De advertentie van de Huisdiersuper

wat is jullie dagindeling met jullie gaai??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
millie
Kamikaze piloot

wat is jullie dagindeling met jullie gaai??  Reageer met quote  

hoe delen jullie je dag in....................................
hoe vaak komt de gaai er uit?
wat doe je dan met hem?
hoe vaak en wat eet hij per dag?
enz.................................................
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 10:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik geef jade eten als zijn zaadjes op zijn haal iedere keer de velletjes er uit pas als alles op is krijgt ie weer nieuwe, verder krijgt ie lekker bloemkool daar is hij gek op en andere groentes 1 x per dag groen zeg maar,

jade komt er meestal 2 keer per dag uit soms ook een keer als ik geen tijd heb dan ga ik lekker kroelen en ben ik bezig met clicker training, daarna lekker badderen en in zijn kooi

ook wandel ik buiten niet iedere dag maar wel een paar keer per week.
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 10:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Oef, eigenlijk is geen dag hetzelfde hier. Het voeren ook niet. Ik kijk gewoon wanneer de bakjes leeg zijn..
Ik ga niet iedere dag met ze op stap, maar ze zitten wel bijna iedere dag eventjes buiten.. Wink
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 11:21 am
psychokuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hier eigenlijk ook geen vaste dagindeling, hangt ervan af hoeveel tijd ik heb, en hoeveel zin de gaaitjes hebben om uit hun kooi te komen, want tegenwoordig is dat laatste bijna nihil Rolling Eyes
Het eten, jah ik kijk ook gewoon wanneer de bakjes leeg beginnen te geraken, en dan vul ik wat bij, wel krijgen ze 1x per week een stengeltje trosgierst of zo'n snoepstok. Echt groente en fruit eten ze niet, ze doen altijd alsof alles kweetniet hoe zuur is Rolling Eyes Mensen misschien tips over groenten of fruit wat agaatjes graag eten? en is dat dan gekookt of rauw of?
En normaal gezien laat ik ze elke dag minstens een uur uit de kooi, maar het hangt van hun humeur ook af, nu de laatste tijd (ze hebben eitjes gehad), komt Sem er bijna niet uit, terwijl Radja eruit komt, wat over de kooi en de zetel loopt en er dan weer terug ingaat Laughing
Toen het zo warm was mochten ze elke dag buiten vrij rondlopen tegen de avond aan, maar nu gaat dit alweer niet meer, en ik ben eigenlijk ook al een tijdje niet met hun gaan wandelen Embarassed Dat wordt misschien nog eens tijd! Ook zou ik graag eens met ze gaan fietsen, gewoon om te zien hoe ze dat vinden, maar weet nog niet precies hoe ik dat ga doen Laughing
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 1:07 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier is ook niet iedere dag t zelfde Laughing , maar t ziet er ongeveer zo uit:
Als we uit bed komen gaat de doek van Vlinder en Ginos kooi en de kooi open. Komen Tom en Gwaan uit hun boom in de keuken en gaan Pepper en Chico uit de kooi. Iedereen zit in de keuken en ik maak hun groente fruit hap die ik door de rest van hun pellets gooi. Als ze dat op hebben wissel ik ze van plek...dus bv Pepper en Chico in de boom van Tommy en Guano, Gino en Vlinder in en op de kooi van Pepper en Chico en Tommy en Guano op de kooi van Vlinder en Gino...of andersom en soms wissel ik de vogel samenstelling of ik laat alles bij elkaar zitten Smile

Daarna (of soms ervoor Rolling Eyes ) gaan we de konijnen voeren en gaan er een aantal mee naar buiten (soms iedereen, soms 2, soms 1 etc) Als ik de honden uitlaat gaat Tommy meestal mee op de fiets ,maar Guano en Vlinder soms ook...maar soms neem ik ook dagen niemand mee (behalve de honden natuurlijk Laughing ) Dan vaak douchen en krijgen ze schone kooien en pellets/zaad plus water.

Meegenomen takken en/of rozenbottels in de kooi en dan mogen ze zelf spelen. Later neem ik 1 of 2 mee als ik in huis dingen doe. En regelmatig zit 1 bij mn kinderen of man terwijl die hun dingen doen. Spelen, soms trainen, soms mee in de auto, in de tuin, naar de winkel, naar t bos oid...maar soms ook niks. SAvonds beetje warm eten en om een uur of 8/9 gaan ze allemaal naar hun eigen plekje om te slapen en krijgen ze nog wat pellets . Als we thuis zijn zijn ze dus de hele dag uit hun kooi, maar krijgen niet constant aandacht. Dat wisselt steeds en ze vinden t helemaal niet erg om zelf te spelen Smile
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 1:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb ook geen vaste dag indeling,
Maar per dag zijn ze 4 tot 8 uurtjes uit de kooi,
Gaan mee naar de tuin, een uur soms 2 uurtjes..
Ze moeten ook in bad!
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 2:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

iedere morgen rond 9 uur begin ik.
de 2 aga's krijgen schoon water en beiden het bakje met voer gevuld
iedere dag komt er een stukje ruit og groente in de kooi.
daarna de 2 bb-tjes: schoon water, nieuw voer en fruit of groente hapje.
1x per week krijgen ze allemaal trosgierst
1 x per maand een snoepstengel
wilgetakken krijgen ze geregeld ( 1 a 2 x per week)
de hele dag blijven ze in de kooi ( praat wel de hele dag met ze , hihihi)
rond 4 uur ( na het eten) ga ik dan met spikey en pino naar boven.
daarmogen dan de 2 aga's eruit tot 6 of half 7, soms ook wel een 1 uurtje als ik weinig tijd heb.
daarna komen ze weer mee naar beneden.
meestal gaan ze rond 8 uur op hun plekje zitten om te slapen.
de bb-tjs gaan zo rond 9 / half 10 op hun plekje zitten om te slepen.
bb-tjs mogen nog niet uit de kooi ( wildvang), wacht hiermee nog een tijdje tot ze wat rustiger zijn
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 7:58 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Helaas ben ik deze week volledig begonnen met werken.
Dus nu is het bij thuiskomst,meteen heel veel aandacht.
Meteen op de klimboom en dan worden ze er oms de beurt of samen eraf gepakt,om van alles met ze te doen.

In de weekenden,is het huis hun rijk!! Laughing Laughing
Dan krijgen ze s'morgens eten en drinken en als ze dan gegeten hebben komen ze er ook uit.
We proberen zo geregeld mogelijk met ze naar buiten te gaan.
En ze gaan ook mee op bezoek.

Binnenkort gaan we een lang weekend met ze naar Zeeland.
Bericht Dinsdag 29 Augustus 2006 8:33 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

's morgens rond 7.00 u gaat de doek eraf. Gizmootje moet dan nog even bijkomen terwijl Hans het ontbijt klaarmaakt (ik doe dan gauw even de bovenboel, hangt er vanaf of er nog kindjes in hun bedje liggen te stinken of niet Wink ). Als ik rond half acht beneden kom is Gizzie er al uit en zit bijna altijd lekker in Hans zijn nek verder bij te komen (of in Hans zijn hemd, t-shirt, trui, whatever Laughing ) Je ziet dan net zijn koppetje eruit steken. Ziet er altijd héél lief uit. Gizmo verwacht dan een kusje van mij en krijgt die uiteraard ook. Eenmaal goed wakker wordt zijn bakje aangevuld met zaad (Xtra Vital) en ontbijt hij lekker mee op de ontbijttafel.
Daarna krijgt Gizmo het heel druk want dan wil hij per se meehelpen met het inpakken van het brood en drinken in de schooltassen. Al lijkt het er meer op dat hij beslist NIET wil dat het brood en de pakjes drinken in de tassen verdwijnen. Dit levert altijd een heel spectakel op Rolling Eyes .
Rond 8.00 u gaat Gizzie terug in zijn kooi, radio gaat aan en het mensenvolk vertrekt diverse richtingen uit. Meestal is er wel een van de kleine(re) mensjes tot 10.00 u aanwezig want de schoolroosters laten het volk nogal eens uitslapen Evil or Very Mad .
Gizmo is dan zo'n 2 à 3 uur alleen en wij weten al dat hij dan voornamelijk een beetje eet, speelt en veel in zijn birdiebedje slaapt.
Rond 13.00 u kom ik thuis en als gizzie er dan nog niet uit is doordat er een zoon of dochter thuis is haal ik hem er meteen uit. We knuffelen en babbelen wat en Gizzie helpt met de was e.d. Hij is er dan vaak weer een uurtje uit. Rond 15.00 u komt hij er ook weer uit en is er dan meestal uit tot 18.00 u. Er wordt dan voornamelijk gespeeld in de vensterbank, op de speelboom, met zijn doosje (hele leuke filmpjes van, nu nog de tijd vinden om die te plaatsen Rolling Eyes ) en hij helpt mee koken.

Tijdens het eten zit hij vlak bij ons in zijn kooi. Hij poetst dan en kroelt zichzelf met zijn speelgoed. Muisstil is hij dan ...tot hij ontdekt dat Hans de toetjes pakt. Dan wordt hij drukker want hij weet dat hij dan ook op tafel mag.
Tot 20.30 wordt er voornamelijk gespeeld en gegeten. Meestal zit ik zo rond 19.00 een uurtje echt samen met gizzie op de bank omringd door speelmandje, speelboom, groentetjes, zaadvoer, pellets, enz.
Als ik geen tijd heb om dit relax- eetuurtje met gizzie door te brengen verwacht gizzie echt dat een van de andere huisgenoten dit overneemt anders wordt hij zeer onrustig en fluit net zolang tot er iemand er net zo bij gaat zitten als ik altijd doe. Waarna gizzie tevreden de speel- en eetmomenten hervat.
Op een gegeven moment (bijna altijd precies om 20.30 u) gaat gizzie op je schouder zitten en gaat in je oor fluiten. Dit is bijna de enige keer op de dag dat hij echt redelijk hard fluit. Als je niet snel genoeg reageert gaat hij ook een beetje aan je oor trekken. Dit betekent namelijk ik wil naar bed en wel NU METEEN.

Gizmo gaat naar zijn kooi, springt er tevreden in, de doek gaat erover, er wordt nog even geknarst en daarna...stilte Cool

Hij krijgt regelmatig een snoepstick (moet per se met honing zijn anders is het niet goed) een klein stukje trosgiers (bijna iedere dag) of iets anders van tarwe of iets dergelijks. Verder iedere dag een stukje fruit.

Spelen doet iedereen hier met hem. Sven vaak met balletjes en Ilse vaak met andere dingen.
Bericht Woensdag 30 Augustus 2006 5:05 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hihihi, Patricia zoals jij altijd over Gizzie schrijft is het een soort kaboutertje, zó schattig (smelticoontje)
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 9:04 am
 Gebruikers profiel bekijken  
psychokuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marjet
Hihihi, Patricia zoals jij altijd over Gizzie schrijft is het een soort kaboutertje, zó schattig (smelticoontje)

Jaaaaaaaa!!!! vind ik ook, daar wordt hij zo echt beschouwd als een mini-gezinslid Laughing Dat zou ik hier niet moeten proberen, denk dat mjin moeder mij helemaal voor zot verklaart Razz
Gizmo wordt wel betrokken bij de dagelijkse routine, vind ik wel schattig!
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 9:33 am
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik vind het heerlijk om te lezen, de verhaaltjes van gizmo.
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 9:43 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jaaa echt leuk verhaaltjes is ook makkelijk he als iedereen van het vogeltje houd dan geeft iedereen hem aandacht en is hij er vaak uit, hier pakt alleen mijn moeder hem en me vader is er bang van hahahahah maar erg leuk het verhaal van gizmo
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 10:51 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Embarassed dank jullie wel Very Happy Maar het was gewoon een beschrijving van een alledaagse dagje, ik vergat er wel bij te zeggen dat je niet wilt weten hoe e.e.a. hier eruit ziet na ons relax/speel/eetuurtje.. Rolling Eyes maar dat zal niet veel verschillen van hoe het er bij jullie uitziet dan Laughing Het klopt wel wat jullie zeggen. Gizmo hoort er echt helemaal bij voor ons en dat was eigenlijk vanaf dag 1 zo. Marjet heeft gelijk, het is ons kaboutertje, alleen jammer dat hij me in het huishouden vaker van de regen in de drup helpt dan andersom Laughing Trouwens...probeer gizzie er maar eens níet bij te laten horen. Dat lijkt me een onmogelijke taak dus we hebben ons er gewoon bij neergelegd denk ik. Het is ook meer zo dat Gizmo ons beschouwt als reuzegezinsleden. Wij zijn zijn groepje Rolling Eyes
Millie heeft ook gelijk. Iedereen hier houdt van gizzie en wie thuiskomt of is haalt hem er meteen uit en sjouwt met hem rond.
Schoonmoeder en andere visite rolt weleens met de ogen... Wink
Bericht Donderdag 31 Augustus 2006 9:02 pm
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Bij ons worden voer (pellets) en waterbakjes ververst 's avonds voor het slapen gaan.
Dat is uur of 11-12 's avonds, dan gaan vogels nog meestal naar de kooien
en komen weer naar buiten met 2-3 pellets in de snavel om die op hun deurtje
op te eten Very Happy . Dan wordt Mango in de kooi gezet en Aphyna gaat zelf (met enkele protestjes)
naar binnen als ik dan "Aphyntje slapen" zeg. Dan gaat schuifdeur die woonkamer en vogelkamer scheidt
dicht en we vertrekken naar boven.

De dag begint voor de vogels om 12 uur 's middags, dan gaat automatisch het lichtdichte gordijn open.
Ze slapen dus 11-12 uur in stil en donker, we komen 's ochtends ook niet naar beneden
(voordeur en slaapkamers zijn boven Laughing Laughing Laughing nou ja bij die rare papegaaienmensen is alles anders Laughing Laughing )
Na een half uurtje 12.30 uur dus gaat full spectrum lamp boven kooien automatisch aan.

Als we thuis zijn horen ze boven deur openen en roepen ze meteen, vaak in koor "hallo!!!! Wie is daar?"
(klinkt grappig, dat kan ik echt nooit in mijn leven missen dat begroeten als ik thuis ben) en ze krijgen altijd uitgebreid antwoord.

Dan gaan ze de kooien uit, soms meteen soms over een tijdje, zeker nu in de zomer
gaan ze nog een uurtje of twee "naar buiten" tussen aanhalingstekens omdat we een inpandige serre hebben afgesloten met hor
(omdat mijn vogels vliegen). Daar staat altijd nog zon 's avonds als het zonnig is natuurlijk Laughing Laughing
(die gaat nog niet automatisch aan, helaas Laughing Laughing Laughing )

Dan uur of 7-8 gaan we eten en vogels eten mee (hun eigen groenten maaltje)
Dat samen eten vind ik heel belangrijk voor het samenhoren (flock) gevoel,
omdat papegaaien in het wild ook meestal samen eten.

Daarna (Patricia, ik weet er alles van hoe het huis eruit ziet na het eetuurtje Laughing Laughing Laughing
ik denk ook dat Aphyntje wat verder haar groentje "die ze even vandaag niet lust" kan gooien dan Gizzie
maar dat weet ik natuurlijk niet zeker Very Happy ) dus er wordt dan ook WAT!!! opgeruimd.

Na het eten ga ik vaak met Aphyntje en Mango trainen (moet vaker doen eigenlijk Embarassed ) of gewoon spelen, samen TV kijken......

Dat is dan gemiddelde werkdag in het weekend worden ze extra verwend,
als ze (en wij Embarassed ) wakken worden om ongeveer 12 uur 's middags krijgen
ze een papje (juvenile van Harrison's) die ze met een lepeltje heerlijk opsnoepen
(ik heb wel eens een filmpje van geplaatst) en
dan gaan we een wandelingetje met ze maken of vliegen trainen buiten....
of nog iets of een terrasje pikken, soms in een restaurant op terrasje met ze gaan eten.

O, ja, kooien schoonmaken: in principe poepjes elke dag (om de dag Rolling Eyes)
opruimen en woensdag worden alle kooien grondig schoongemaakd.
Bericht Woensdag 13 September 2006 9:50 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 8 Januari 2009 2:06 pm
  Berichten van afgelopen: