|
|
|
kimmi
Fladderaar
| waar komt hij vandaan? |
|
|
even de situatie schetsen/ sinds september werk ik in een dierenspeciaalzaak. vorige week hebben wij een grijsje gekregen.
hij is heel erg tam, echt een schatje. kan goed fluiten, ook een beetje praten maar we verstaan hem wel niet goed
het enige probleem is: er is ons verteld dat hij zeven jaar oud is, maar na zijn ring eens goed te bekijken, heb ik daar zo mijn twijfels over.
het nr is: BVP OS 083 97 021
ik ben er niet zeker van maar is hij dan niet in 97 geboren?
ik heb geen idee welke info je verder nog uit het ringnummer kan halen? maar ik dacht zo: onder de fluffers is er misschien wel iemand die wat licht in de duisternis kan brengen
alvast bedankt! |
Donderdag 24 December 2009 5:48 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Hij is idd in 97 geboren, tenzij de kweker oude ringen heeft gebruikt, zou hij dus 12 jaar zijn. |
Donderdag 24 December 2009 8:39 pm |
|
|
ellenparrot
Ervaren vlieger
|
quote:
Originally posted by MariekevC
Hij is idd in 97 geboren, tenzij de kweker oude ringen heeft gebruikt, zou hij dus 12 jaar zijn.
Inderdaad en hij komt van een kweker van de Belgische Vereniging voor Parkieten- en Papegaaienliefhebbers (BVP)! |
Donderdag 24 December 2009 9:41 pm |
|
|
kimmi
Fladderaar
super, bedankt in elk geval.
oude ringen was nog niet in mij opgekomen, maar als ik er zo over nadenk:
dan zou de ring al vijf jaar oud geweest zijn op het moment dat remco geringd werd. is het dan niet meer waarschijnlijk dat de vogel gewoon ouder is dan ons gezegd is?
ik weet niks van kweken dus mijn redenering klopt misschien niet, maar ik zou denken dat je wel eens een aantal ringen over kan hebben, maar toch niet zoveel dat je nog 5 jaar verder kan zonder opnieuw te bestellen? |
Vrijdag 25 December 2009 8:17 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Er is meestal een verplichte afname bij bestellen van ringen - 10 stuks.
Wanneer je een koppel hebt wat niet vaak een nestje heeft of wat eens mislukt is, dan kan het wel zijn dat hij nog een ring over had.
Niet echt handig van die kweker en vooral ook omdat die ringen niet zo duur zijn.  |
Zaterdag 26 December 2009 11:36 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:38 am
|
|
|
|
|
|