|
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
| Vakantie naar zweden |
|
|
Volgend jaar met de zomer vakantie zijn wij van plan om twee weken naar Zweden te gaan. Nu willen wij graag onze Maiky mee nemen maar wij vroegen ons zo af wat je precies allemaal nodg hebt. Nu moet je niet denken een een lijst met dingetjes die je niet moet vergeten zoals eten, speeltjes enz maar wat ik mij afvroeg is. Moet onze maiky ook papieren hebben of speciale inentingen? En mag onze gaai uberhaubt wel mee de grens over? Zijn er site's of misschien een topic waar ik dit op een rijtje kan vinden? Het is zo goed als zeker dat we naar zweden gaan en de camping is ook al uitgezocht enz. Het kan ook nog zijn dat we als nog uitwijken naar frankrijk( al lijkt me dat sterk ) maar een lijst waar dit soort dingen van ieder land zou toch wel handig zijn. Is dat er dan ook? |
Dinsdag 9 Oktober 2007 8:10 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Vakantie naar zweden |
|
|
Oh wat leuk, naar Zweden! Willen jullie met de auto? Of met ??
Ik weet niet precies hoe dat zit met Zweden, maar ik weet wel dat je voor veel landen een zéér recente gezondheidsverklaring nodig hebt.
De eisen die aan de gezondheidsverklaring worden gesteld kunnen variëren afhankelijk van de bestemming in of buiten europa. Je kan bij de Zweedse ambassade vragen of ze je info toe willen sturen.
De gezondheidverklaring moet ook door de Voedsel en Waren Autoriteiten (VWA) worden afgestempeld om de verklaring rechtsgeldig te maken. |
Dinsdag 9 Oktober 2007 8:21 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
volgens mij kan je dan het beste de vogelarts raadplegen
ik heb hier weinig verstand van
mag maiky wel op de caming staan weet namelijk niet hoe de regels daarvoor zijn en het is niet de bedoeling dat als je daar voor de poort staat dat ie niet binnen mag  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 8:23 pm |
|
|
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Wow Oke dat gaan we regelen! Ben allen bang dat het ook niet niks zal kosten Maar je moet er wat voor over hebben zeggen ze he!
Oh en we gaan onderdaad met de auto, uhm wat zeg ik, meerdere auto's. We gaan met meerdere mensen vandaar  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 8:24 pm |
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by coco&gompie
volgens mij kan je dan het beste de vogelarts raadplegen
ik heb hier weinig verstand van
mag maiky wel op de caming staan weet namelijk niet hoe de regels daarvoor zijn en het is niet de bedoeling dat als je daar voor de poort staat dat ie niet binnen mag
Volgens mij waren we tegelijk haha
Weet je wat, ik zal de camping eens even mailen. Het is toch een nederlands stel dus zij zullen mij daar toch ook in kunne adviseren lijkt mij? Ze kunnen me in iede rgeval vertellen of Maiky welkom is  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 8:26 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
| Re: Vakantie naar zweden |
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Oh wat leuk, naar Zweden! Willen jullie met de auto? Of met ??
Ik weet niet precies hoe dat zit met Zweden, maar ik weet wel dat je voor veel landen een zéér recente gezondheidsverklaring nodig hebt.
De eisen die aan de gezondheidsverklaring worden gesteld kunnen variëren afhankelijk van de bestemming in of buiten europa. Je kan bij de Zweedse ambassade vragen of ze je info toe willen sturen.
De gezondheidverklaring moet ook door de Voedsel en Waren Autoriteiten (VWA) worden afgestempeld om de verklaring rechtsgeldig te maken.
volgens mij waren wij ook tegelijk aan het schrijven  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 8:30 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oh wat gezellig zeg! Heel veel plezier. Vergeet je je camera niet dan? (Ik begin nu alvast. Een gaai in Zweden zou ik niet graag willen missen!)
JOyce: We waren inderdaad alletwee tegelijkertijd aan het tikken. |
Dinsdag 9 Oktober 2007 8:46 pm |
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Nee hoor die vergeet ik niet!!!
Ik zie het ook helemaal voor me. Hahah als iehet maar niet koud krijgt he  |
Dinsdag 9 Oktober 2007 9:47 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Wat gezellig dat jullie hem meenemen leuk hoor! |
Dinsdag 9 Oktober 2007 9:50 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Nee dat zal toch wel niet? Ik ben erg benieuwd! |
Woensdag 10 Oktober 2007 8:26 am |
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Het kan nog wel eens goed koud zijn in zweden hoor, ook in de zomer, maar dan gaat het vooral om de nachten dus.
Gelukkig hebben we een camping kacheltje dus mocht het te gek worden kunne we die aan zetten maar toch.... Al denk ik dat ze meer kunne hebben als dat wij misschien denken
Ik heb trouwens de camping een mail gestuurd dus ik ben benieuwd wat hun zeggen!  |
Woensdag 10 Oktober 2007 9:38 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoe koud wordt het daar in de nacht? Ik neem mijn gaaien 's winters wel eens mee en dat geeft nooit problemen dus ze kunnen we iets hebben. Maar een kacheltje zou wel fijn zijn. Wat voor kacheltje is het? |
Woensdag 10 Oktober 2007 10:12 am |
|
|
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Ik heb begrepen dat het daar wel kan dalen tot 5 graden snachts Das niet erg warm natuurlijk. We hebben dekbedjes en slaapzakken maar de gaai natuurlijk niet. En een nacht is dan best wel lang denk ik
Het kacheltje is een buizenkacheltje, dus elektrisch. Als je em aan zet dan worden van die buisjes rood en geven warmte af. En als ie omvalt gaat ie automatisch uit. Dit is voor de veiligheid. Wel zo fijn!  |
Woensdag 10 Oktober 2007 10:43 am |
|
|
Laura B
Moderator

Gaan jullie helemaal met de auto of een deel met de boot? Ik ben al eens in zweden geweest, tis een schitterend land, maar als jullie helemaal gaan rijden is het wel een enorm end voor een gaai, je zult heel regelmatig moeten pauzeren..
Houdt er ook rekening mee dat Zweden een muggenseizoen kent en dan kan het echt zwermen van de muggen!! Een klamboe voor over de kooi lijkt me dan ook verstandig Voor verdere vragen moet je idd even een VA raadplegen...  |
Woensdag 10 Oktober 2007 11:31 am |
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Zoals het nu lijkt gaan we inderdaad varen. Maar wees niet bang, regelmatig stoppen moeten we hoe dan ook toch wel voor de kinderen. Die hebben ook geen zin om uur na uur naar op de achterbank te zitten niet waar!
Kijk, dat met die klamboe zijn nog eens goeie tips, daar kan ik wat mee Thanks!  |
Woensdag 10 Oktober 2007 12:03 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 2:54 am
|
|
|
|
|