|
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Bij mij zijn Lientje en Krelis ook een koppeltje
Lientje is een edelpapegaai (pop) en Krelis
is een grijzeroodstaart (man). |
Donderdag 30 November 2006 1:38 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Wat ik bedoelde BB-tje is dat wat ze nu doen nog niks met voortplanting te maken heeft. Op deze leeftijd wordt er vaker ge-experimenteerd door gaaien. Ze voelen van alles in hun lichaam en snapper er niets van (net als bij veel andere dieren en mensen!). Ik zou er daarom niet door deze reden vanuit gaan daat het een pop is
Nog ff over al die kruisingen: persoonlijk ben ik daar echt op tegen. Ik weet ook wel dat het af en toe in de natuur voor komt, maar ik vind het echt niet ok als mensen dat voor de lol uit gaan proberen. Maar al te vaak zit er ook winstbejag achter en het allerbelangrikste: denk je dat die gaaitjes er gelukkig van worden? |
Donderdag 30 November 2006 9:32 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Dan heb ik het dus niet over gaaien in een huiskamer die elkaar uitkiezen als maatjes (zoals Krelis en Lientje), alhoewel ik ze dan dus ook geen jongen zou laten krijgen. Je weet niet wat je die beestjes aandoet. Het kunnen heel goed zwakke gaaitjes worden met allerlei problemen en afwijkingen. Als je graag jongen wilt, neem dan een koppel van dezelfde soort. |
Donderdag 30 November 2006 9:34 am |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
Ik doe dat ook niet...maar ik haal ze gewoon niet uit elkaar that's it
Maar wat bedoel dat de gaaien er gelukkig mee worden? Want mochten de eitjes wel bevrucht zijn bij twee verschillende soorten..dan is de kans klein dat ze afwijkingen hebben..ik had het er laatst nog over met kwekers op het werk...(en dan praat ik over gaaien uit hetzelfde gebied in het algemeen...met nana&wizzy er los van ) |
Donderdag 30 November 2006 10:27 am |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
ohh marleen wat ik wilde vragen: Hebben ze bij jou wel eens paargedrag want volgens sommige mensen op het internet verschilt hun 'cultuur' teveel van elkaar en zal dat niet voorkomen??  |
Donderdag 30 November 2006 10:35 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
|
|
|
Ik zeg ook niet dat jij het zou doen hoor BB-tje!
En Krelis en Lientje die lusten er samen wel pap van hoor Bij Marleen thuis is het iedere avond raak, dus Edels en Grijsjes kunnen samen. Nu is het natuurlijk de vraag wat er precies gebeurd Of het Krelis echt lukt om zijn genen achter te laten bij Lientje en haar ook nog te bevruchten, dat betwijfel ik, maar ze gaan er in ieder geval volledig voor
Wat ik bedoel met gelukkig? ik hou niet van de globale aannames van kwekers, dat het als het kan ook goed is. Dat is ook echte onzin. Bij mensen kunnen een broer en zus kunnen ook prima kinderen krijgen, toch is de kans op allerlei problemen dusdanig groot, dat we dat niet goed vinden (los van of we het normaal zouden vinden). Bij diverse diersoorten zijn allerlei problemen bekend door kruisen en door het doorfokken met kruisingen. Ik vind het gewoon nergens voor nodig! Waarom zou je dat risico lopen? Meestal is het antwoord omdat het kan en omdat men nieuwsgierig is naar de uitkomst. Dan stel ik dus de vraag: en wat vinden de gaaitjes er zelf van? Worden die er gelukkig of beter van? Volgens mij niet. |
Donderdag 30 November 2006 11:24 am |
|
|
|
|
Pluisje
Vlieger
Ben helemaal met Igor eens.
Maar apart daarvan, zijn Nana en Wizzy getest op geslacht?
Mango gaat ook soms op Aphyn zitten dan gaat Aphyna zitten hijgen... maar dat zijn echt 2 vrouwen
En Bumble-Bee, ja ook....
ze blijft trouwens sex-buien krijgen al zo jong  |
Donderdag 30 November 2006 8:22 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
Nee ze zijn niet getest op geslacht..maar eerder noemde ik nana een pop en wizzy een mannetje...maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn  |
Donderdag 30 November 2006 10:25 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
Of grijsjes met edels nakomelingen kunnen krijgen lijkt me sterk...maar wieweet....  |
Donderdag 30 November 2006 10:26 pm |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
Ze waren weer eens bezig...dit keer zoefde ik naar het fototoestel..zie dagboekpagina |
Zaterdag 9 December 2006 3:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hey! Gave foto's zeg! Die foto van Nana waarop het lijkt alsof ze een lange staart heeft is schitterend!
Wat hebben ze trouwens gave dingen van de Sint gekregen. De Sint kon dit huis niet vinden.  |
Zondag 10 December 2006 12:38 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Leuke foto's!!
Caique met een staart ziet er niet uit  |
Zondag 10 December 2006 1:13 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
leuke foto's zeg hhahaha.
nanna met een staart heel appart |
Zondag 10 December 2006 8:07 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
dankjulliewel....de sint is in deze streek meer op gaaitjes gericht..of die van jullie zijn stout geweest?
haha ze vinden de nieuwe speeltjes erg leuk!  |
Maandag 11 December 2006 10:14 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Leuke foto's!!! Dat paren ziet er echt uit als uitproberen. Ik zou me er niet druk om maken
Bij ons is de sint ook langs geweest voor de gaaien! Een echte dieren-sint dit jaar  |
Maandag 11 December 2006 10:56 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:01 am
|
|
|
|
|