|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Bedankt Tommy. Ik ben nu een stuk gerust gesteld  |
Donderdag 5 Januari 2006 8:12 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Hihihi arma Stimpy; hoort voortduren alarmkreten van Cayou en denkt 'waar komt 't gevaar vandaan' en dan is het alleen Cayou maar die het gezellig probeert te maken
Leuk dat de kunstjes zo goed gaan. Ik doe het idd ook zo dat ik pas aan de volgende begin als de vorige er echt in zit maar blijf ze wel herhalen.
Overigens schijnt het wel tegelijk te kunnen: een paar nieuwe kunstjes tegelijk. Zelf doe ik 't niet want ik moet zelf ook niet in de war raken  |
Vrijdag 6 Januari 2006 5:48 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
|
|
|
hahaha Marjet, In de war raken? pffff goh...ook dat heb ik nou nooit hoor..
Vanmorgen moest ik nog om mezelf lachen omdat ik ook ineens vanalles tegelijk aan Mo'tje wil leren (jaja het forum he......één gaaitje en toch mee willen kletsen hè )
draaien, fluiten, hallo zeggen (voor de duidelijkheid IK zeg hallo en Mo'tje kijkt toe) en zwaaien, we zijn er maar druk mee.
Wat me wel opvalt is dat Mo'tje er af en toe knap opgewonden van raakt en als Mo'tje opgewonden is loopt hij druk te klepperen en krijgt hij ook ineens razende jeuk. Zodat hij i.p.v. te zwaaien meteen aan alle kanten als een razend roeltje gaat lopen krauwen. Hup pootje links en krauwen op het koppie, pootje rechts en meteen krauwen aan de andere kant.
Wie herkent dit? dat je gaaitje ineens gaat lopen krauwen als hij ergens opgewonden van wordt?
Op rustigere momenten hebben we wel al erg moeten lachen bij het pootje aantikken. Iedere keer als ik zijn pootje aanraakte boog Gizmootje heel elegant. Net een heer voor zijn dame. Ik kan nu net doen of ik dat geleerd heb. Ik zeg gewoon tegen de visite "kijk eens ik heb ons gaaitje een buiging leren maken"  |
Zaterdag 7 Januari 2006 6:14 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Patricia
Wat me wel opvalt is dat Mo'tje er af en toe knap opgewonden van raakt en als Mo'tje opgewonden is loopt hij druk te klepperen en krijgt hij ook ineens razende jeuk. Zodat hij i.p.v. te zwaaien meteen aan alle kanten als een razend roeltje gaat lopen krauwen. Hup pootje links en krauwen op het koppie, pootje rechts en meteen krauwen aan de andere kant.
Wie herkent dit? dat je gaaitje ineens gaat lopen krauwen als hij ergens opgewonden van wordt?
Heeee, grappig, dit doet Teuntje sinds kort ook als we gaan oefenen = nieuw.
Op rustigere momenten hebben we wel al erg moeten lachen bij het pootje aantikken. Iedere keer als ik zijn pootje aanraakte boog Gizmootje heel elegant. Net een heer voor zijn dame. Ik kan nu net doen of ik dat geleerd heb. Ik zeg gewoon tegen de visite "kijk eens ik heb ons gaaitje een buiging leren maken"
Zo 'flexibel' zou ik ook zijn
|
Zaterdag 7 Januari 2006 6:20 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Zou ik ook zeggen hoor Patricia, maar mij kun je
het nu niet meer wijs maken. Hahaha
Maar ik vind het toch heel knap van Gizmootje.
Dat snel krabben doet Sipje ook, enne Toon ook trouwens.
Het is wel grappig om te zien.  |
Zaterdag 7 Januari 2006 11:52 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hahaa patricia...maar dat is nou net de truc he? Dat wat ze doen gebruiken en onder commando zetten  |
Zondag 8 Januari 2006 3:05 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Ha ha ha, ja, ik merk dat dit ook bij Jacob gebeurt. Net alsof hij jeuk heeft. Ik denk dat het een beetje simuleren is van, ik doe het mss fout en dan doe ik nmaar net alsof ik jeuk heb dus krabbel ik maar eens flink aan mijn kop. Maar na een aantal keren herhalen van wat jij wilt dat hij doet, gaat het krabbelen ook weg.
Gisteren deed Jacob ineens het gepiep van de duer na. Ik dacht eerst dat er iemand naar binnen kwam, maar Jacob heeft onbewust dit geluid overgenomen. Het was precies het geluid. Martin had het niet eens in de gaten. Alle woordjes die ik haar wil leren komen maar niet, maar dit soort geluiden wel. Heel grappig |
Maandag 9 Januari 2006 9:59 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ja hahahah leuk is dat he.
catootje hier doet het geluid van gerard zijn stoel na.
die heeft zo'n voetsteun die omhoog kan en dan piept.
in het begin zei ik tegen gerard zit nou eens stil, met je gepiep.
ik doe niets.
whahahaha en catoo deed net of ze van niets wist. |
Maandag 9 Januari 2006 6:23 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
hahaha alexandra en kadoes echt lachen lijkt me dat ! en je zou best weleens gelijk kunnen hebben met dat simuleren alexandra, zo van ik snap het even niet dus ga ik maar krauwen Grappig dat die van jullie dat ook doen. Ik zie het al langer trouwens hoor, als Mo'tje een beetje opgewonden raakt dan wordt er druk gekrabbeld, links, rechts, links hahha |
Maandag 9 Januari 2006 8:01 pm |
|
|
|
|
Mees
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by alexandraatje
Hij is van Tsjechië en blijft maar zeggen dat de anderen het niet goed weten maar dat je dus toch een CITES voor deze vogels nodig hebt. Ik heb het bij Pakara ook al geïnformeerd en die vertelden hetzelfde als jij Tommy en nog houdt mijn man vol dat het niet klopt dus ik wil toch verder zoeken en desnoods hier een vogelarts vragen wat er precies de bedoeling is.
Hoi alexandra,
De aangewezen instantie om te informeren lijkt mij de douane. Daar krijg je nl. ook de problemen als de papieren NIET in orde zijn en zij weten (als het goed is) alles van in- en uitvoer, ook van dieren en de voorwaarden waar je aan moet voldoen.
Tip: informeer schriftelijk en bewaar het antwoord goed. Krijg je dan in de toekomst toch nog gedonder, dan kun je je er op beroepen dat je verkeerd geïnformeerd bent. |
Dinsdag 10 Januari 2006 10:59 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Een goed idee Mees. Bedankt |
Dinsdag 10 Januari 2006 11:29 am |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
waarschijnlijk gaat het nu helemaal niet lukken ivm de vogelpest.
het is wel geen turkije maar ik geloof dat niets van eten of dieren vooral vogels ingevoerd mogen worden op dit moment |
Dinsdag 10 Januari 2006 12:16 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Het is niet om in te voeren hoor Kadoes, maar gewoon zorgen dat de vogel de papieren heeft, in het geval we besluiten ergens anders heen te gaan. Ik kan hem moeilijk achterlaten als wij terug naar spanje willen verhuizen, |
Dinsdag 10 Januari 2006 12:18 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ok
hahahahha het is nog vroeg zullen we maar zeggen |
Dinsdag 10 Januari 2006 12:39 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot