|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Pluis, kan je niet wat vertellen over de vliegtraining?  |
Donderdag 14 September 2006 8:17 am |
|
|
Pluisje
Vlieger
Natuurlijk, maar dat is heel simpel.
Ze kunnen vliegen dat is het belangrijkste voor het vliegtraining
Ik heb speciale tuigjes met elastische riem (zodat ze geen schok krijgen als ze verder dan de riem vliegen).
Dat hebben we eerste jaar en opdracht is simpel op commando foutloos
naar de trainer vliegen. Ik zet ze laag of hoog, op het gras, op een boom, op een vuilnisbak
of andere rare voorwerpen wat we tegen komen en dan moeten ze naar ons toe op commando vliegen.
Of van de ene trainer naar de andere. Dat wil ik perfect krijgen... dat is nu nog niet zo....
Thuis doen ze het wel. Mango vliegt zelfs op commando als ze me niet ziet (vliegt dan rond om te zoeken).
Maar buiten is het een andere verhaal.
Ik wil het gewoon perfect krijgen .
Hier wat fotootjes van Mango´s vliegen, heb afgelopen weekend ook van Aphyna gemaakt,
zal van het weekend verkleinen om te plaatsen
http://www.fluffies.org/nl/flu.....mp;start=0 |
Donderdag 14 September 2006 10:43 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ben benieuwd naar de foto's Pluis!
Tja, misschien gaat het buiten iets minder door alle afleiding? Binnen kennen ze het natuurlijk allemaal goed. Binnen gebruik je natuurlijk ook het tuigje niet.. Misschien maakt dat ook uit? |
Vrijdag 15 September 2006 10:13 am |
|
|
|
|
Pluisje
Vlieger
Ja, je hebt gelijk, afleidingen.....
maar waarschijnlijk gaat het wel lukken, het gaat ook met de dag beter
Maar ik werwachtte ook niet dat ze dat meteen ook buiten doen hoor. Heb wel veel verhalen gelezen dat niet gewiekte vogels die thuis perfect
op commando vliegen éénmaal buiten (zonder tuigje) zo weg zijn....  |
Vrijdag 15 September 2006 10:55 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
ja ze kunnen altijd schrikken en zijn zo weg |
Zaterdag 16 September 2006 4:10 pm |
|
|
coco&joyce
Moderator

smorgens rond 6 uur gaat de doek eraf en krijgt ie zn ontbijt van mn vrien om 8 uur rol ik mn bed uit en na een bakkie leut krijgt ie vers water en evt eten als het op is dan ga ik opruimen enzo en de rest van mn beestenboel verzorgen ff naar de winkel en dan is het coco tijd dan gaat zn kooi open en is er de rest van de dag uit dan smidags krijgt ie 1 op 1 aandacht dat staat nooit vast wat we doen de ene keer voorlezen dan weer een kunstje leren of lekker samen douche of fietsen of gewoon lekker relax in de tuin zitten soms heeft ie ook totaal geen zin en blijft ie in zn kooi zitten slapen nou ja ook goed natuurlijk ik probeer er wel regelmaat in te houden maar niet met het geen wat we doen dat is elke dag weer anders |
Woensdag 13 Juni 2007 9:58 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Wat leuk om deze oude topics weer eens aan te halen, Coco & Gompie! Wat voor kunstje ben je 'm op dit moment aan het leren? En wat staat er nog op de planning?  |
Woensdag 13 Juni 2007 10:07 pm |
|
|
coco&joyce
Moderator

om zn vleugels op comando te tonen en dit lukt al aardig als ie het echt onder de knie heeft zal ik het laten zien  |
Woensdag 13 Juni 2007 10:17 pm |
|
|
coco&joyce
Moderator

staan best veel intersante topics bij dus ben lekker aan het spitten  |
Woensdag 13 Juni 2007 10:18 pm |
|
|
|
|
esjo
Fluffies bewoner
Vooral zo door gaan
Wanneer ik wakker ben en de kamer in ga, gaat de kooi van Herman open.
Hij kan dan in of op de kooi of op zijn boom.
(de avond ervoor voordat ik naar bed ga en hij al slaapt) krijgt ie al pellets en schoon water.
Na een bakkie koffie ruim ik de poepjes op en doe vers water in z'n bakjes.
tussen 12.00 en 13.00 krijgt hij zijn fruit.
's Avonds nog wat groente en vlak voor het slapen gaan nog een beetje zaad.
Als ik de hele dag thuis ben is hij de hele dag los, als ik buiten ben is hij ook buiten. De ene keer ben ik meer met hem bezig als de andere keer. Soms wandelen, spelen, wat oefenen op fluitjes of met de clicker en soms gewoon wat kroelen. Wanneer hij zelf te weinig baddert sproei ik hem.
Bijna elke dag geef ik hem reiki.
Wanneer ik weg ga krijgt hij altijd wat lekkers, een stukje walnoot of iets anders.
De kooi wordt elke dag schoon gehouden maar op vrijdag wordt ie geheel verschoond. |
Woensdag 13 Juni 2007 10:31 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by coco&gompie
om zn vleugels op comando te tonen en dit lukt al aardig als ie het echt onder de knie heeft zal ik het laten zien
Hey fantastisch dat het al aardig gaat. Ben benieuwd als hij het helemaal goed onder de knie heeft! |
Donderdag 14 Juni 2007 1:37 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Da's lekker, Herman heeft de hele dag jouw onverdeelde aandacht. (Naja, dat moet hij nu een béétje delen met die langstaartjes.. ) |
Donderdag 14 Juni 2007 2:05 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Hier krijgen ze ook rond 9 uur opnieuw voer en water en verschilt per dag op welke tijd fruit en groente.
Als ik thuis ben zijn ze de hele dag uit de kooi of ik moet ff met een klusje bezig zijn waarbij ik ze ECHT niet kan gebruiken, dan is het 'pech' maar gaan ze er weer ff in.
Ze zijn nu ook weer veel buiten aan het spelen en Shandor neem ik nu af en toe mee met de honden uitlaten of ze gaan allebei ff mee een blokje om in de buurt.
Ben het met Charu ons 'stress'kippie rustig aan het opbouwen
Shandor word elke dag besproeit en gaat om de 2 dagen mee onder de douche. Charu gaat om de dag baden onder de keuken kraan
Ha als je het zo leest van iedereen hier, dan is het overal aardig een huisje weltevree heh voor de vogels die gaaien van ons hebben het allemaal goed getroffen. Die leven echt in en buiten een gouden kooi  |
Donderdag 14 Juni 2007 2:26 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Ow ja en s' avonds tussen 19.00 en 20.00 uur ergens, dan mogen ze 'werken' voor de kost  |
Donderdag 14 Juni 2007 2:28 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ja, daar ben ik het helemala mee eens. De gaaitjes hebben het overal erg getroffen!
Leuk om trouwens de routine bij andere mensen te lezen.  |
Donderdag 14 Juni 2007 10:38 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 7:14 pm
|
|
|
|