Tros Radar

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
lientje
Kuikentje

Tros Radar  Reageer met quote  

Hebben jullie Tros radar gezien met het verhaal over het NOP... Mad afschuwelijk..! Als ik zoiets zie en naar ons verwaarloosde kippetje kijk, denk ik toch, laat ze het maar verbieden die exotische dieren. Hoe leuk we ze ook vinden...het heeft zoveel dierenleed tot gevolg..
Bericht Maandag 12 Januari 2009 9:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/nl/act.....18-45.html
Bericht Maandag 12 Januari 2009 10:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Kea009
Fladderaar

Reageer met quote  

HEb het ook gezien. En schrik er helemaal niet van. Vroeger had ik hun al eens de vraag gesteld hoe ze omspringen met quarantaine en testen van ziektes. Hun antwoord was dat ze enkel de vogels die verdacht waren testen. Vrij raar dat je dat zo kan zien. Verder ben ik bij kwekers geweest die van de NOP papegaaien in bruikleen hebben. Een kweker waar de muizen over de gazen lopen waar je geen deur kan vastnemen of je handen plakken van de muizepoep en een stank dat niet menselijk is. Drinkwater dat eens om de 4 of 5dagen ververst wordt. Dit heb ik zelf gezien en daar heeft de NOP vogels zitten? Ze komen niet eens kijken hoe hun verzorging is. Dus de coco en chico van de meneer of mevrouw die hun huiskamervogel afgestaan hebben voor een beter doel zitten waarschijnlijk verdeelt over zulke kwekers of in de vuilnisbak.

Dat ze in Suriname beginnen is vrij normaal. Puur voor handel. Want als hij dit project in Costa Rica deed zou hij dat niet doen. Daar zitten toch ook toekans? Zal hij niet doen hoor

Ik ken verschillende kwekers die vogels van het NOP hebben, dus er wordt in gehandelt. Er wordt zelf gekweekt. Heb de mensen steeds afgeraden om hun vogels daar naar toe te brengen, hopelijk hebben ze het programma gezien. En als er zijn die nu nog enige twijfels hebben, dat ze dan nog eens goed de opmerkingen van Rosemary Low beluisteren. De opmerkingen van deze dame zijn correct.
Het is ronduit schandalig dat vogels waar een cites papier niet correct van is door omstandigheden daar terecht komen en hun dood tegemoet gaan. Want de dode vogels waren enorm, maar de besmette vogels is maal 3. En dat de huiskamervogels allemaal niet gezond binnenkomen is correct maar de dode door agressie in een volière, de slechte huisvesting en voeding, he tniet testen of behandelen van ziektes kan niet.
Dat nu De Heer Dorrestein mee controle komt uitvoeren is ook ronduit belachelijk, die man heeft zijn praktijk in het NOP. Snap niet dat die boel gewoon niet overgedragen wordt naar fatsoenlijke managers ipv een ex handelaar die nog steeds dit doet om zich er van te verbeteren.

Zou fluffies hun sponsering niet DRINGEND moeten annuleren? Hoe kan je zoiets sponseren? Dan kan je beter Dennis sponseren die vogels komen nog vaak veel beter terecht dan de vogels van het NOP

Kea
Wink
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 8:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Kea009
Zou fluffies hun sponsering niet DRINGEND moeten annuleren?

Ik ben eigenlijk van mening dat we de sponsoring 'on hold' moeten zetten totdat het onderzoek wordt gepubliceerd. Wordt er geen onderzoek gepubliceerd, dan zou ik liever niet meer sponsoren via fluffies. Wat een ieder zelf wil doen is aan hem.

Hoe denken jullie daarover?
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 11:27 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik ben het met je eens Sue. Tot er meer duidelijkheid is, zou ik liever niet sponsoren.
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 11:28 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De uitslagen van het onderzoek zouden geloof ik in maart bekend zijn.
Ik kan begrijpen Sue, dat je liever niet via fluffies wil sponsoren totdat de uitslag van het onderzoek bekend is.
Dat neemt niet weg dat ik wel zal sponsoren, prive.
Ik heb er ooit "mijn" Cobus heen gebracht, en kan en wil niet geloven dat het zo'n wantoestand is.
Vooral ook niet omdat ik juist Cobus het handelen in hem wilde besparen. Gewoon een plek waar hij de rest van zijn leven amazone mocht zijn, met al zijn kuren die daar bij hoorden

Voor degeen die afvragen waarom cobus daar zit, check mijn gebruikers pagina Wink
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 11:30 am
Kea009
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
quote:
Originally posted by Kea009
Zou fluffies hun sponsering niet DRINGEND moeten annuleren?

Ik ben eigenlijk van mening dat we de sponsoring 'on hold' moeten zetten totdat het onderzoek wordt gepubliceerd. Wordt er geen onderzoek gepubliceerd, dan zou ik liever niet meer sponsoren via fluffies. Wat een ieder zelf wil doen is aan hem.

Hoe denken jullie daarover?

Dit is correct Sue
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 11:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eigenlijk helemaal juist Sue. Ik denk dat het inderdaad het beste is te wachten. Het zou maar raar zijn op deze manier te sponsoren. Vind het eerlijk gezegd allemaal nogal verwarrend. Ben er nooit geweest, kan moeilijk oordelen dus maar de sponsoring, lijkt me wel een verstandige beslissing ja.
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 12:07 pm
lientje
Kuikentje

stoppen..  Reageer met quote  

Stoppen die sponsering...onderzoek of geen onderzoek, zoveel heeft de regering niet op met het welzijn van dieren. We hebben zelf de dode diertjes mogen aanschouwen. Als je opgelet hebt noemde de verzorger de inbeslag genomen vogels "kutbeesten ".... !
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 12:12 pm
ilse
Kuikentje

Reageer met quote  

ik heb het ook gezien ! verschikkenlijk ...
mensen denken hun dieren naar een goed park te brengen en dan worden ze alleen maar verwaarloost ...!!!
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 2:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Kijk even naar dit fimpje

http://eindhoven.digicity.nl/K.....166id.html
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 5:44 pm
Willemien&Casper
Net uit het ei

Tros Radar  Reageer met quote  

Hoi

Stoppen die sponsoring.. na dit kun je er toch geen vertrouwen meer in hebben ? net als Dennis papegaaien ook oplichterij, alleen maar om the money money. Confused
Het is toch wel erg belangrijk dat je het moet overwegen echt je vogel weg te doen als het niet gaat. Exclamation
Ik zou me nu wel vele keertjes bedenken..
Maar helaas tegenwoordig kun je weinig mensen meer zomaar vertrouwen..
Ik ben trouwens blij voor die vrouw bij radar dat ze d'r Ara terug heeft kunnen krijgen wel met dreigen van juridische stappen maar toch gelukt.
En die Tonnie Meegen die mogen ze van mij opsluiten met zijn opmerking 'papegaaien worden zo'n 30 a 40 jaar ??? er worden meer vogel opgevangen dan dat er daadwerkelijk verblijven.....
Meneer wil nog met Toekans gaan kweken voor de hobby in Suriname nou deze vogels zijn meer waard als papegaaien dus meneer wil gewoon dit aangaan voor t GELD.. ook net als Dennis uit Gravenahge.. zal ik even zeggen (excuus alvast) t is een KUTVENT net als Dennis ...and that's it !! Twisted Evil

Groeten Willemien
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 5:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
lientje
Kuikentje

Mee eens  Reageer met quote  

Amen..!
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 5:57 pm
Willemien&Casper
Net uit het ei

zie boven...  Reageer met quote  

halleluja....
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 10:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Tros Radar  Reageer met quote  

Ik wil sowieso de sponsoring on hold zetten en het onderzoek afwachten, plus evt wat aanvullende informatie.
Komt die er niet (genoeg) dan houdt het op.
Bericht Dinsdag 13 Januari 2009 11:23 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:46 am
  Berichten van afgelopen: