De advertentie van de Huisdiersuper

Vriendje gezocht.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
digifiel
Fladderaar

Vriendje gezocht.  Reageer met quote  

We zijn aan t zoeken naar een vriendje of vriendinnetje erbij voor onze grijze roodstaart papegaai.

Maar we hebben eigenlijk geen flauw idee waar we op moeten letten.

We hebben ook nog niet echt een idee wat we er bij willen nemen.
We zitten wel te denken aan een "kleinere soort" maar wat.???
Bericht Zondag 24 Juni 2007 3:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

is misschien een bonte boertje wat voor jullie?
die zijn wat kleiner en zijn ook heel leuk
Bericht Zondag 24 Juni 2007 3:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Vriendje gezocht.  Reageer met quote  

Wat leuk dat je er een gaaitje bij wil! Wat voor karakter zoek je? Een actieve gaai? Een rustigere gaai? Eentje met flink wat karakter?
Een bonte boer lijkt vlg mij qua karakter veel op een grijze.
Bericht Zondag 24 Juni 2007 4:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
digifiel
Fladderaar

Reageer met quote  

Nog wat vraagjes,

1. Kunnen ze gezellig samen in 1 kooi? we hebben redelijke maat kooi op het moment 60cm bij 90 cm en 95 cm hoog. (binnen maten)

2. wat is het verstandigste een "Asiel zoeker" of net zoals bij chico toch voor een jonkie gaan.

Mijn vriendin heeft niet zoveel op met bonte boertjes, een zwartkop caique vinden we allebij wel leuk.

Zelf zou ik graag een ara willen maar goed dat zit er even niet in denk ik.
Heb ook helemaal geen idee aan wat voor prijs we moeten denken.
Bericht Zondag 24 Juni 2007 5:23 pm
digifiel
Fladderaar

Reageer met quote  

Kwa gedrag hebben we niet echt veel eisen, Speels en ontdekkend zoals ons grijsje is wel heel leuk. (maar je komt ogen te kort af en toe Wink )
Bericht Zondag 24 Juni 2007 5:25 pm
Marloes-Anna-Onno
Vlieger

Reageer met quote  

hoi,
pas wel op met ze direct bij elkaar in de kooi te zetten,
het kan namelijk wel eens helemaal niet klikken,
mijn vogelarts zegt altijd: het is net als met mensen, die zet je ook niet zomaar bij elkaar in 1 huis.
Bericht Zondag 24 Juni 2007 5:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

1) Ik zou ze niet samen in één kooi zetten! Ga ervan uit dat het NIET samen in één kooi gaat, dan kan het altijd meevallen.

2) Ik denk niet dat het echt uitmaakt of het een opvang gaaitje is of een jong gaaitje voor de acceptatie? Een volwassen gaai kan meteen wat hebben en je weet meteen waar je aan toe bent. Very Happy

Een zwartkopcaique kan behoorlijk fel zijn, vergis je niet!! Wil, Danny & anderen hebben er ook één en ik meen dat Sam zó fel is dat hij met niemand op de boom kan zitten!

Een ara met een grijze roodstaart is niet verstandig ivm stof & de ara die vrij gevoelig is voor stof. Dit hoeft niet altijd tot problemen te lijden, maar waarom risico's nemen als het gaat om (ernstige) gezondheidsrisico's?
Bericht Zondag 24 Juni 2007 8:21 pm
digifiel
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
1) Ik zou ze niet samen in één kooi zetten! Ga ervan uit dat het NIET samen in één kooi gaat, dan kan het altijd meevallen.

2) Ik denk niet dat het echt uitmaakt of het een opvang gaaitje is of een jong gaaitje voor de acceptatie? Een volwassen gaai kan meteen wat hebben en je weet meteen waar je aan toe bent. Very Happy

Een zwartkopcaique kan behoorlijk fel zijn, vergis je niet!! Wil, Danny & anderen hebben er ook één en ik meen dat Sam zó fel is dat hij met niemand op de boom kan zitten!

Een ara met een grijze roodstaart is niet verstandig ivm stof & de ara die vrij gevoelig is voor stof. Dit hoeft niet altijd tot problemen te lijden, maar waarom risico's nemen als het gaat om (ernstige) gezondheidsrisico's?

Over dat stof had ik echt nooit nagedacht, nu staat er nog wel een sharp op het verlanglijstje hier. Maar dat duurt nog wel eventjes. Very Happy

Maar caique kan dus aardig fel zijn, dat is inderdaad niks voor bij chico.
Die is vrij rustig en kan tot nu toe met iedereen wel opschieten (behalve mijn schoonmoeder Wink )

Iets groter als een BB mag ook wel hoor, maar kwa formaat graag het zelfde als de grijze roodstaart. We staan open voor alle opties Very Happy
Bericht Zondag 24 Juni 2007 8:59 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik had van Danny gehoord dat ze vrij fel zijn. En ook Pluisje's logé Bumble Bee joeg alle kaketoes van haar boom af. (Naja, de kaketoes hadden in ieder geval respect voor haar!)

Wat denk je van een Jardine? Of een Meyer? (Formaatje bb)
Bericht Zondag 24 Juni 2007 9:05 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

een amazone dan
ja sorry maar ik ben amazone gek Embarassed Laughing
ik vind ze geweldig heb nu een venuzuela en die vind ik super Very Happy
Bericht Zondag 24 Juni 2007 9:06 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Dat is ook een idee. Very Happy Of een pionus, die is niet zo groot. Ik heb gehoord dat ze ernstig ondergewaardeerd worden!
Bericht Zondag 24 Juni 2007 9:12 pm
digifiel
Fladderaar

Reageer met quote  

amazone's zijn ook wel hele schattige vogels Very Happy

Maar ik heb geen flauw idee van de prijzen van een amazone, waar zou ik aan moeten denken?

Een Jardine is ook wel een idee.
Bericht Zondag 24 Juni 2007 9:12 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

een venuzuela dacht ik tussen de 375 en 500 euro ligt er een beetje aan bij mij bij de dierenwinkel vragen ze voor een jonkie 375 euro
de prijsen liggen nogal verschillend
Bericht Zondag 24 Juni 2007 9:15 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Een amazone is wat prijziger denk ik dan een kleinere poicephalussoort. Voor de prijzen denk ik dat je beter bij Coco&Gompie kan zijn. Er zijn verschillende soorten amazones.

Jardines komen ook qua maat beter in de buurt bij een grijsje dan een Meyer of bb. De pionussen zijn ook niet zo klein.
Bericht Zondag 24 Juni 2007 9:16 pm
digifiel
Fladderaar

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by coco&gompie
een venuzuela dacht ik tussen de 375 en 500 euro ligt er een beetje aan bij mij bij de dierenwinkel vragen ze voor een jonkie 375 euro
de prijsen liggen nogal verschillend

Zie helaas ook genoeg "afdankertjes" op marktplaats staan.
Vervelende is alleen dat die niet getest zijn en ook niet altijd een ring hebben.
Bericht Zondag 24 Juni 2007 9:19 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 6:29 pm
  Berichten van afgelopen: