|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Waar deden jouw vogels lang over om te leren? |
|
|
Waar deden jouw vogels lang over om te leren? Met lang bedoel ik "lang gezien de complexiteit van het trucje".
Bij Solace waren het de voerpropjes, balletjes keukenpapier met snoepjes erin. Een eeuwigheid (nou ja, geen eeuwigheid maar het leek laaaaang) ging het zo:
Ik: Solace, kijk! Kijk dan! <wappert met trosgierst>
Solace: <trippelt dichterbij om eens te kijken>
Ik: Kijk, een snoepje! <wappert nog eens met trosgierst>
Solace: <kwettert enthousiast>
Ik: Let goed op... <wikkelt lang-zaam en dui-de-lijk de gierst in het papiertje.> Heb je het gezien? <laat bolletje duidelijk zien> Jummie, snoepje <bindt bolletje aan tralies>
Solace: <negeert bolletje compleet, kijkt me een beetje verward aan "waar is mijn snoepje nou?", gaat lichtelijk verontwaardigd en teleurgesteld weer weg. >
Maar nu snapt hij het eindelijk! Ik kan de pakketjes zelfs op de stokjes leggen en als hij ze dan eraf stoot gaat hij erachter aan (als ik ze rechtstreeks op de grond leg volgt hij het nog niet helemaal, dat ga ik straks nog eens proberen).
En dat terwijl hij normaal zo snel is als het op snoepjes aankomt  |
Maandag 23 Juli 2007 12:22 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
het opstappen duurt ergug lang bij hm hij doet het nu nog niet
ik:kijk coco een arm
coco:koppie naar beneden om te aaien
ik:nee coco niet aaien maar opstappen
coco: kusjes geven
ik:nee kijk coco, arm daar kan je op zitten jaha zitten oh wat leuk!!
coco: vleugels showen
ik:nee coco ik hoef je vleugels niet te zien kijk arm en kijk er liggen allemaal lekkere nootjes op mn arm kom maar eens kijken
coco: draait zn eigen om en negeert me volkomen
ben hm nu elke keer aan het dwingen als ie zo doet hup arm tegen zn borst en wat levert het op ja hoor een beet
maar goed de aanhouder wint he  |
Maandag 23 Juli 2007 1:18 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Wat schattig dat hij je probeert af te leiden met aaien, kusjes en vleugels showen. Slim van hem!
Succes met volhouden! |
Maandag 23 Juli 2007 1:36 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
nou zo schatig vind ik het niet meer
al moet ik het 30 jaar volhouden hij zal opstappen  |
Maandag 23 Juli 2007 2:19 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Waar deden jouw vogels lang over om te leren? |
|
|
Hahaha Whisper, ik heb me weer rot gelachen om je uitdrukkingen. Ik zie het zó voor me, hoe Solace beteuterd kijkt. Maar wat goed dat hij het nu wel door heeft!
(Jouw beschrijving is trouwens ook om te gillen, Joyce!)
Hier verschilt het per vogel.. Bij Zazu duurde het eeuwen voordat hij doorhad dat hij voorwerpjes niet moest WEGGOOIEN maar in moest leveren in m'n hand. Telkens weer, als ik hoopte dat hij het een beetje doorhad, vloog er weer een kraaltje door de lucht. Of hij gooide het kraaltje weg en beet daarna in mijn hand.
Bij Iago ben ik nog steeds bezig met kleurtjes herkennen. Dat staat nu op een laag pitje, trouwens. Ik vraag me nog steeds af of hij niet gewoon kleurenblind is. |
Maandag 23 Juli 2007 9:31 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat leuk dit zeg.
Herman is ook wel wat traag van begrip. Maar of hij het echt niet snapt of dat ie gewoon geen zin heeft ben ik nog niet uit.
Rondje bv,
al tig keer geoefend met target stick.
Dat gaat dan goed, dan wil ik het met commando en handhulp doen en dan vertikt hij het gewoon. Loopt gewoon weg. als ik dan de targetstick (breinaald met geel dopje) even op tafel leg, rent hij erheen, tikt het gele dopje aan en kijkt dan van: "waar blijft m'n pitje"
Ach, zolang hij maar plezier heeft. Dat is toch het belangrijkste met dingetjes doen  |
Dinsdag 24 Juli 2007 2:41 pm |
|
|
|
|
Bert en Astrid
Vlieger
quote:
Originally posted by esjo
Ach, zolang hij maar plezier heeft. Dat is toch het belangrijkste met dingetjes doen
Helemaal mee eens, Jelle vertikt het ook om echt te 'trainen'. Nou ja, dan maar niet. Ik doe het niet voor mezelf, maar Jelle moet het leuk vinden. En nu probeer ik 'm gewoon spelenderwijs af en toe wat trucjes te leren. |
Dinsdag 24 Juli 2007 4:43 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Bert en Astrid
quote:
Ach, zolang hij maar plezier heeft. Dat is toch het belangrijkste met dingetjes doen
Helemaal mee eens, Jelle vertikt het ook om echt te 'trainen'. Nou ja, dan maar niet. Ik doe het niet voor mezelf, maar Jelle moet het leuk vinden. En nu probeer ik 'm gewoon spelenderwijs af en toe wat trucjes te leren.
ben het hier ook mee eens zolang hun er lol aan hebben hebben wij ook lol toch |
Dinsdag 24 Juli 2007 5:31 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Of hij gooide het kraaltje weg en beet daarna in mijn hand.
Wat een brutaaltje!
Stiekem is het wel grappig. Hij bijt hopelijk niet hard? |
Dinsdag 24 Juli 2007 7:52 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Of hij gooide het kraaltje weg en beet daarna in mijn hand.
Wat een brutaaltje!
Stiekem is het wel grappig. Hij bijt hopelijk niet hard? |
Dinsdag 24 Juli 2007 7:53 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
als ik dan de targetstick (breinaald met geel dopje) even op tafel leg, rent hij erheen, tikt het gele dopje aan en kijkt dan van: "waar blijft m'n pitje"

Ik zie het zo voor me. De vogel met een TADAAAAA houding en jij maar hoofdschuddend zuchten.[/code] |
Dinsdag 24 Juli 2007 7:55 pm |
|
|
esjo
Moderator

Ja, wat een doerak, niet? Dat zuchten heb ik inmiddels afgeleerd want dan blijf ik bezig Ik zie er gelukkig de lol van in
Maar idd Herman echt zo'n tadaa houding, want hij heeft toch de stick maar aangetikt en dat was toch de bedoeling  |
Dinsdag 24 Juli 2007 9:25 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Rondje bv,
Probeer het eens zonder targetstick en een pitje. Zet 'm om een stok en houd het pitje achter 'm. Zeg vervolgens draai je om (ofzo) en als hij draait beloon je 'm. Heb je deze beschrijving al een keer gezien, trouwens? Hij staat hier wel ergens en is meerdere keren ter sprake gekomen. |
Dinsdag 24 Juli 2007 9:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by Whisper
Wat een brutaaltje!
Stiekem is het wel grappig. Hij bijt hopelijk niet hard?
Hahaha nou brutaal? Eerder gefrustreerd denk ik. Het komt vrij hard aan, maar het is nooit door.  |
Dinsdag 24 Juli 2007 9:49 pm |
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Sue
quote:
Rondje bv,
Probeer het eens zonder targetstick en een pitje. Zet 'm om een stok en houd het pitje achter 'm. Zeg vervolgens draai je om (ofzo) en als hij draait beloon je 'm. Heb je deze beschrijving al een keer gezien, trouwens? Hij staat hier wel ergens en is meerdere keren ter sprake gekomen.
Ik kan me niet herinneren dat ik het gelezen hebt, maar dat zegt bij mij niet zoveel Kan het idd, wel eens zo proberen.
Maar heb met bovengenoemde actie wel bereikt dat ie hard over de tafel heen kan rennen  |
Dinsdag 24 Juli 2007 10:00 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:37 am
|
|
|
|
|