De advertentie van de Huisdiersuper

Vogel erbij?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja,elk gaaitje is verschillend.
Hier heeft Jip bijv last van wagen ziekte en dat is dan voor al op bochtige stukken. Zitten we vrij snel op de autoweg,dan is er niks aan de hand.

Ik zou dan overdag ook eens voor een afgedekte kooi gaan,en verder een voor veel papegaaienliefhebbers een moeilijke tip: probeer je niet te veel aan te trekken van het gedrag van je gaaitje. Wink
Bericht Zondag 1 Juli 2007 9:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm vinden ze dat zo erg dan? Vogels hebben in de natuur vliegen nodig om voer te zoeken & om te ontvluchten aan vijanden. Dat hoeven ze als het goed is in huis niet te doen.
Kan wel een keertje knippen als de tijd daar is, dan combineer ik dat met een dagje shoppen ofzo hahaha!

In het donker vinden ze het vaak niet leuk hoor. Wink
Bericht Zondag 1 Juli 2007 9:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Mijn ouders vinden dat je dieren moet accepteren zoals ze zijn (in dit geval met volle vleugels), en als dat niet kan ben je het dier niet waardig. Als het wieken meerwaarde zou hebben voor Solace zelf (dat hij dan naar buiten kan) gaan ze misschien wel overstag. Maar "gewiekt wordt hij makkelijker tam" of "gewiekt kan ik hem makkelijker loslaten" voldoet niet aan die eisen. En ik denk dat ik zelf ook niet Solace zou willen wieken tenzij dat echt voordeel voor hem heeft.

Utrecht heeft erg leuke winkels trouwens.
Bericht Zondag 1 Juli 2007 10:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja,er zit natuurlijk een kern van waarheid in.
Maar een gaai heeft er ook niks aan om merendeels in een kooi gehouden te worden. En daarbij is het super gezond voor een gaai om naar buiten te kunnen. Wink
Bericht Zondag 1 Juli 2007 10:13 pm
Whisper
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hij mag van mij binnenshuis best los met vleugels (zodra hij tam genoeg is om terug in z'n kooi te zetten). Buiten zou een andere zaak zijn, maar zo ver ben ik nog laaaaaang niet.
Bericht Zondag 1 Juli 2007 10:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm ik denk dat hij gewiekt wel een verrijking van z'n leven kán krijgen.. Naast het naar buiten gaan, is het ook makkelijker voor jou (en kan hij er dus vaker uit) om hem er uit te halen. Very Happy
Maar, je moet het zelf weten. (Ehm, dit bedoel ik niet als naar commentaar, want zelf heb ik Wheezy ook laten vliegen en ben dit nog steeds van plan! Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken)
Bericht Zondag 1 Juli 2007 10:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
ook makkelijker voor jou (en kan hij er dus vaker uit) om hem er uit te halen.

Ik denk dat het voor mij in dit geval niet uitmaakt of hij gewiekt is of niet. Gewiekt kan ik hem weliswaar makkelijker terugzetten, maar zo lang hij niet handtam is levert dat me teveel stress op voor hem. En zodra hij eenmaal handtam is maakt het ook niet uit of hij volle vleugels heeft of niet. Binnenshuis dan he.

Ik vat het trouwens niet al naar commentaar op hoor, dus laat gerust je mening horen. Wink
Bericht Zondag 1 Juli 2007 10:56 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jones was niet tam en niet gewiekt en ik liet hem elke dag vliegen (uiteraard wel met alle ramen en deuren dicht) Ik kon hem echt niet vastpakken om in de kooi te zetten, maar heb hem geleerd om naar de kooi terug te keren op commando....dit leren ze in een paar keer oefenen!!! Wink
Solace heeft ook niet veel aan zn vleugels als ie de hele dag in de kooi zit.... Wink
Bericht Maandag 2 Juli 2007 9:55 am
Whisper
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het deurtje staat wel eens open als ik erbij ben, maar vooralsnog interesseert het Solace niet zo. Vroeger stond het deurtje altijd open en klom hij er uit als ik er niet was, maar sinds hij om onbekende reden ziek geworden is vind ik dat niet meer goed.
Bericht Maandag 2 Juli 2007 11:50 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohh gelukkig. Smile Je kan 'm natuurlijk ook gewoon lang laten.. En dat idee van Laura, dat is Solace natuurlijk ook makkelijk te leren! Cool
Bericht Maandag 2 Juli 2007 10:11 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou hem iid 1 keer wieken. Dan kun je hem heel snel leren opstappen...nu mss wel in een dag als je t goed doet Wink Veren groeien toch wel weer terug en dan heb je er veel voordeel van als hij een beetje handelbaar is...ook met trainen Wink
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 1:52 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmm bedenk ineens dat t zonder wieken ook wel kan. Ik heb mn aga vroeger nooit gewiekt en die kon ik wel pakken en laten opstappen na een tijd oefenen. Maar zo mee naar buiten...zonder kooi? of makkelijk een tuigje leren aan te doen? nee, dat zit er dan niet echt in. Tuigje is vast niet onmogelijk...maar zal erg lastig worden Smile
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 1:54 pm
Whisper
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als we naar buiten kunnen wordt hij gewiekt, dat risico ga ik niet nemen.
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 2:05 pm
Whisper
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Solace's leeftijd in inderdaad een issue. Ik zeg altijd dat hij twaalf is (de 10 jaar dat hij bij mij is, en dan neem ik maar 1 jaar per vorige 2 eigenaars erbij), maar voor hetzelfde geld hadden de vorige eigenaars hem langer en is hij al 15 ofzo. Ik heb de eigenaresse voor mij wel vandaag gemaild of zij kan achterhalen hoe oud hij nu precies is.

Ze wist het niet. Ze wist niet eens meer hoe lang het geleden is dat ze Solace aan mij overdeed. Pff.
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 2:06 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wat jammer dat ze het niet wist...kon ze ook geen schatting geven?? een paar maanden of een paar jaar? dat moet je toch wel onthouden lijkt mij? maar zelfs al is Solace een jaar of 12 dan moet ie toch nog tot de 8 jaar kunnen hebben?
Ik heb ook wel eens rondgevraagd op fora hoe oud roodruggen konden worden, heb helaas nooit een duidelijk antwoord gekregen, de meesten dachten een jaar of 15, maar ik denk zelf dat ze zeker 20 kunnen worden, zeker omdat Jones 18 was en die heeft jarenlang geen optimale verzorging gehad.. Wink
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 2:31 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 2:35 pm
  Berichten van afgelopen: