vogel tuigje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Bauke
Eitje

vogel tuigje  Reageer met quote  

ik heb laatst en foto gezien waar een gaaitje een tuigje om had zodat je hem mee naar buiten kan nemen. Dat leek me wel vet dus ik ging er wat over opzoeken.... op de gebruiksaanwijzing stond dat ze niet langer dan 2 uur mag gedragen worden. maar wat me eigelik wel leuk leek is om mijn vogel mee te nemen naar buiten bij lekker weer om te gaan wandelen.

kan ik mijn vogel met een tuigje mee te nemen om te wandelen of is dat niet verstandig??

greetz
Bericht Dinsdag 11 Oktober 2011 2:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
jeroen234
Fladderaar

Reageer met quote  

ligt heel erg aan de vogel
die moet aan het tuigje wennen

die van mij hebben er nooit aan kunnen wennen die moest je steeds bezig houden anders gingen ze weer aan het tuigje zitten
met als gevolg dat toen ik effe naar de wc in een restaurant ging en terug kwam kiki het tuigje had gesloopt en volgens de bediening een triomfantelijke lach had gegeven toen het van haar afviel en daarna lief haar veren ging poetsen

2 uur lang is voor mij trouwens niet lang genoeg die heb ik vaak alleen al nodig om in Rotterdam of Dordrecht tekomen waar de meeste papegaaien wandelingen in Nederland worden gehouden

ik kortwiek mijn vogels en kijk voor dat ik de deur uit ga af er geen veren terug gegroeid zijn 1 of 2 terug maakt al dat ze weer kunnen vliegen

ben zomers in het weekeinde meestal zo'n 12 uur lang met me gaaien buiten
hier in me foto album zie je heel veel papegaaien buiten zonder tuigje
bij de reacties vind je ook nog een filmpje
http://www.fluffies.org/nl/fot.....a1678.html
3de foto staan mijn papegaaien op met een bonteboertje als bezoeker
Bericht Woensdag 12 Oktober 2011 6:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Bauke
Eitje

Reageer met quote  

oke bedankt leuke foro's Veertje
maar ik vraag me af ov er ook andere sooorten tuigjes zjn die langer om kunnen??
Bericht Donderdag 13 Oktober 2011 8:52 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

waarom wiek je je vogel niet. ik heb onaangename ervaringen met tuigjes. mijn gaaien willen dat absoluut niet en raakten helemaal in de stress, dus als ik jou was, wiek je gaai en ga er lekker mee naar buiten op een dag dat het niet te hard waait. als de zomer voorbij is komen de nieuwe veren ook weer door zodat je gaai in de winter weer kan vleigen. wieken is niet permanent. probeer het eens. mijn gaaien zijn gewiekt en vinden het heerlijk als ik ze eens mee naar buiten neem in de zomer.
Bericht Donderdag 13 Oktober 2011 11:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Bauke
Eitje

Reageer met quote  

ik had wieken ook in gedachte maar omdat ik wat stukjes had gelezen waar stond dat als een de vogel niet wiekt beter is voor zijn conditie en gezonder zou zijn. Denken
ik dacht dan dat een tuigje een optie zou zijn, maar aangezien een tuige maximaal 2 uur aan mag kom ik ook weer trug op wieken Denken

ik ben benieuwt wat jullie zouden doen. Very Happy
Bericht Donderdag 13 Oktober 2011 2:38 pm
Speggel
Net uit het ei

Reageer met quote  

mijn ervaring met gewiekte parkieten is dat of soms toch een beetje neer beneden kunnen met als gevolg dat er 1 ooit eens tussen de spaken van een fiets kwam Shocked
gelukkig niets aan de hand wonder boven wonder, en nog voordat ik een bruggetje over wilde lopen floepte er 1 zo het water in, alleen mijn Jardine vertrouw ik wat beter, maar die is ook wat zwaarder om zomaar weg te waaien, de rest gaat echt met een tuigje Wink
Bericht Zondag 16 Oktober 2011 9:43 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eerlijk is eerlijk. Ik heb 2 vliegertjes dus geen gewiekte gaaien hier in huis op dit moment. Hoe gaan ze dan buiten? In hun grote kooi die we buiten rijden als we hier thuis buiten gaan zitten en als we weggaan gaan ze in hun transportkooi. Zo zijn ze toch lekker buiten en hoef ik ze niet persé te wieken. ze zijn ooit gewiekt geweest maar voorlopig hou ik het op deze vliegtuigjes
Bericht Dinsdag 18 Oktober 2011 11:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:14 am
  Berichten van afgelopen: