smile En dan heb je de vrije zeeuwse papegaai en de moderne papegaai nog. Dat zou misschien in t uiterste geval een goede optie zijn voor vogels die t liefst in huis komen en dus niet in t NOP .

Het is wel heel fijn als je familie er ook helemaal voor gaat..maar hier is dat helaas niet t geval Sad Ze zouden er heeelll anders mee omgaan dan ik Laughing

Volgens mij gingen Bas en zn exvriendin eerst toch ook echt beide voor de gaaitjes? Is niet voor t eerst dat ik bij mensen zie dat interesses voor dieren na een scheiding toch veranderen . Hopenlijk zorgt ze voor een goede plek voor Senna. Want als je daar echt je best voor doet moet dat toch ook via marktplaats mogelijk zijn?
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 6:24 pm
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ook wij hebben hier over nagedacht.
als wij er niet meer zijn zullen de gaaitjes naar onze 2 kinderen gaan.
met mijn ouders heb ik ook afgesproken, als hun er niet meer zijn dan nemen wij de grijze roodstaart in huis.
moet er niet aan denken dat ze in de handel terrecht komen
Bericht Woensdag 25 Oktober 2006 6:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wij hebben daar zeker over nagedacht! Dat is ook de reden dat wij donateur zijn geworden van het NOP. Wij zouden de gaaien het liefste bij familie onder brengen, maar waarschijnlijk zal dat niet lukken (niet op de manier die wij zouden willen).
We willen eigenlijk een lijst wegleggen met mensen die we onze gaaien toevertrouwen (wat vrienden en forum-mensen, ps die lijst is er nog niet Embarassed). Mocht niemand van de lijst de gaaien een goed huis kunnen geven, dan willen we dat ze naar het NOP gaan. We hebben liever dat onze gaaien 1 keer moeten wennen aan een totaal nieuwe situatie, dan dat we het risico lopen dat ze tig keer van eigenaar veranderen od erger nog in d ehandel terecht komen. Ik denk dat onze gaaien na een tijd gelukkiger zouden zijn tussen soortgenoten, dan als ze een heleboel verschillende baasjes achter elkaar krijgen.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als ze samen bij iemand kunnen leven die er op dezelfde manier mee omgaat als wij.
Bericht Donderdag 26 Oktober 2006 8:18 am
 Gebruikers profiel bekijken  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

maar ja als je er niet meer bent kan je famillie ook niet weten of er iemand op het forum was die ze over zou willen nemen toch
Bericht Donderdag 26 Oktober 2006 10:40 am
sweety67
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja als wij er niet meer zijn gaan onze gaaitjes naar de kinderen Laughing Laughing
ze hebben ze al verdeeld we hoeven alleen nog maar dood te gaan Shocked
de gaaitjes die de kinders eventueel niet willen gaan naar het nop toe wij willen niet dat ze van de een naar de ander gaan .

en de kweek koppels zullen waarschijnlijk naar kwekers gaan die er goed voor zijn en op de zelfde manier mee omgaan als wij Laughing

en mochten wij ooit uit elkaar gaan zouden de gaaitjes ook verdeeld worden .

gr sweety
Bericht Donderdag 26 Oktober 2006 11:05 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

We hoeven nu alleen nog maar dood te gaan Shocked
Laten we daar nu maar niet over nadenken Wink
Bericht Donderdag 26 Oktober 2006 11:30 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
ja als wij er niet meer zijn gaan onze gaaitjes naar de kinderen Laughing Laughing
ze hebben ze al verdeeld we hoeven alleen nog maar dood te gaan Shocked

Laughing Laughing Laughing Embarassed
Bericht Donderdag 26 Oktober 2006 12:39 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:33 am
  Berichten van afgelopen: