|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ahhh niet bang zijn omdat ze kwetsbaar en klein zijn hoor. Die kleine lichaampjes kunnen nog best veel hebben. (Anders dan rare stoffen) Ze zijn echt niet van porselein. Grotere gaaien, zoals de blauwgele ara waar jij het over hebt, zijn vaak heeeel erg zachtaardig. Dreigen kunnen ze goed. (Ik heb wel een grote mond, maar ook ik moet even moed verzamelen om ze op te laten stappen hoor)
Grijsjes bijten vaak veeeel harder dan blauwgele ara's, is mijn ervaring. De grijsjes beten gaten in de handdoek, de blauwgele ara's beschadigden de handdoek helemaal niet. (Tijdens het knippen)
Succes met je beslissing! Ben benieuwd hoor, of je nog verder gaat denken.  |
Vrijdag 29 Juni 2007 9:37 pm |
|
|
Whisper
Vliegende acrobaat
Mijn vriend reageerde nogal lauw op het idee. Hij zegt geen nee, maar ook geen ja. Hij vindt Solace lief, maar heeft verder niet echt de behoefte om na Solace nog een andere vogel te nemen. En we krijgen al ratten dus ik denk dat hij het wat druk vindt.
Ik ga wel voor mezelf een lijstje maken hoe de "ideale vogel" (behalve Solace dan) er op dit moment uit zou zien. Dan kan ik kijken welke vogel daar het beste bij aansluit. |
Zaterdag 30 Juni 2007 10:28 am |
|
|
Whisper
Vliegende acrobaat
Update:
Ik heb me in mijn vriend vergist. Ik had hem net aan de telefoon en vroeg "heb je nog serieus nagedacht over een vogel erbij?". Ik dacht dus dat het hem niet zo boeide, maar tot mijn verbazing zegt hij "ik vind vogels wel leuk, dus wat mij betreft kan het."
Maar... hij dacht dat ze gewoon samen in 1 kooi kunnen. Ik heb uitgelegd dat dat niet zomaar kan; misschien klikt het wel niet, en zelfs als het klikt is het fijn als ze ieder een eigen plekje hebben waar ze zich kunnen terugtrekken. Helaas vindt mijn vriend drie kooien (1x ratten, 1x Solace 1x nieuwe vogel) erg veel, daar staat hij niet om te springen. Dus het struikelblok is nu de kooi, niet de vogel. |
Zaterdag 30 Juni 2007 11:48 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat leuk dat je vriend een vogel erbij dus wel ziet zitten, alleen het kooienprobleem.. Hmmm.. Tja dat is een lastige denk ik.
Kan je niet een soort 'toren' van kooien maken? Die van de ratten onderop? Daarboven Solace? Of kan dat niet? (Ik weet niet of ratten vlakbij vogels mogen??)
't Is inderdaad een goed idee om een lijstje te maken. Dan kom je er echt wel uit! (En daarna kan je alsnog beslissen dat het niet gaat) |
Zaterdag 30 Juni 2007 1:16 pm |
|
|
Whisper
Vliegende acrobaat
|
|
|
Ratten mogen niet te dicht bij vogels. Ten eerste zijn het rovers. En ten tweede hebben ze hele slechte longen en vogels zijn nu eenmaal stoffig.
In theorie is er plaats voor 3 kooien van dat formaat, 2 op de kast waar Solace nu staat (eventueel met acrylplaat ertussen) en 1 ernaast.
Maar...
- Dan hebben we bijna een hele muur vol met kooien, en hoewel ik dat een goede ruil vind voor leuke beesten ziet mijn vriend dat anders (denk ik).
- Als de ratten toch te dicht op de vogel staan (ivm stof) kan ik niet meer schuiven. Met alleen Sol op de kast en de ratten ernaast kan ik Sol desnoods helemaal links op de kast zetten en de ratten rechts ernaast (of andersom). Als de kast vol staat werkt dat niet meer. Of ik zou de hele kast moeten verschuiven (hij kan nog een meter naar rechts), maar dan moeten de grote kamerplant
en
het verrijdbare kastje naast de kast verhuizen (en ik heb tot nu toe maar een nieuwe plek voor 1 van de 2 gevonden).
Wat ook nog kan is de ratten op de kast en een voliere voor beide vogels ernaast. Maar dan zou ik een voliere moeten vinden die je kan opdelen in links-rechts i.p.v. boven-onder. En dan zou er een acrylplaat tegen het tussenschot moeten. En een voliere is wel erg groot, en ik denk dat dat verspilling wordt (ik zie Solace nog niet zoveel ruimte gebruiken).
Dus...
Ik zal eens brainstormen met mijn vriend.
Mijn lijstje van de "ideale vogel" is af, maar ik wil mijn vriend de kans geven ook punten bij te voegen (of juist weg te halen) voor ik het post. |
Zaterdag 30 Juni 2007 1:47 pm |
|
|
Danny
Moderator

Je hebt ook al deelbare kooien,mss. is dat een optie.
Ik hoop voor je,dat jullie er uit kunnen komen.  |
Zaterdag 30 Juni 2007 5:40 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhhh dat wist ik dus niet. Dat valt dus af, jammer..
Pffft, dit is best lastig.. Valt er niet met je vriend te overleggen? Even kijken wat hij er echt van vindt als je alles uittekent? |
Zaterdag 30 Juni 2007 10:08 pm |
|
|
Whisper
Vliegende acrobaat
We gaan nu eerst kijken wat voor vogeltje ideaal zou zijn (zie "welke vogel is dit"). Daarna gaan we kijken hoe groot de kooi moet zijn (misschien valt het wel mee) en anders of hij leuk genoeg lijkt om toch e.e.a. voor aan te passen. |
Zaterdag 30 Juni 2007 10:19 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik heb je andere topic gezien.. Ik dénk dat een pyrrhura er wel aan zou voldoen, maar twee dagen alleen vind ik best veel.. Misschien één keer, maar ik zou toch de voorkeur eraan geven om 'm mee te nemen.
(Samen met Solace) |
Zondag 1 Juli 2007 12:52 pm |
|
|
|
|
Whisper
Vliegende acrobaat
Ik zie Solace voorlopig nog niet meegaan. 2 Dagen is inderdaad veel. Meestal is het zaterdagavond tot zondagmiddag, en dan 1x per maand. Maar een enkele keer (kerst, nieuwjaar) loopt het een dag uit. |
Zondag 1 Juli 2007 4:39 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Dat moet volgens mij wel te doen zijn hoor.. Die paar dagen denk ik dat hij ook wel doorkomt. En dan kan hij in de toekomst altijd nog mee? |
Zondag 1 Juli 2007 4:41 pm |
|
|
Whisper
Vliegende acrobaat
De laatste keer dat ik Solace vervoerde (naar mijn ouders voor de vakantie) reageerde hij er niet zo goed op (hij had last van de beweging van de auto en van het andere verkeer). Vroeger ging het prima, ik denk dat het toch de ouderdom is. Dus voor ik 2 uur in de trein ga zitten met Solace moet ik er echt even goed over nadenken. Maar goed, die brug neem ik als ik er ben .
En ik zie er tegenop om hem te wieken (wat dan toch zal moeten). Ik durf het zelf niet te doen en ik wil eigenlijk niet met hem naar de vogelarts (hele aardige mensen, maar de vorige keer dat ik daar was, was erg traumatisch, dus wat mij betreft nooooit meer). |
Zondag 1 Juli 2007 4:56 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ahhh het hoeft ook niet meteen hoor! Het kan best nog even wachten.. Alles op z'n tijd!
Als je wil kan ik 'm wel wieken als het niet te ver is.. Ik weet niet waar je woont? |
Zondag 1 Juli 2007 5:34 pm |
|
|
Danny
Moderator

is zijn plaats in de auto mss. veranderd???
En anders mss. een doek gebruiken,zodat ie bijv. alleen maar 1 kant kan opkijken. Ik zou hem niet helemaal afdekken. |
Zondag 1 Juli 2007 9:18 pm |
|
|
Whisper
Vliegende acrobaat
|
|
|
Sue, ik woon in Utrecht. Maar het mag pas als er een echt goede reden voor is (bv dat hij zo tam is dat hij naar buiten mag), anders krijg ik Grote Ruzie met mijn ouders.
Danny, we hebben 1x 's nachts gereisd. Dat was echt een ramp, hij was zo bang! Ik denk dat het kwam omdat je dan steeds licht (koplamp tegenligger/inhaler), donker, licht, donker hebt. In het wild is betekent het plosteling overkomen van een schaduw meestal een roofvogel, dus ik denk dat hij daarom instinctief bang was. Ik heb de kooi toen helemaal afgedekt (wel een luchtgat gelaten) en toen ging het beter. Maar ik ga nooit meer in het donker met Solace de auto in.
Mijn ouders hebben hem ook eens overdag vervoerd (ze zijn heel goed met Solace, vooral mijn vader, dus dat durf ik ze wel toe te vertrouwen zonder dat ik erbij ben) en zij vonden toen ook dat hij rustelozer was dan normaal. Of dat nog een speciale reden had weet ik niet (ik was er niet bij), maar ik denk het eigenlijk niet. We zetten hem altijd op dezelfde plek (achter de bestuurder zodat de bijrijder op hem kan letten) dus dat kan het niet geweest zijn. |
Zondag 1 Juli 2007 9:41 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 3:13 pm
|
|
|
|
|