|
|
|
stephen
Ervaren vlieger
ik weet het eigenlijk niet, zou je niet denken dat ze personeel te weinig hebben doordat ze te weinig geld hebben en dat ze verkeerd hebben geïnvesteerd zoals fortis ofzo gedaan had en nu bij gevolg de vogels wat verwaarlozen. ik weet het niet maar ik kan zo moeilijk geloven dat het daar zo slecht is, ik dacht altijd dat dat een voorbeeld was zoals het moest zijn, zo met al die infoborden over hoe je een papegaai moet verzorgen enzo je zou dan toch denken dat ze zouden doen wat ze zeggen he |
Dinsdag 13 Januari 2009 11:48 pm |
|
|
|
|
Kea009
Fladderaar
|
|
|
quote:
Originally posted by stephen
ik weet het eigenlijk niet, zou je niet denken dat ze personeel te weinig hebben doordat ze te weinig geld hebben en dat ze verkeerd hebben geïnvesteerd zoals fortis ofzo gedaan had en nu bij gevolg de vogels wat verwaarlozen. ik weet het niet maar ik kan zo moeilijk geloven dat het daar zo slecht is, ik dacht altijd dat dat een voorbeeld was zoals het moest zijn, zo met al die infoborden over hoe je een papegaai moet verzorgen enzo je zou dan toch denken dat ze zouden doen wat ze zeggen he
Personeel te weinig hebben ze inderdaad maar dit is hun eigen schuld. Als je zulke toekomstplannen hebt en je denkt niet aan een behoorlijk management met wat ben je dan bezig? Lijkt me meer een pure witwasserij praktijk aangezien he tmaar doodnormaal is dat er zoveel vogels doodgaan. BEn er rotsvast van overtuigd dat er een heleboel Nederlanders zich al reeds in het verleden als vrijwilliger aangeboden hebben maar niet toegelaten zijn. Als je als directeur weet dat er veel papegaaien doodgaan door ziektes en je neemt geen verdere stappen, geen beter ziektebeleid en bestrijding en vooral vorokoming, dan is er iets mis. Een vogel kan sterven door ziektes, maar als je er van uit gaat dat dit aantal normaal is dan ben je nog steeds aan het denken als handelaar en niet als persoon met een warm hart voor de vogels. HAndelaars calculeren idem sterftecijfers in en redeneren ook van ach ja er komt een verse lading binnen. Of tja het is maar een amazone of grijze roodstaart , die zijn er met hopen. "kutbeesten" zei toch een van de medewerkers. Dit zal Tony ook wel denken.
Waarom Suriname? Past niet in het kader van NOP. Waarom roofdieren?
Veel waarom? Weinig gestaafde antwoorden. Hetgeen ze zouden moeten doen is alles afblazen van roofdieren en grote volière en dat geld gebruiken voor een deftige medische ploeg, een degelijke quarantaine procedure, eigen labo en deskundig personeel aangevuld met vrijwillers om kooien te reinigen en voedsel te geven. En vooral een manager boven Tony om hem te controleren, bv te vergelijken met Rosemary Low, Mathias Reinschmidt. En als dit alles prima loopt dan pas dromen van uitbreiding.
Kea  |
Woensdag 14 Januari 2009 8:37 am |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
|
Ik vond het wel heel erg dat de vogels werden aangehaald als 'k*tbeesten' maar ik kan me ook voorstellen dat dit er juist door Radar in is gemonteerd. (Het zet hun standpunt kracht bij) Helaas kan je er niet om heen dat ze op z'n zachtst gezegd nogal onverschillig zijn. Dat is geen verwijt naar de medewerkers, want je wordt onverschillig als je dag in dag uit met dezelfde malaise geconfronteerd wordt.
Het NOP op zich is een goed ideaal, maar het zou beslist anders uitgevoerd moeten worden. Ik ben het roerend met Kea eens:
Hetgeen ze zouden moeten doen is alles afblazen van roofdieren en grote volière en dat geld gebruiken voor een deftige medische ploeg, een degelijke quarantaine procedure, eigen labo en deskundig personeel aangevuld met vrijwillers om kooien te reinigen en voedsel te geven. En vooral een manager boven Tony om hem te controleren
Het laatste ook om het publiek weer vertrouwen te geven. (Want ik ben ervan overtuigd dat het NOP een goed -noodzakelijk- iets is, MITS het ideaal goed wordt uitgevoerd!) Als Dhr. Meegen liefde voor zijn vogels zou hebben, zou hij alles in het werk stellen om het publiek weer vertrouwen te geven, ook als dat betekent dat hij de leiding over moet dragen.
Laatst aangepast door Sue op Woensdag 14 Januari 2009 10:39 am, in totaal 2 keer bewerkt |
Woensdag 14 Januari 2009 10:23 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
|
|
|
Ja Kea, daar ben ik het zeker mee eens.
Ik moet zeggen dat ik nu ook een hoop vragen heb. Ik dacht ook dat het allemaal goed geregeld was, maar ik heb met eigen ogen waargenomen afgelopen zomer dat er veel vogels weg waren. Een aantal ga je toch herkennen. Een grijze roodstaart die met een hele lage mannenstem "Lekker, hè?" zegt als hij het nootje op heeft. Dat herken je, maar die was er niet meer. Zo miste ik ook enorm veel bonte boertjes. Ik weet zeker dat die er enorm veel zaten en afgelopen zomer niet. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
Daarnaast was er nog wat vreemds. Twee kaketoes waren aan het knokken. De één had al een kapotte buik wat bloedde (en best behoorlijk vond ik). Ik heb toen iemand die rondliep erbij gehaald. Die heeft wel naar iemand gebeld, maar actie werd er niet ondernomen. Het enige wat ik te horen kreeg was "Ach, ze zitten al zo lang bij elkaar, dus dat kan nooit zo erg wezen". Ik vond het er maar akelig uitzien, maar ja, ik ging er wel van uit dat het NOP de expertise in huis had, meer dan ik.
Na mijn bezoek had ik al veel vraagtekens, maar nu zijn er duidelijke vragen gekomen voor die vraagtekens. |
Woensdag 14 Januari 2009 10:27 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Egwene
Daarnaast was er nog wat vreemds. Twee kaketoes waren aan het knokken. De één had al een kapotte buik wat bloedde (en best behoorlijk vond ik). Ik heb toen iemand die rondliep erbij gehaald. Die heeft wel naar iemand gebeld, maar actie werd er niet ondernomen. Het enige wat ik te horen kreeg was "Ach, ze zitten al zo lang bij elkaar, dus dat kan nooit zo erg wezen". Ik vond het er maar akelig uitzien, maar ja, ik ging er wel van uit dat het NOP de expertise in huis had, meer dan ik.
Oh wat erg.. Een kapotte buik die bloedde? Van het vechten? Was dit in een kleine voliere? Of een van de grotere volieres?  |
Woensdag 14 Januari 2009 10:37 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Dat was in een voliere waar ze met z´n tweeën in zaten. Als je binnenkomt en rechtdoor loopt, dan heb je rechts de ingang van de tropisch hal en daarna aan de rechterkant volières.
Ik vond dat ook erg om te zien, maar kon er eigenlijk niets meer aan doen. Ik had gedacht dat het NOP het op zou lossen, maar het tegendeel was dus waar... |
Woensdag 14 Januari 2009 11:13 am |
|
|
|
|
Kea009
Fladderaar
|
|
|
quote:
Originally posted by Sue
quote:
Originally posted by Egwene
Oh wat erg.. Een kapotte buik die bloedde? Van het vechten? Was dit in een kleine voliere? Of een van de grotere volieres?
Als jarenlange kaketoekweker (witte soorten) kan ik zeggen dat een kaketoe een 2-3 dagelijkse controle nodig heeft omwille van zijn agressie t.o.v. soortgenoten/partner. De minste aanwijzing moet leiden tot een scheiding van de 2. Doe je dit niet, dan gaat er zeker een sneuvelen. Bij mij zijn er een aantal kweekmannen gekortwiekt en is de nestkast voorzien van 2 aparte ingangen en een vluchtweg voor de pop. Ik heb zelf ook al mogen aanschouwen dat bij een kweekpaar kleine geelkuiven die jaren voor nakweek zorgden ook zulk voorval zich voorgedan heeft. De pop had juist gelegd en de man had het ei eruitgegooid en de rug van de pop overgbeten. ik moest de pop laten inslapen. Dit kwam omdat 2 weken daarvoor een nieuw paar kleine geelkuiven die uit de quarantaine kwamen overgebracht werden in een volière die daar 10 meter vandaan stond. Blijkbaar kon mijn oudere kweekman de jalousie of frustratie niet aan en moest de pop het vergelden. Dus vogels die lang bij elkaar zitten is geen garantie dat ze het wel met elkaar vinden. Mijn oranjekuif man heeft een hekel als je hem blijft aankijken. Wat doet hij dan: zijn pop krijgt een knap. Zelf weet ik dit allemaal en ken het gedrag van elk van mijn vogels perfect. Ik kan gewoon door de gangen gaan en voel als het ware als er een vogel iets mankeert of er iets anders is als anders. Dit is bezig zijn met je collectie. Als je zelf niet bezig bent met controle van het gedrag van de vogel, lopen er snel zaken mis. Dus deskundig personeel is een must voor het NOP. |
Woensdag 14 Januari 2009 11:44 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:46 am
|
|
|
|
|