|
|
|
Alisha
Eitje
| Verhuizing Buitenland |
|
|
Hi allemaal,
Wij willen gaan verhuizen naar het buitenland, nu willen wij ook onze beide papegaaien meenemen naar Gran Canaria, heeft er iemand misschien enig idee hoe dit in z'n werk gaat.
mogen papegaaien namelijk mee in een vliegtuig
en hebben ze buiten een gezondsheids verklaring nog meer papieren nodig
wie kan ons verder op weg helpen
het gaat om een grijze roodstaart en een amazone papaegaai
bedankt alvast
Alisha |
Vrijdag 25 Januari 2008 11:59 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Verhuizing Buitenland |
|
|
Hoi Alisha.. Welkom hier!
Ik meen dat je hiervoor de Spaanse ambassade moet contacteren? (Gran Canaria hoort toch bij Spanje?) Zij kunnen je denk ik verder helpen.
Ik denk dat een gezondheidsverklaring zeker nodig is..
PS Hoe heten je vogels? Hoe oud zijn ze?  |
Vrijdag 25 Januari 2008 12:19 pm |
|
|
Alisha
Eitje
Hi Sue,
Dank je voor je reaktie
inderdaad dat zijn eilanden die bij spanje horen
Ik zal eens kijken dan of we bij de spaanse ambassade wijzer kunnen worden.
Van beide papegaaien is de leeftijd niet bekend
de grijze roodstaart heet Loerrie en is al meer dan 40 jaar oud, want die was er al toen ik geboren werd.
Verder die amazone ( Rita ) papegaai is 20 jaar en ouder, deze hebben we gekregen van mensen die hem kwijt wilde, samen maken ze het prima, we willen ze echter niet achterlaten hier, omdat ze deel uitmaken van ons gezin, bedankt alvast voor eventuele verdere reakties. |
Vrijdag 25 Januari 2008 12:33 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Jeetje, die wonen al een behoorlijke tijd bij jullie zeg! Wat leuk om iemand te spreken met papegaaien die al zo lang in de familie zijn.
Je kan ook evt een vogelarts opbellen. Die zal ook wel weten hoe of wat.  |
Vrijdag 25 Januari 2008 12:35 pm |
|
|
Laura B
Moderator

wat spannend zo'n verhuizing en idd, best bijzonder dat de gaaitjes al zo lang bij jullie wonen!! veel succes! |
Vrijdag 25 Januari 2008 1:43 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
|
|
|
Ik zou ook het CITES bureau contacteren en je informeren hoe het zit. Want voor Grijsjes krijg je hier bvb. geen papieren, maar bij ons (Tsjechie) ben je wel verplicht om officiele papieren te hebben, en ben je ook verplicht om hem op het referaat van ministerie van het milieu hebben geregistreerd op je naam, of je loopt het risico dat hij in beslag wordt genomen mocht hij toevallig gecontroleerd worden.
Nou hoort het CITES verdrag overal hetzelfde te gelden, maar kennelijk gaat elk land er ook op een eigen manier mee om, dus dat is wel iets om voor de zekerheid naar te kijken.
Gezondheidsverklaringen ga je hoogstwaarschijnlijk nodig hebben; als niet voor Gran Canaria zelf, dan voor de vliegmaatschappij waarmee je hem wil vervoeren. Bij ons was het toen gewoon een fysiek onderzoek, dwz. echt de basis; kijken of hij geen uiterlijke symptomen van ziekte heeft. Dan krijg je een papiertje, legt een klein fortuin neer en bent klaar. Je moet wel er op rekenen dat die gezondheidsverklaring voor een beperkte periode geldig is, en dat de offi's ook alleen gezondheidsverklaringen van zo oud accepteren (ik dacht 10 dagen, maar dat weet ik niet zeker). Dat moet je ook allemaal uitzoeken.
Voor het vervoeren zelf kan je het beste contact opnemen met de vliegmaatschappij waarmee je vliegt en informeren naar de concerete omstandigheden ... ik zou in ieder geval NIET in de cargo doen; veel te veel stress en helemaal niet veilig. Bij veel maatschappijen is het mogelijk om een dier gewoon mee te nemen in het vliegtuig zelf, maar ze hebben wel aparte regelingen voor het vervoermandje etc. en dat moet je allemaal uitzoeken. |
Vrijdag 25 Januari 2008 3:01 pm |
|
|
|
|
joke
Vlieger
|
Ik denk dat het over vliegen het grootste probleem gaat worden, er zijn namelijk nog weinig maatschappijen die vogels willen vervoeren, ik heb dat laatst nog gehoord iemand die terug wil naar hier en geen maatschappij kan vinden die vanaf sintmaarten wil vliegen met vogels, dus zal daar toch eerst achteraan gaan, misschien geldt dat voor europa niet zo als daar vandaan!! |
Vrijdag 25 Januari 2008 11:32 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Zouden er anders geen veerponten gaan die wat makkelijker zijn?  |
Vrijdag 25 Januari 2008 11:48 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hoi Alisha,
Van harte welkom op de site. Dat is niet niks als ik dat hier lees om je gaaitjes mee te nemen. Maar het moet toch mogelijk zijn om ze mee te nemen. In elk geval, veel succes Alisha en fijn dat je je lieverdjes meeneemt.  |
Vrijdag 25 Januari 2008 11:53 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Hoi Alisha, welkom hier
Dat is een hele onderneming zeg. Wel heel spannend en leuk.
Succes met de voorbereidingen  |
Zaterdag 26 Januari 2008 12:30 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
Hallo Alishe,
welkom hier. ik heb op Gran Canaria gewoond. Waaar ga je wonen? is het voor altijd of tijdelijk?
Ik denk dat je zowiezo de gezondheidspapieren moet hebben en het bewjs dat de vogels van jou zijn. als je gaat vliegen ullen ze hoogst waarschijnlijk toch in het ruim moeten. Maar je kunt ze vaak tot aan de deur meenemen en dat ze dan naar beneden worden gebracht. bij aankomst kunnen ze ze ook meteen weer naar de deur brengen zodat je ze in elk geval weer bij je hebt. Het ruim is goed geventileerd en geschikt voor dieren. ik kan het weten, ben 8 jaar lang stewardess geweest en weet hoe het er aan toe gaat. met de veeroboot over is ene hele lange reis en daar mag je de vogels zeker niet in je kamer hebben. dus denk ik dat vliegen beter voor ze is. de boot vanaf Malaga naar Gran Canaria doet er 4 dagen over. ik heb dat gedaan toen ik naar Praag verhuisde. en dat is niet echt een prettige reis.
heel veel succes met alles. en mocht je vragen hebben over het doen en laten daar, dan laat je het maar weten, misschien dat ik je kan helpen. |
Maandag 28 Januari 2008 8:06 am |
|
|
Alisha
Eitje
Hi bedankt voor jullie reakties, het is inderdaad moeilijk om een vliegtuigmaatschappij te vinden die vogels wil vervoeren, tot nu toe nog geen enkel succes gehad maar blijf wel doorzoeken want achterlaten of wegdoen willen we ze niet, dan gaat misschien toch nog als enige mogenlijkheid de boot nemen met ze ??
maarja zoeken eerst nog verder  |
Dinsdag 29 Januari 2008 3:05 am |
|
|
|
|
Alisha
Eitje
|
|
|
quote:
Originally posted by alexandraatje
Hallo Alishe,
welkom hier. ik heb op Gran Canaria gewoond. Waaar ga je wonen? is het voor altijd of tijdelijk?
Ik denk dat je zowiezo de gezondheidspapieren moet hebben en het bewjs dat de vogels van jou zijn. als je gaat vliegen ullen ze hoogst waarschijnlijk toch in het ruim moeten. Maar je kunt ze vaak tot aan de deur meenemen en dat ze dan naar beneden worden gebracht. bij aankomst kunnen ze ze ook meteen weer naar de deur brengen zodat je ze in elk geval weer bij je hebt. Het ruim is goed geventileerd en geschikt voor dieren. ik kan het weten, ben 8 jaar lang stewardess geweest en weet hoe het er aan toe gaat. met de veeroboot over is ene hele lange reis en daar mag je de vogels zeker niet in je kamer hebben. dus denk ik dat vliegen beter voor ze is. de boot vanaf Malaga naar Gran Canaria doet er 4 dagen over. ik heb dat gedaan toen ik naar Praag verhuisde. en dat is niet echt een prettige reis.
heel veel succes met alles. en mocht je vragen hebben over het doen en laten daar, dan laat je het maar weten, misschien dat ik je kan helpen.
Hi ja we gaan wonen en werken voorlopig voor 5 jaar in Playa del Ingles onder bij het strand, daar hebben we een huis gehuurd van spanjaarden die in las palmas wonen, we hebben daar schitterend uitzicht op zee.
maar begin er een beetje bang voor te worden dat er geen maatschappij is die de vogels wil vervoeren, dus zouden we misschien toch de boot op moeten met ze.
bedankt voor je reaktie, ben zelf nog benieuwd hoe dit gaat aflopen |
Dinsdag 29 Januari 2008 3:20 am |
|
|
Alisha
Eitje
|
|
|
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ik zou ook het CITES bureau contacteren en je informeren hoe het zit. Want voor Grijsjes krijg je hier bvb. geen papieren, maar bij ons (Tsjechie) ben je wel verplicht om officiele papieren te hebben, en ben je ook verplicht om hem op het referaat van ministerie van het milieu hebben geregistreerd op je naam, of je loopt het risico dat hij in beslag wordt genomen mocht hij toevallig gecontroleerd worden.
Nou hoort het CITES verdrag overal hetzelfde te gelden, maar kennelijk gaat elk land er ook op een eigen manier mee om, dus dat is wel iets om voor de zekerheid naar te kijken.
Gezondheidsverklaringen ga je hoogstwaarschijnlijk nodig hebben; als niet voor Gran Canaria zelf, dan voor de vliegmaatschappij waarmee je hem wil vervoeren. Bij ons was het toen gewoon een fysiek onderzoek, dwz. echt de basis; kijken of hij geen uiterlijke symptomen van ziekte heeft. Dan krijg je een papiertje, legt een klein fortuin neer en bent klaar. Je moet wel er op rekenen dat die gezondheidsverklaring voor een beperkte periode geldig is, en dat de offi's ook alleen gezondheidsverklaringen van zo oud accepteren (ik dacht 10 dagen, maar dat weet ik niet zeker). Dat moet je ook allemaal uitzoeken.
Voor het vervoeren zelf kan je het beste contact opnemen met de vliegmaatschappij waarmee je vliegt en informeren naar de concerete omstandigheden ... ik zou in ieder geval NIET in de cargo doen; veel te veel stress en helemaal niet veilig. Bij veel maatschappijen is het mogelijk om een dier gewoon mee te nemen in het vliegtuig zelf, maar ze hebben wel aparte regelingen voor het vervoermandje etc. en dat moet je allemaal uitzoeken.
ja inderdaad die gezondsverklaring moet worden afgegeven eigenlijk vlak voor vertrek omdat die inderdaad niet lang geldig blijkt te zijn, een vogelarts hebben we echter al gevonden, maar zoals je al hebt kunnen lezen is het grootste probleem om die gaaien daar te zien krijgen, want de nederlandse maatschappijen willen geen vogels aan boord hebben dus dat is verder zoeken nu
bedankt voor je reaktie  |
Dinsdag 29 Januari 2008 3:30 am |
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Je gezondheids verklaring is 10 dagen geldig. Als je vogel niet geringd is zou ik hem van tevoren laten chippen. Een vogel kan alleen benedendeks meevliegen als dat klimaat control heeft zal ik maar zeggen en dat is niet altijd.
Bij Cites controleren of je Cites papieren moet hebben, dat weet ik zo niet, maar dan zal je chipnummer erop vermeld moeten zijn. Het is een heel gedoe om vogels te exporteren en je kunt het het beste overlaten aan de professionals.
Akls ik je een goede tip mag geven, maar alles kost geld natuurlijk.
Neem contact op met Hedwig v d Horst in Veldhoven over het evt. chippen en gezondheidsverklaring.
Neem contact op met het Cites bureau voor eventuele papieren die nodig zijn.
Neem contact op met Toine Verhoeven van het ATC in Tilburg en vraag hem of hij het transport van je vogels wilt regelen. Hij doet maandelijks vogels exporteren naar Tenerife en wil het voor jou misschien ook wel doen. |
Dinsdag 29 Januari 2008 9:31 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:06 am
|
|
|
|
|