Vriendje voor Chico

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
irene
Vlieger

Vriendje voor Chico  Reageer met quote  

Oke oke.. we zijn nog druk in onderhandeling... maar waarschijnlijk een vriendje voor Chico gevonden! Very Happy

Het is een halsbandparkiet; Luna, en ze woont nu bij Linde van dit forum

http://www.fluffies.org/nl/pro.....vp715.html

We waren al een tijdje op zoek, en maakt niet uit wat voor vogeltje het was. Chico is nu van 07:00 uur tot 16:00 uur alleen, en dat vinden we toch een beetje zielig. Vandaar onze zoektocht Laughing

Chico is ook van mei 2008 & Luna ook, dus zelfde leeftijd Very Happy We laten Luna eerst testen op alle ziektes, en tot we de uitslagen hebben zit Luna even bij de oma van mijn vriend, daarna is het aan elkaar voorstellen.

Ik heb gehoord dat je dat het beste kan, op een plek waar ze beiden onbekend zijn? En hoe moet ik het doen me de java boom van Chico, moet ik al zijn speeltjes verwisselen? Speeltjes van Luna er bij doen? Helpp Razz

We krijgen bij luna echt een hele boel leuke speeltjes, en dingen om zelf speelgoed te maken ( waar ik ook erg blij mee ben)!!

Iemand verder nog tips? Very Happy

Groetjes, Irene
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 2:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat leuk. een vriendje er bij. dat zullen ze allebei leuk vinden.
het met elkaar bekend maken kun je het beste in een andere kamer doen. ik zou ze wel voorlopig even ieder in zijn eigen kooi laten zitten. dan kunnen ze elkaar door de tralies zien en horen.
wat wij doen als we een nieuweling hebben is in dezelfde kamer de kooien naast elkaar zetten. dat laten we een aantal weken zo zijn. na een paar dagen laten we ze uit de kooi zodat ze elkaar buiten de kooien kunnen begroeten, wat vaak met krijsen en happen gaat. we houden er wel een oogje op natuurlijk voor het geval dat, maar ik weet dat ze daar even doorheen moeten.
soms klikt het ook meteen en kroelen en voeren ze elkaar. dan kan je ook proberen ze samen in 1 kooi te doen. ik heb nooit de stokken of speeltjes veranderd. alles werd hier heel gemakkelijk geaccepteerd, maar dat wil niet zeggen dat het bij anderen ook zo gaan zal.
ik zou om te beginnen gewoon de kooien naast elkaar zetten zodat ze elkaar goed kunnen zien enhoren. dan kun je vanzelf zien hoe ze naar elkaar toe zijn.
de java boom zou ik ook gewoon zo laten. als ze uit de kooi zijn en samen op de boom kun je altijd nog zien hoe de situatie daar is. desnoods naast de kooi zetten om toch een uitwijk plek te hebben voor 1.
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 2:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb wel vakparkietjes gehad, en toen ik er een nieuwe bij kocht deed ik die gelijk bij de andere in de kooi Stom Dat is nooit fout gegaan..

We waren ook niet van plan om ze beide in 1 kooi te doen, maar als ze elkaar leuk vinden kunnen we die overweging altijd nog maken. Het gaat me er meer om, dat ze wel samen op de boom kunnen & wat aan elkaar hebben. De boom staat in de huiskamer, en de kooi in een apparte kamer, we kunnen daar niet echt een kooi naast zetten vanwege ruimte gebrek..

Dus ik kan alles zo laten hoe het is? Ooh ik hoop zo dat ze elkaar accepteren!
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 2:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ja ik zou het persoonlijk gewoon zo laten. geef ze wel even de tijd om aan elkaar te wennen. onze kietjes en valkjes hebben we ook altijd gelijk bij elkaar gezet, maar bij gaaien is het een beetje anders. ga er van uit dat ze de eerste keer elkaar gewoon happen en afsnauwen als ze kunnen, maar dat wil niet zeggen dat ze nooit met elkaar overweg kunnen gaan. ons grijsje heeft een jaar op voet van oorlog samen gewoond met een grote alexander parkiet, tot op een dag de knop omgedraaid werd en ze verliefd werden op elkaar. vanaf toen was het dikke liefde. dus alles is echt mogelijk, maar je moet heel veel geduld hebben.
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 2:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, ik dacht al dat het bij gaaitjes anders zou zijn Smile Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, maar ik heb geduld Razz vanavond gaat me vriend bij Luna kijken Very Happy
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 3:18 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

spannend Very Happy
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 3:22 pm
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

Ben benieuwd Very Happy
Vertel je hoe het is gegaan?? Vogeltjes
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 4:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Inmiddels is Luna opghehaald door me vriend. Luna moet nog even naar de dierenarts voor de Testen.. en als de uitslag er is... Aan elkaar voorstellen Very Happy
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 9:11 pm
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

Wanneer is de uitslag? Mr. Green
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 9:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Maandag naar de VogelArts... en dan maar wachten! Ik heb wel met Linde afgesproken, mocht luna een ziekte onder de leden hebben, dan draaien we de koop terug. Dus het wordt nagelbijten een paar dagen, kan er niet op wachten Embarassed
Bericht Woensdag 10 Juni 2009 9:52 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

oh wat leuk. goed dat je de koop zo in elkaar hebt gezet. maar ik hoop dat Luna gezond is en alles goed gaat.
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 7:22 am
Phini
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja dat is natuurlijk waar je op hoopt,, zou jammer zijn als je de koop zou m0eten terug draaien..
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 11:56 am
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Helaas heeft de vogel arts pas de 24ste van deze maand een plaatsje. Gelukkig mocht luna nog wel even een maandje bij mijn vriend zijn oma blijven. We gaan haar ook gelijk chippen!

Luna wordt eventje onder 'narcose' gedaan voor bloed onderzoek. Dat hebben ze ook bij Chico gedaan. Bij jullie vogels ook?
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 12:17 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

onze vogels zijn niet gechipt.
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 12:55 pm
irene
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by alexandraatje
onze vogels zijn niet gechipt.

Oh ok. Luna is ook niet geringd ( vraag me niet waarom niet, ik zou het niet weten) dus vind ik het wel belangrijk Very Happy
Bericht Donderdag 11 Juni 2009 12:58 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:31 am
  Berichten van afgelopen: