|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
| verboden liefde |
|
|
Oke voordat ik begin wil ik even zeggen dat ik Nana & Wizzy niet uit elkaar ga halen...tenzei er net als bij sue problemen zich voor gaan doen.
Gisteravond 10 uur savonds: Nana & Wizzy wassen elkaar zoals ze dat elke avond doen...Maar ineens klimt Nana op wizzy en begint te paren..en geloof me dat was het echt..
Wizzy bleek het niet zo super te vinden (logisch zon gewicht) ..maargoed dit wil dus zeggen: NANA IS EEN MANNETJE..waarschijnlijk is wizzy dan een popje..
Maar zo jong als ze zijn bleef alles onschuldig...nana is aan het hengsten..als je begrijpt wat ik bedoel..
Over een paar jaar wanneer ze broedrijp zijn zie ik wel verder..
Volgens duitse biologen kunnen ara's met aratinga's en pyrrhura's met amazones zich voortplanten....er zijn dan ook verschillende kweekresultaten behaalt ...maar dat een caique met een pyrrhura aan de slag gaat heb ik nog nooit gehoort....ik wil er dus ook helemaal niks van verwachten..maar de kans dat het een koppel word is er gewoon
..ik ken het verhaal van sue met iago en flit (flit toch??) maar zover is het echt nog niet ..bovenddien schelen nana en wizzy niet veel qua grootte |
Woensdag 29 November 2006 3:33 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ooo volgens mij is het niet goed hoor als dat door gaat maar zou niet weten wat je er mee moet |
Woensdag 29 November 2006 5:01 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Dat is niet zo raar hoor! Je ziet heel vaak dat als een gaai geen soortgenoten heeft, hij gewoon een andere soort uitzoekt als maatje. Sexuele driften hoeven bij die jonge leeftijd ook nog niets te maken hebben met partnergedrag, het is een natuurlijke manier van ontdekken.
Er is een kans dat ze een koppel vormen, maar dat wil niets zeggen over het geslacht. Het komt vaker voor dat als er bv 2 mannen samen zitten, deze een "koppel" gaan vormen waarbij 1 van de 2 het "popje" is.
Mochten er ooit eieren komen die bevrucht zijn (kleine kans volgens mij), dan zou ik ze schudden, zodat ze zich niet ontwikkelen. |
Woensdag 29 November 2006 5:02 pm |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
Ja maar Nana is wel een mannetje want popjes gedragen zich niet als mannetjes in de gaaienwereld...andersom komt inderdaad wel voor vandaar dat ik Wizzy een waarschijnlijk popje noemde....Waarom zou ik ze schudden? volgens de wet is het niet veboden zolang je ze maar niet verder kweekt.. ...niet dat het mijn bedoeling is ermee te kweken hoor
Maargoed ik haal ze niet uit elkaar...tenzei het te extreem word.. |
Woensdag 29 November 2006 8:09 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ja ik denk dat ALS ze eieren krijgen die dan niet bevrucht zijn, |
Woensdag 29 November 2006 8:11 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
...ik heb trouwens gelezen dat caique's zelden een andere soort als partner uitzoeken...caiques zijn erg agressief naar andere soorten...zelfs naar soorten waarmee ze zijn opgegroeid...blij dat nana daarvan afwijkt..  |
Woensdag 29 November 2006 8:11 pm |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
...nee maar de kans dat ze bevrucht zijn ALS...is er wel degelijk  |
Woensdag 29 November 2006 8:12 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Hoe zou die er dan uitzien  |
Woensdag 29 November 2006 8:12 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
hahaha dat vroeg ik me ookal af....caiques met rode buikjes en lange staarten  |
Woensdag 29 November 2006 8:13 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Of pyrrhura's met rode ogen en een witte buik en korte staart  |
Woensdag 29 November 2006 8:14 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
hahaha ja idd! één ding is zeker....ze krijgen een groene rug en een donker kopje ...want dat hebben ze allebij |
Woensdag 29 November 2006 8:15 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
ALS het kan dan  |
Woensdag 29 November 2006 8:18 pm |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
Het is mogelijk...maar de soorten moeten wel uit hetzelfde gebied komen...en nana en wizzy komen uit hetzelfde gebied...
Zo hebben ze in duitsland een kleinere-ara met een caique...en die kregen heel aparte jongen! waar ik geen foto kan vinden!
Ze hebben ook een nobilis met een langsnavel en daarvan een jonkie...daar zijn wel fotos van!
En rose met valkje
En ander australische parkieten met andere parkieten
Ook ara's met amazones... het kan allemaal  |
Woensdag 29 November 2006 8:25 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Nobilis met langsnavel? foto??
Ara met amazone??
Rosé met valk wist ik wel,
Er was ook een princess of Wales met een ander parkiet soort kruising, |
Woensdag 29 November 2006 8:28 pm |
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
ik zal foto's zoeken! ...het is echtwaar..die duitse biologen lukt alles!serieus |
Woensdag 29 November 2006 8:32 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:01 am
|
|
|
|
|