valkparkieten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
eva sneep
Kuikentje

valkparkieten  Reageer met quote  

hey iedereen
ik heb een valkparkiet van 16 jaar oud en is bij ons komen wonen toen hij 3 jaar oud was.hoewel hij niet tam is is hij een superlieve vogel en hij noemt kokoriena.hij kan mooie riedels zingen en heel zelden zingt hij charel ik heb uw gat gezien.vaak kijkt kokoriena naar tv vanuit zijn kooitje en als de tv te luid staat naar zijn zin begint hij te gillen.haha hij antwoord nu zelfs op het liedje pump it up van danzel.soms kan hij zijn kopke kei lief houden en en kan zelfs knipogen. nu weet je bijna alles over kokoriena en zou ik aan jullie willen vragen om ook iets over jullie vogeltjes te vertellen. groetjes eva sneep
Bericht Dinsdag 2 Augustus 2005 7:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat leuk Eva Very Happy Wat heb je hem al lang zeg. Ik hoop dat ons valkje Chico ook zo lang gaat leven...uhmmmmmmm nog veel langer Razz

Iets vertellen over de vogels...oke, ik begin met Chicory.
Het is een lutino valkparkietje (van mn kindjes) van zo'n 9 weken? misschien ook wel 10...eerlijk gezegd weet ik t niet precies Embarassed Laughing We hebben hem vanaf 4/5 weken en hij/zij is super tam en aanhankelijk. Rent ons overal achterna en is gek op eten Rolling Eyes Volgens mij denk hij dat ie een mens is ofzo Laughing

Dan Pepper...een witoogaratinga, was eerst van Wendy en woont nu hier. Hij is nog best bang en niet zo tam. We clickertrainen sinds 2 dagen en hij durft nu mijn ring aan te raken als ik het zeg. Slim dier! de angst zal op deze manier vast snel weg zijn. Ik denk dat ik het sneller kan laten gaan door in een kleine ruimte opstappen te oefenen, maar ik wil t eerst zo proberen. Leuk expiriment en de band tussen de vogels onderling wordt er ook beter van. Ze zitten tijdens t clickeren namelijk mooi met zn 3en naast elkaar te knarsen en te wachten tot het hun beurt is...zonder gepik of geklier! Very Happy Ideaal!

Guano is een weddels aratinga van zo'n 2,5 jaar. Super aanhakelijk en schattig!, maar wel een boef Laughing . Hij kan zwaaien, draaien (2 kanten), hand geven ,fluiten , kusjes geven, dansen, bal gooien ,kleuren herkennen, hoesten en leert nu koprollen . Verder zijn we nog bezig met autos duwen.

Guanos vriend is Tommy, een timneh roodstaart van ook zo'n 2 jaar (denk ik). Hij was eerst heel bang, maar nu niet meer. HIj houdt van fietsen en fluiten. Hij kan de poes nadoen en de eenden en de baby eenden, de hond de magnetron en nog heel veel meer. Hij kan ook praten...steeds beter Very Happy Nu begint hij zelfs met hele zinnen, zo leuk! Verder kan hij kleuren / vormen herkennen en leert nu zwaaien en handje geven. Hij vindt dingen leren heel leuk en zn angsten worden er ook minder van.

Nou, dat was t hoor. Ik kan zoooooooooooveel vertellen, maar heel veel staat hier ook al ergens geloof ik Wink
Bericht Woensdag 3 Augustus 2005 11:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
eva sneep
Kuikentje

Reageer met quote  

wat een leuke vogel,ik hoop ook dat kokoriena heel oud wordt en ook uw vogetje hoor Wink nog een prettig weekend he
Bericht Vrijdag 5 Augustus 2005 11:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: valkparkieten  Reageer met quote  

Hoi Eva..

Een beetje late reactie, maarre.. Welkom hier! Smile
Wat leuk, een oudere valkparkiet! Smile

Wat een grappige naam heeft 'ie: Kokoriena.. Smile

Heb je foto's van Kokoriena?
Je kan foto's plaatsen door een gebruikerspagina aan te maken. Of een dagboek. Smile
Hieronder een link voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/vie.....26[/quote]
Bericht Vrijdag 5 Augustus 2005 12:09 pm
Tommy
Fluffies bewoner

quote:
Originally posted by eva sneep
nu weet je bijna alles over kokoriena en zou ik aan jullie willen vragen om ook iets over jullie vogeltjes te vertellen. groetjes eva sneep

Joehoe! Waarom vertellen jullie nou niks? Wink
Bericht Vrijdag 5 Augustus 2005 12:31 pm
eva sneep
Kuikentje

Reageer met quote  

helaas heb ik geen digitale fototoestel dus ik kan ook geen foto's laten zien maar hij is een wildkleurmannetje dus zal je wel ongeveer weten hoe hij eruitziet groetjes eva
Bericht Zondag 7 Augustus 2005 12:53 pm
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nou tommy hahahah bij deze dan.
Ik heb 7 grasparkieten. Twee koppels en drie jongen er van. zitten met z'n alle gezellie in een folliere.
Dan heb ik twee bourke parkieten jip en janneke. Ze zijn rose van kleur.
En dan heb ik een bont boertje Catootje ze is een half jaar oud en aardig tam en kan al een aantal dingen zoals dansen en puzzelen.
Nou dit was het wel zoon beetje denk ik.
Als je nog wat wil weten hoor ik het wel.
Bericht Maandag 8 Augustus 2005 12:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
jamy_nl
Ervaren vlieger

quote:
Originally posted by Tommy

Hèb je een uurtje.....

Maar goed.... je hebt gelijk, ik zal proberen niet ál te uitgebreid te zijn... (is ernstig moeilijk met 2 van die doerakjes in huis Razz )...
Wij wonen hier (in Dordrecht) met z'n 4-tjes, ikzelf en Boomertje (een schetig nijntje) maar daarover wil je niks weten ..... zucht.....
De vogies dan maar: 2 Bonte Boertjes, "Jut en Jul", hier beter bekend als Okkie & Troy Razz
Okkie was een week geleden jarig en is nu 1 jaar..... (+ een week haha), het is een mannetje (voor mij totaal onverwacht Wink ) een oranje buikje;
Troy is óók een manneke (dat vermoeden had ik wel, maar de test bewees het!) hij is nu 40 weken.... da's zo'n maandje of 10, een geelbuikje.

Okkie & Troy.... mijn 2 mannekes.... ze maken er een puinhoop van, vernielen wilgetakken met een snelheid waar een volwassen bladversnipperaar jaloers op zou zijn, manipuleren het vrouwtje de hele dag, vechten het ene moment en voeren elkaar het volgende..., halen de gekste capriolen uit en zitten zelden stil .... behalve als ze slapen...
Op die momenten ben ik bijzonder geliefd... om als kapstok = zitplaats te fungeren, ze kunnen nou net uitgerekend bij míj zo heerlijk slapen.... ja ja.
De éne op mijn linker arm (of schouder hangt van het t-shirt af) de andere op mijn rechter.....
Dat ík geen kant meer op kan vinden ze wel amusant.... bewegen levert direct een heftige reactie op.... Niet Doen Vrouwtje.... afgekort: NDV

Ze zijn bliksems slim, zowel in het manipuleren als in het leren van nieuwe dingen....
Toch zijn het scheetjes, doerakjes, gehoorzaam (soms....), aandoenlijk, clowntjes, uit de klimboom vallende en dan piepende bb-tjes..... kortom: een heerlijk stel!!!! Laughing
Bericht Maandag 8 Augustus 2005 10:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

quote:
Originally posted by Tommy
zou ik aan jullie willen vragen om ook iets over jullie vogeltjes te vertellen. groetjes eva sneep

Sorry sorry Tommy.. Maar, ik denk dat de hele site volstaat met verhalen over Iago , Zazu en Flitje .. Smile
Bericht Woensdag 10 Augustus 2005 9:59 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat is ook zo en eigenlijk is er over de meeste vogels veel te vinden hier, maar ik vond het idee van een verzamel topic over al onze vogels met een korte omschrijving wel heel leuk Wink
Bericht Donderdag 11 Augustus 2005 3:37 pm
eva sneep
Kuikentje

Reageer met quote  

ik vind zazu wel supper grappig,das de enige vogel dat ik ooit heb zien headbengen en zegt heel grappig hallo en iago an heel schattig kusje zeggen. zorg maar goed voor je vogeltjes want dat verdienen ze echt
Bericht Donderdag 11 Augustus 2005 11:44 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:00 am
  Berichten van afgelopen: