|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Kan het me goed voorstellen Marjet maar zeker met zo'n oppasadresje zal ook voor Teun de tijd voorbij vliegen hoor! Hoop dat je heerlijk kunt genieten van je vakantie (tuurlijk zul je stiekem ook een beetje uitkijken naar de begroeting van Teuntje maar dat is dan een leuk vooruitzicht tijdens een hopelijk geweldige vakantie).
En van Jeannette kan ik me het ook goed voorstellen dat ze het liefst haar drie gaaienkindjes meeneemt maar het is wel een hele reis en dat voor 1 week
Heb je een goed oppasadres in Tjechië? Die week vliegt voorbij en je gaaitjes hebben altijd elkaar nog dan. Misschien levert dat toch wat minder stress voor ze op? In ieder geval veel succes met wat je beslist en wat je gaat doen. |
Zondag 1 Januari 2006 2:26 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by Marjet
Het lijkt me ook maar niks, ik zie nou al op tegen mei terwijl ik alle vertrouwen heb in de goede zorgen van Seertje
Het komt helemaal goed joh!! |
Zondag 1 Januari 2006 3:09 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Ik denk dat ik de schoonvader eens vraag of hij ze wil verzorgen. We zouden Chico niet eens met ons mee kunnen nemen omdat die niet eens papieren heeft. Is een illegale vogel, weet je nog Tommy? Dus ik weet niet eens of het mogelijk is hem legaal te krijgen. Ben al aan het rondvragen of er een mogelijkheid bestaat omdat Chico geen CITES heeft en dat hebben ze wel nodig. Anders neem ik ze in een reiskooitje met me mee.
Ja een week vliegt voorbij aan de ene kant, maar aan de andere kant ook weer niet. Vooral als je zo uitkijkt om bij ze te zijn. Het zal wel goed komen allemaal. |
Maandag 2 Januari 2006 9:17 am |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Tuurlijk alexandra. Je zorgt gewoon voor óf goede verzorging en/of logeeradresje thuis óf je neem ze mee. Hoe dan ook komt het goed. Ik ben ook wel benieuwd of het je lukt Chico papieren te bezorgen. Dat zou wel zou makkelijk zijn . |
Maandag 2 Januari 2006 4:59 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by Seertje
quote:
Het lijkt me ook maar niks, ik zie nou al op tegen mei terwijl ik alle vertrouwen heb in de goede zorgen van Seertje
Het komt helemaal goed joh!!
Had jij dat ook Seer, dat je bij ons weg ging en dacht: ?
Vast wel hé? Hoe lang duurt dat dan ? |
Maandag 2 Januari 2006 5:16 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Poeh..... als ik boodschappen ga doen mis ik ze al.
In het voorjaar en in de zomer moeten we zondags
nogal eens naar races e.d. Oh dan ben ik altijd
weer blij als we terug naar huis rijden. Maar dat zeg
ik dan niet tegen Anthony hoor, dat vind ik sneu voor
hem.
Mijn buurvrouw zorgt dan altijd voor de gaaitjes en voor
de andere diertjes. Ze is er heel lief voor!  |
Maandag 2 Januari 2006 9:19 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Het probleem met Chico is dat hij geen CITES heeft. Die kun je ook niet zomaar krijgen dus ben ik aan het rondkijken op internet wat ik kan doen. Een chip laten zetten en dan eeen paspoortje krijgen blijkt hier niet voldoende te zijn. Ik denk echter dat schoonpa ze wel wil verzorgen. Ik heb daar wel vertrouwen in |
Dinsdag 3 Januari 2006 8:27 am |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
quote:
Had jij dat ook Seer, dat je bij ons weg ging en dacht: ?
Vast wel hé? Hoe lang duurt dat dan ?
Ja maar niet heel lang eigenlijk. Ik wist dat ze goed zaten en ik wilde optimaal van mijn vakantie genieten. Klinkt misschien wat egoistisch....Heb wel aan ze gedacht hoor, heb dan ook niet voor niks nog tussendoor gebeld. |
Dinsdag 3 Januari 2006 8:53 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Nou dat neem ik dan maar als voorbeeld  |
Dinsdag 3 Januari 2006 3:39 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hoe weet je dan dat Chico een citus nodig heeft? verschilt dat per land???
Want in nederland hebben grijsjes en timnehs echt geen citus papieren nodig  |
Dinsdag 3 Januari 2006 3:57 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
citEs  |
Dinsdag 3 Januari 2006 3:58 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Het schijnt dat dat hier in Tsjechië wel zo moet zijn. Ze staan in apendix II heb ik op internet gelezen dus ik wil toch het zekere voor het onzekere vinden maar de precieze info kan ik niet vinden |
Dinsdag 3 Januari 2006 3:59 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Nu is het mijn man die dat iedere keer volhoud. Hij is van Tsjechië en blijft maar zeggen dat de anderen het niet goed weten maar dat je dus toch een CITES voor deze vogels nodig hebt. Ik heb het bij Pakara ook al geïnformeerd en die vertelden hetzelfde als jij Tommy en nog houdt mijn man vol dat het niet klopt dus ik wil toch verder zoeken en desnoods hier een vogelarts vragen wat er precies de bedoeling is. Het hele verhaal vertellen en dan vragen of het werkelijk waar is, of met chippen het hele probleem op te lossen is. Ook makkelijk als we eens willen reizen met de beestenboel |
Dinsdag 3 Januari 2006 4:06 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik was eerst heeeel erg paranoide en bang dat iemand ineens Tommy uit huis kon halen ,omdat hij geen papier had. Maar toen is mij verteld en heb ik gelezen dat ze inderdaad op de Citus 2 lijst staan...en dat betekent dat ze geen papier nodig hebben, omdat ze nog niet zo bedreigd zijn als bv de citus 1 lijst vogels Het kan natuurlijk wel dat na een aantal jaren de grijsjes ook meer bedreigde diersoort worden en ze dus citus 1 vogels worden...maar dan moet je aantonen dat je de vogel al had voor hij op die lijst kwam en dan krijg je alsnog een papier, maar dat is nu dus niet aan de hand. Als dat ooit wel 1 maal zover komt...dan heb je dmv een chip inderdaad t bewijs dat hij nu al van jullie was.
maar er is een site van cites wetten kijk... http://www.cites.org/ |
Dinsdag 3 Januari 2006 4:19 pm |
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
|
|
|
Een beetje spuit 11 hoor....
Ik ga nu eens eindelijk reageren...Cayou geeft sinds niet zo'n lange tijd een pootje. Dit leerde hij best snel. Ik pakte/tikte wat (op) zijn pootje totdat hij hem omhoog had. Nou ja tuurlijk zo gek mogelijk doen en flink belonen! Nu ben ik bezig met zwaaien. Van de week deed hij het 2 keer achter elkaar. Denk dat het toeval was, want nu zit hij me aan te kijken van wat mot je?!?!
Ik heb het zo gedaan dat hij zijn pootje met links moet geven en zwaaien met rechts.
Tja dat eagle lijkt me ook heel cool om te leren. Maar goed dat komt nog wel. Rondjes draaien en kleuren herkennen staan ook op mijn lijstje. Lekker origineel he hahaha.
Net als Jamy ligt Cayou ook heeeeel veel op zijn rug. Dit is dan echt caique eigen. Maar dat doodliggen op mijn hand (gepikt van Marjet) probeer ik zo af en toe ook. Maar ik denk dat het wel even beter is om nieuwe dingen een voor een uit te proberen. Dingen die ze wel weten natuurlijk onderhouden.
Qua geluidjes, heeft hij het wel allemaal best snel geleerd. In het begin al. Ook IK leerde het fiet fieuuuuww En andere fluitjes. Wat geluidjes betreft is hij net een valk. Hij heeft allerlei geluidjes van Stimpy overgenomen. Ook geluidjes die Stimpy maakt als hij bijv bang/boos is. Die maakt hij nu in het wilde westen, zonder te weten wat dat nou eigenlijk betekent in het valks. Kan me heel goed voorstellen dat het heel verwarrend is voor Stimp! Dat is echt geen gehoor. Heel soms moet ik wel heel goed luisteren om te horen wie het nou is! |
Woensdag 4 Januari 2006 5:34 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:32 am
|
|
|
|
|