Vliegende vogelkooi en pellets....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Liz
Vlieger

Vliegende vogelkooi en pellets....  Reageer met quote  

Vandaag was me weer een dag... Eerst het mereltje, nu een vliegende vogelkooi.
Zoals jullie misschien al gelezen hebben, heb ik 2 katten en een hondje. Nu eten katten graag vogels Rolling Eyes En een van de katten probeert wel eens op de vogelkooi te gaan zitten. Mijn hondje weet dat dat niet mag en helpt meestal met het wegjagen van de kat. Net was ik heel even de slaapkamer uit en had niet gezien dat de kat in de kamer was (mijn vogels staan dus in de slaap-/studeerkamer), maar mijn hondje zat bij de vogels, dus ik had er ook niet echt op gelet. Toen ik terug de kamer in kwam, zag ik nog net de kat richting kooi springen en de hond richting kat. Helaas stond de vogelkooi in de weg... Confused En viel om... Surprised Nou de kat rende gelukkig meteen weg, de vogels hadden helemaal niks en keken alleen eens rond zo van: waar zijn we nu weer?
Mijn hondje voelde zich wel helemaal schuldig en kroop meteen in een hoekje. Ik vond het zo zielig voor haar. Het was duidelijk niet haar bedoeling om de kooi om te stoten.
Toen heb ik mijn vogeltjes even op het terras in het zonnetje gezet, terwijl ik alles opruimde etc. Nu probeer ik al een aantal weken mijn vogels op pellets over te zetten, omdat ze vrijwel geen groente en fruit eten (ze lusten niks en vinden alles eng Rolling Eyes ) en Granny zat niet zo goed in de veren, dus ik dacht dat ze wel met wat extra vitamine kon doen. Maar de pellets aten ze dus niet, maakt niet uit aan welk schema ik de hield.
Na het verschonen van de kooi enzo dacht ik, ik doe eens alleen pellets in het bakje, zodat ze absoluut niks anders hebben, geen zaadjes op de bodem of wat dan ook. Nou...nu 2 uur later zitten ze gezellig met zijn 2-en aan de pellets Laughing Dat was dus makkelijk Very Happy
Bericht Donderdag 4 Mei 2006 5:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Shocked Laughing Nou jaaaa...dit is misschien de manier om ze aan de pellets te krijgen? Laughing Wat een avontuur voor de diertjes zeg Surprised Haha, maar ze zijn nu mooi wel om Wink
Bericht Donderdag 4 Mei 2006 5:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Cool goed gedaan Very Happy
Bericht Donderdag 4 Mei 2006 7:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nou ja zeg! Wat een uitgekookte vogeltjes zeg! Shocked
Misschien hadden ze gewoon tijd nodig om te wénnen?
Bericht Vrijdag 5 Mei 2006 2:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hahaha wat een verhaal! Geen peil op te trekken op die malle agaatjes. Zit je daar met de beste wil van de wereld alle mogelijke moeite te doen en zie....beetje crisis en ze gaan ineens aan de pellets Laughing .
Hier vond ons Mo'tje zijn birdiebedje in eerste instantie maar een eng, mal geval (en dat terwijl hij voorheen altijd in een washandje kroop Rolling Eyes ). Na een morgentje achterna gejaagd te zijn door twee kleine nichtjes kroop hij doodmoe in zijn birdiebedje om er het eerste uur niet meer uit te komen Laughing . Sindsdien is hij dol op zijn bedje en speelt en slaapt hij er volop in en rond.l
Bericht Vrijdag 5 Mei 2006 5:26 pm
floyd
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dus als je over stapt op pellets
moet je eerst met ze gooien met kooi en al
ik ga dat toch ook eens proberen
Bericht Zondag 7 Mei 2006 7:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Maandag 8 Mei 2006 7:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Bas Schurink
Vlieger

Reageer met quote  

hahaha rare beesten he Wink
Bericht Maandag 8 Mei 2006 9:09 pm