|
|
|
Janina
Vlieger
|
| Vogels en hartproblemen? |
|
|
Ik zit nog steeds met Pino in mijn maag.
Het vermoeden was er dat haar problemen met hormonen te maken had, maar na 2 injecties om leggen / broeden tegen te gaan, blijkt dat dit niet helpt.
Afgelopen dagen was ze weer erg benauwd.
Ik kreeg de tip eens te gaan stomen met haar, en dit heb ik nu een aantal keren gedaan en ze gaat er wat rustiger door ademen.
Ik heb vaker gehoord dat wanneer het hart niet goed kan pompen er vochtophopingen komen, en dat is precies wat Pino heeft.
Als ze in de zuurstoftank geweest is, is dat vocht weg en gaat het even goed, na een aantal weken gaat het weer mis.
Is er iemand die hier iets vanaf weet, dit meegemaakt heeft?
Is er iets aan te doen, met medicijnen? |
Zondag 29 Oktober 2006 10:21 am |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Helaas weet ik hier verder niks vanaf Janina!!!
Ik hoop wel dat jullie nu de echte oorzaak hebben gevonden en hopelijk valt er iets blijvends aan te doen.
Heel veel succes!!! |
Zondag 29 Oktober 2006 10:35 am |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Klinkt heel plausibel Janina. Een hart wat niet goed pompt krijgt dus ook niet genoeg zuurstofrijk bloed in de spieren. Dit kan inderdaad voor vochtophopingen zorgen. Dat is in ieder geval bij mensen zo. Waar het zeker voor zorgt is kortademigheid, vermoeidheid e.d. Bij inspanning heb je nu eenmaal extra zuurstof nodig, vandaar dat die zuurstoftank tijdelijk verlichting geeft.
Bij mensen helpen bloedverdunners. Het hart heeft het dan minder zwaar. Het is immers makkelijker om dunner bloed rond te pompen.
Ik hoop dat dit soort medicijnen er ook voor vogeltjes zijn. Heel veel succes en sterkte gewenst. |
Zondag 29 Oktober 2006 11:53 am |
|
|
|
|
tbonteboertje
Ervaren vlieger
ben je al naar een echte vogelarts geweest? die kan je er vast mee helpen! |
Zondag 29 Oktober 2006 12:03 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Vogels en hartproblemen? |
|
|
Ai Janina.. Dat zou goed kunnen.. Toen Flitje ziek was dacht Verstappen ook aan hart en circulatieproblemen, maar dan zouden er vochtophopingen moeten zijn en die had hij niet. Loriaux wees me daar op.
Misschien zou je haar kunnen bellen en vragen of zij iets meer hiervan weet? |
Zondag 29 Oktober 2006 12:13 pm |
|
|
|
|
Janina
Vlieger
|
quote:
Originally posted by tbonteboertje
ben je al naar een echte vogelarts geweest? die kan je er vast mee helpen!
Uiteraad ik loop al een half jaar met haar bij dokter Bastiaanse.
ik zal ook zeker nog met hem overleggen enzo, maar soms zijn er mensen die dit eerder hebben meegemaakt waar ik wat van kan opsteken.
@Patricia, dankjewel, ik zal dit stukje meenemen, ik ga morgen weer overlggen met Bastiaanse zelf, eens zien wat hij er van vind allemaal.
Jammer dat ik nergens iets kan vinden of dit soort problemen, Pino zal de enige toch niet zijn? |
Zondag 29 Oktober 2006 12:14 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 6:52 pm
|
|
|
|
|
|