Vuurwerk - help

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Vuurwerk - help  Reageer met quote  

Zucht, de lieve goedopgevoegde kindjes in mijn straat zijn nu al begonnen met vuurwerk afsteken Rolling Eyes. Ze vragen om ermee op te houden heeft niet veel zin, dat is het ene oor in en het andere oor uit.

Sol schrikt er duidelijk van en het probleem is dat ik ook schrik (ik hou niet van luide knallen). Natuurlijk negeer ik Sol als hij schrikt, maar die vogel is ook niet blind dus hij ziet gewoon dit ik ook even opschrik.

Vorig jaar met oud-op-nieuw zat Solace helemaal verstijfd en omdat hij al wat ouder wordt maak ik me daar zorgen over.

Behalve negeren als hij schrikt en daarna afleiden zodat hij vergeet dat hij geschrokken was, is er nog iets dat ik kan doen?

Sad
Bericht Dinsdag 23 December 2008 2:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Als het echt oud en nieuw is gaat hier de muziek hard aan en alles dicht zodat ze het licht ook niet zien flitsen en natuurlijk alle lampen binnen aan. Hier wordt ook al wel iets geknald, maar ze hebben er nog geen last van.
Bericht Dinsdag 23 December 2008 2:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wij zetten ook altijd de muziek of tv wat harder en doen alle lampen aan. dan is het geluid buiten minder. je zou het kunnen proberen.
balen dat ze nu al bezig zijn.[/i]
Bericht Dinsdag 23 December 2008 3:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Heel erg balen Rolling Eyes.

Muziek of tv staat meestal al aan op oudejaarsavond, maar dat overstemt de knallen niet. Maar het helpt natuurlijk wel wat.
Bericht Dinsdag 23 December 2008 3:36 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Jojo was vroeger ook als de dood voor vuurwerk. Zelf ben ik ook als de dood er voor dus dat werkt lekker.

Nu ben ik voor het raam gaan staan 3 jaar geleden en heb hem verteld wat hij zag en wat het geluid was en bij iedere vuurpijl die je zag zei ik ohwwwww wat mooi.
Nu zitten hier dus 2 gaaien ohhhhwwwwww als ze een knalletje horen.

Ben je het echt zat dat geknal geef de heren lekker aan bij de politie. Kunnen ze een dagje werken voor bureau halt.

Enne ik ben zelf gevaarlijke stoffen expert en durf bij ons in een bunker met explosieven te gaan slapen, maar vuurwerk, komt bij mij niet in huis. Mij te onbetrouwbaar
Bericht Dinsdag 23 December 2008 6:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Nu zitten hier dus 2 gaaien ohhhhwwwwww als ze een knalletje horen.

Laughing Laughing

Misschien moet ik dat maar eens proberen dan. Het is hier wel vooral veel knal en weinig te zien.
Bericht Dinsdag 23 December 2008 6:19 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

gek genoeg gaf Jones er niks om, terwijl die verder voor van alles bang was...Ik zette m samen met Taco onder mn bureau en deed er dan een doek over. Cleo is er wel bang voor die mag rond twaalf uur bij ons op de bank, dan gaat het wel...zelf rustig blijven is idd gewoon het beste....verders blijft het lastig, oud en nieuw
Bericht Dinsdag 23 December 2008 7:04 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier zijn ze ook al druk bezig met knallen. hoewel knallen wil ik het niet meer noemen. Het zijn gewoon bommen.
Ik schrik er soms van, zo hard. Herman doet het eigenlijk niets. soms schrikt hij, maar hersteld dan direct. Hij is niet bang ofzo...gelukkig.

Ik vind de tip van vertellen wat voor moois je allemaal ziet erg goed. Al zie je niets, dan verzin je er zelf een mooie vuurpijl bij Laughing

En inderdaad anders aangeven bij de politie.
Het is voor veel (huis) dieren weer een ellendige tijd met al dat geknal Sad
Bericht Dinsdag 23 December 2008 8:29 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Politie is ook niet echt een optie, tegen de tijd dat die komen zijn de kinderen allang weer weg. Bovendien heb ik in een eerder jaar eens gebeld en gemerkt dat het voor de politie absoluut GEEN prioriteit heeft.
Bericht Dinsdag 23 December 2008 8:35 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

belachelijk eigenlijk.

Hier in dit stukje van de wijk waar ik woon houden we de kinderen gewoon in de gaten en spreken we de ouders er gewoon op aan.

Vorig jaar liep de jongen van de hoek precies tussen de schuren en het hoekhuis (wij wonen in een autoloze straat) rotjes te gooien. Het klonk zo mooi zij hij. Nou ik heb hem vriendelijk verzogt op het veldje te gaan staan. Er liggen kleine kinderen te slapen en de huisdieren vinden het niet fijn. 1 grote mond en ik had bij zijn moedere aangebeld. Maar hij ging braaf op het veldje staan
Bericht Dinsdag 23 December 2008 9:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
Als het echt oud en nieuw is gaat hier de muziek hard aan en alles dicht zodat ze het licht ook niet zien flitsen en natuurlijk alle lampen binnen aan. Hier wordt ook al wel iets geknald, maar ze hebben er nog geen last van.

Dat is ook hetgene wat ik doe.

Ik kan me voorstellen dat je niet de hele dag met keiharde muziek op kan gaan zitten. kan je Sol ergens zetten waar hij in ieder geval geen lichtflitsen ziet? Smile
Bericht Dinsdag 23 December 2008 11:33 pm
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik ben gisteren echt enorm geschrokken.Er was niets aan de hand. Gogo in zijn kooi, weekamp zat bij mij gezellig tv te kijken. UIt het niets gaat Gogo ineens echt angstaanwekkende rare geluiden maken. Ik herkende hem gewoon niet meer. Dus mijn moeder Weekamp snel naar boven gedaan (normaal stapt ze niet zo makkelijk af, maar ze had in de gaten dat er iets niet goed was, dus luisterde ze perfect). Ik Gogo eruit gehaald, maar hij bleef maar raar doen. Ik mocht hem niet aanraken, hij zat de hele tijd naar zijn vleugel te "grijpen" en rare geluiden te maken. Ik snapte er niets van en ik vond het echt doodeng, want ik had geen idee wat er aan de hand was. Op een gegeven moment begon hij ook weer normaler te doen en mocht ik hem wel aanraken, maar vanuit het niets dan ineens weer echt agressief naar mij toen en weer zo'n raar geluid maken wat ik niet van hem ken. Ik heb hem maar op de standaard gezet en toen was het ineens weer helemaal goed en was hij weer normaal. Hij begon weer te kletsen, ik moest hem kroelen en het was toen pas weer mijn Gogootje.
Later bleek dat hij had geslapen en er werd iets van een rotje of zo gegooid die wij niet echt gehoord hadden. Daar is hij blijkbaar zo van geschrokken. En wij dus weer van hem.
Ik heb hem vannacht maar op mijn kamer gezet, anders had ik geen oog dicht gedaan (paste nog net met zijn eigen kooi tussen mijn ben en de kast, meer ruimte heb ik niet, maar het was genoeg)
Nachtlampje aangedaan, zacht muziekje opgezet en langzaam werd hij weer rustig. Nu bij elke knal zit hij stijf op de stok en is helemaal van slag. Het is zo zielig!! Hij kan er dus echt compleet helemaal niet tegen en is echt als de dood. Dat wordt nog wat vannacht.... Gelukkig heb ik wel van die gordijnen die geen licht doorlaten, dus dat scheelt voor hem al...nu alleen nog het lawaai. Ik denk dat het voor hem doffe ellende gaat worden... Sad
Bericht Woensdag 31 December 2008 12:05 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Oh vervelend zeg! Vanavond een muziekje aanzetten helpt misschien.

Ze zijn hier al de hele dag bezig met rotjes Evil or Very Mad.
Sol schrikt wel, maar laat zich gelukkig afleiden.
Bericht Woensdag 31 December 2008 12:40 pm
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Gelukkig is mijn Bobje niet bang voor al dat geweld...

We gaan saampies altijd naar het vuurwerk kijken. Hij is wel p z'n hoede, maar schrikt er niet van.

Het enige wat ie zegt bij een harde PLOF, ehhh bahhhhh, viesssss poepieee...

ahahaha Hartje
Bericht Woensdag 31 December 2008 12:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeetje Egwene, dat klinkt echt rot. Sad Ik kan me voorstellen dat je dan flink uit je doen bent.
Bericht Woensdag 31 December 2008 8:04 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:31 am
  Berichten van afgelopen: