Wanneer de vleugels weer bijknippen??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Wanneer de vleugels weer bijknippen??  Reageer met quote  

Even een vraagje, Cleo is nou iets van weken gewiekt en alles gaat prima, maar gister viel me op toen ze zich uitrekte dat aan een vleugel nu al een veer uitsteekt in verhouding met de rest, die is iets langer gegroeid lijkt wel...
Moet ik die ook al bijknippen, of pas als deze uitvalt en er een nieuwe groeit?
Bericht Donderdag 12 April 2007 10:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik doe bij jade als er weer een lange pen is knip ik hem bij de rest kan wel iederedag zijn in de rui groeit het hard millie is al een half jaar gewiekt zonder knipppen kweker had het verkeerd gedaan en hij moet zijn eerste rui nog krijgen
Bericht Donderdag 12 April 2007 11:00 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Ik controleer de vogels hier bijna dagelijks. Niet alleen om het controleren, maar ook zodat ze eraan gewend zijn. Bij de geelkuif gaat dit perfect. Die geeft geen krimp. De witkuif moet er nog een beetje aan wennen en Pip vind het nog vreselijk.

Het daadwerkelijk knippen doe ik eigelijk gewoon elke keer dat ik zie dat er een veer echt langer is dan de rest. Bij Ferdie heb ik nog helemaal niet weer hoeven knippen. Bij Tweety heel vaak, die is behoorlijk in de rui!
Bericht Donderdag 12 April 2007 11:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik doe t net zo als Marlies en Millie. Erg vaak controleren en knippen als een veer uitsteekt Wink
Bericht Donderdag 12 April 2007 12:40 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Same story,here. Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 12 April 2007 12:46 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wanneer steekt het volgens jullie echt uit.... Embarassed Embarassed
Vind me maar een muts, maar ik wil niet dat ze straks wegvliegt.....ca. 1,5cm langer dan de rest ofzo?? Laughing Laughing
Bericht Donderdag 12 April 2007 12:51 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou zo vaak mogelijk oefenen en dan gewoon alles afknippen wat er buiten steekt. Very Happy (Moet bekennen dat ik dat niet echt zo vaak doe. Embarassed )
Ik zou iedere centimeter die erbuiten steekt gewoon afknippen. Very Happy
Bericht Donderdag 12 April 2007 4:34 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ok Sue en de anderen thanx!!! dat stukje veer ga ik volgende week maar afknippen dan...Ik pak haar wel elke dag even om naar haar vleugels te kijken, maar echt leuk vindt ze dit uiteraard niet Wink Wink
Bericht Donderdag 12 April 2007 6:17 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ook niet als je haar dan telkens wat lekkers geeft? Smile
Bericht Donderdag 12 April 2007 7:32 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mmmmm wat stom van me, daar heb ik nog niet eens aan gedacht...arme Cleo, voortaan krijgt ze idd iets lekkers... Embarassed Embarassed
Bericht Vrijdag 13 April 2007 8:44 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Arme arme Cleo! Vanaf nu wordt het anders. Twisted Evil Bérgen noten. Moet je zien hoe snel ze haar vleugels omhoog doet. Cool
Bericht Vrijdag 13 April 2007 10:00 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 14 April 2007 6:33 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik knip de vleugels van de aga's 1 keer in ong 2 maanden,
Van Bob 1 keer in ong 4 maanden,
Van Pico 1 keer in de jaar
Bericht Donderdag 19 April 2007 1:23 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:41 am
  Berichten van afgelopen: