Update Winky.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Spetter
Vlieger

Update Winky.  Reageer met quote  

Lieve mensen, ik helemaal voorbereid op mijn keuze omdat binnen 2 weken Winky weg moest zijn bij de opvang en gezien zijn besmettelijke ziekte en vooruitzichten weinig wegen open stonden op zo'n korte termijn.

Henk van de stichting belde gisterenavond en wil Winky niet laten inslapen. Hij is van mening dat een papegaai er overheen kan groeien, in tegenstelling met de info die we hebben vergaard met z'n allen hier in Boxtel.

Wat Winky nodig heeft is een veilig huisje. Een opvangadres die geen andere vogels hebben en ook niet in contact komen met andere vogels ) of zich goed wassen en schone kleding aandoen'. Henk wil dit realiseren en Winky over een half jaar nogmaals testen.

Ik open dit topic omdat jullie hopelijk de stichting en mij ondersteunen in het vinden van de juiste tijdelijke plek . Winky blijft van de stichting, eigenlijk een tijdelijk pleeggezin die weet wat een papegaai houden inhoudt.

Mochten er vragen zijn kun je me bellen> 0643586628.
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 11:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Hierbij info over PBFD, in mijn dagboek.
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 12:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hopelijk kan dat adresje gevonden worden. Met de juiste medische zorgen eventueel en de nodige tests en voorzichtigheden zou het leuk zijn mocht Winky een leuk huisje vinden. Al hoop ik wel dat het hoe dan ook iemand is met ervaring want anders zijn de risico's groot. In elk geval, dikke pluim dat Winky nog een kans krijgt, inslapen is het laatste natuurlijk en ik weet dat het voor jou ook moeilijk is. Zou een 2de opinie van een andere arts ook een idee kunnen zijn? Zo heb je van een andere kant nog een mening erbij en eventueel zou je de tests die nog volgen bij een ander labo kunnen laten doen. Toen ik Fluf liet testen had ik 2 buisjes, voor verschillende labo, zo had ik meer zekerheid dan bij 1 labo.
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 12:18 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Hoe vaker ik dit artikel lees samen met de info die ik heb ingewonnen bij meerdere deskundige........................is rekken een optie emotioneel gezien, en laten inslapen verstandelijk de optie.
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 12:20 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Denk dat je daar wel gelijk in hebt Eline. Alleen moet je het echt even laten bezinken, daarna kan je nog altijd keuzes maken voor Winky. Probeer het eerst allemaal goed op een rijtje te zetten en welke beslissing jij dan ook neemt, dan zal je weten dat het de goede is.
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 12:24 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik alleen kan die keuze niet maken, de stichting moet er ook achter staan. Ik heb hen het artikel gestuurd en hoop dat ze een volgende verstandelijke stap gaan zetten. Dat is de enige zekerheid dat er geen andere vogel ooit besmet kan raken.
PBFD is een ziekte: dweilen met de kraan open. Mochten ze besluiten dan wil ik er bij zijn, haar blijdschap van herkenning en onze verbondenheid goed afsluiten.
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 3:02 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Ik las ergens dat je 2 soorten PBFD heb, in het bloed, en in de veren.
Als de vogel in het bloed heeft, is het eigenlijk alleen een zaak van het rekken van het leven.
In de veren schijnen ze erover heen te kunnen groeien.
Dat laatste kon je zien na 6 maanden, als ze weer getest zijn.
Tuurlijk kan ik de site niet vinden, ik heb het proberen op te zoeken. Maar wat zeker is, is dat de meningen eronder zijn verdeelt.
De ene zegt: Het is een virus, dat blijft ALTIJD in het lichaampje zitten
De ander zegt: Het is moeilijk, maar het kan weg gaan
en de laatste zegt weer: Er zijn 2 soorten.

Al met al, wens ik je heel heel heel veel sterkte, Troosten ik ga hier ook rond vragen aan de mensen zonder vogels dier erover twijfelen.

edit: Deze link van koppie krauw vind ik persoonlijk heel erg duidelijk http://www.koppiekrauw.com/Pap.....t%20nu.htm
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 3:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Nog een paar links:

http://www.papegaaien.net/Vogelziekten%20PBFD.htm (staat wel over de 2 vormen)
http://www.vogelproblemen.nl/Z.....derrot.htm
Bericht Woensdag 30 Juni 2010 4:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor de links.....................het is overduidelijk Crying or Very sad
Ik heb de link van Dr, Kappe doorgestuurd naar Henk en Adrie, omdat haar naam op het certificaat van Spetter staat, ik ga er dan ook vanuit ook op het certificaat van Winky.
Bericht Donderdag 1 Juli 2010 8:09 am
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Sorry als je vond dat ik me er te veel mee bemoeide, maar ik wil dat de beste beslissing wordt gemaakt voor Winky, maar tuurlijk ook voor jou.
Weet je al wat meer?
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 3:40 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik stel je belangstelling zeer op prijs Vrienden
Ik heb links gestuurd naar Henk en Adrie, ook nog de mail van de stichting aan mij afgelopen zondag dat ik ze binnen 2 weken op moet komen halen. Daarbij aangegeven dat als ik Winky op kom halen ik meteen doorga naar de VA. het is te riskant, en er mag niet nog een vogel besmet worden.

Waar ik van sta te kijken is dat Spetter negatief is (gelukkig), anders was de ramp compleet. Voor mij is het helemaal duidelijk. Emotioneel is het kloten, doch verstandelijk is er maar één verstandige keuze.
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 4:36 pm
Mariss
Vlieger

Reageer met quote  

Echt veel en veel sterkte in deze moeilijke tijd Troosten
Vindt je troost dat je Spetter negatief is, en ik geloof dat alles een rede heeft.
Winky moet blij zijn met zo een baasje (geloof me, dat ben je nog steeds, en een hele goede)
Vrienden
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 6:52 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Ik vraag me af waar vogels zoals Winky terecht komen. Ik was zo dom om te vertrouwen op de kweker. Gelukkig komt Winky niet in een circuit terecht van handel, papegaaien zijn geen eurotekens.

Ik ga binnenkort een middag bij de dierenwinkel organiseren. Daar ga ik mensen vertellen hoe belangrijk testen is en wat erbij komt kijken als je een papegaai in huis wilt nemen etc. Spetter gaat dan mee, de zweefmolen ook en een potje voor de stichting komt op tafel.

Elke keer als ik ga wandelen met Spetter kan ik info kwijt. Mensen komen met vragen en hebben vaak een beeld van een papegaai..............verre van een moderne papegaai. Ze weten niet veel over verzorging en alles wat erbij komt kijken. Het beeld van een papegaai in een kooitje in de huiskamer zit bij veel mensen in het hoofd..............................dat wil ik gaan veranderen.

Zo mysterieus dat we eigenlijk onbewust weten wat we moeten doen en anders handelen. Zo leer ik elke dag weer veel van mij neigen doen en laten.
Bericht Vrijdag 2 Juli 2010 7:21 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Dit topic mag gesloten worden. Winky gaat naar een opvanggezin en wordt onder controle gehouden.
Bericht Zondag 4 Juli 2010 6:11 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een opluchting zeg!!! Ben heel benieuwd hoe het winky verder vergaat... Vrienden
Bericht Zondag 4 Juli 2010 6:26 pm

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 6:44 pm
  Berichten van afgelopen: