|
|
|
esjo
Moderator

| Wat te doen met de vogels bij het overlijden van eigenaar? |
|
|
Ik zit de laatste paar dagen met een vraag in mijn hoofd waar ik niet uit kom.
Wanneer Hans en ik plotseling komen te overlijden hebben we voor Herman al wat geregeld.
Voor Sammie en Moos is er ook geen probleem.
Maar nu....de Edels is toch een ander verhaal.
Al waren zij vroeger (hoe lang geleden en hoe lang is onbekend) huiskamer vogel, zij zijn nu gewend aan de ruimte van een voliere en de buitenlucht.
Het zijn 2 vogels waarbij het niet alleen pellets is met wat fruit maar waar toch iets meer bij komt kijken. Ook al omdat Jacko een plukker is, al gaat het nu goed dat garandeert helemaal niets voor de toekomst. Dus zowel als Edelpapegaai of als "grijze groenstaart" zal hij geaccepteerd moeten worden. Ook moet hij minimaal 1x per jaar naar de va om zijn snavel bij te laten werken.
Om zo maar iemand te vinden, die de liefde, tijd, ruimte, kennis en de financieen heeft om deze Edels te verzorgen valt nog niet mee. En ook niet onbelangrijk - het kweken met dit koppel moet beslist geen doelstelling zijn.
Toch zal ik wat moeten regelen en op papier moeten zetten.
Na het Cobus verhaal heb ik weinig vertrouwen meer in stichtingen.
Wie heeft tips - ideeen etc. |
Donderdag 7 Mei 2009 9:23 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
dit is een moeilijk iets. ik denk er vaak ook aan wat er gebeuren zal met onze gaaien als wij komen te overlijden. je kan familie of zo vragen maar daar heb je niet echt zekerheid van. opvang voor papegaaien of stichtingen. het blijft moeilijk. dan moet je echt heel goed zoeken en vaak bij de stichting gaan kijken of het daar ook echt goed is. dan zou je het eventueel op papier vast kunnen leggen dat ze daar heen gaan onder de omstandigheden waar ze nu in leven. dus een grote voliere en dezelfde condities die ze nu hebben. zal echter moeilijk zijn om het te vinden. eventueel een dierentuin? |
Donderdag 7 Mei 2009 9:29 am |
|
|
esjo
Moderator

Famillie is geen optie - ze vinden het leuk dit ik er zo gek mee ben maar zelf hebben ze niet echt wat met vogels
En stichtingen - het NOP zag er ook goed uit en had ik ook een goed gevoel bij toen ik Cobus bracht. Het blijft een feit hoe goed een stichting ook kan zijn, ze krijgen nooit zoveel aandacht natuurlijk als in huiselijke sfeer.
En alhoewel een kopel - de aandacht die ze van ons krijgen vinden ze heerlijk. Allebei. Aan elkaar geven ze niet echt veel aandacht. Tuurlijk hebben ze wel gezelschap aan elkaar maar het is geen" zwaan kleef aan" ofzo
Een dierentuin - die zou dit koppel niet eens willen hebben Geen kweekkoppel en een kale man. Daar zit geen commercie in
Ja, moeilijk is het. Maar wel erg bedankt voor het meedenken
Hebben jullie iets geregeld? |
Donderdag 7 Mei 2009 10:04 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wij hebben ook nog niks geregeld. het is moeilijk zoiets. maar ik denk wel dat ik de vogels naar een goede stichting in nederland laat gaan als het zo ver zou komen. familie zegt nu wel ja, wij doen het maar als het puntje bij paaltje komt weet ik het nog niet zo zeer. |
Donderdag 7 Mei 2009 12:20 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik zou persoonlijk iets regelen met mensen uit je vriendenkring die ook bezig zijn met papegaaien/kweken en bereid zijn om voor de vogels te zorgen. Je hebt nog tijd en denkt er aan, dus je kan het regelen. Zeker met kweekvogels zou ik niet de weg van stichtingen kiezen, want die hebben volgens mij meer een gestandaardiseerd 'plan van strijd' voor huiskamers- resp. kweekvogels, en de Edeltjes (of minstens het mannetje) passen niet helemaal in de vakjes en dat is waar de problemen kunnen beginnen. De veterinaire zorg zou geen punt moeten zijn als je mensen zoekt die verantwoordelijk omgaan met hun dieren (lijkt mij wel ), dan is het vanzelfsprekend.
Ik weet wel iemand die perfect geschikt zou zijn, maar ik ga geen namen noemen  |
Donderdag 7 Mei 2009 2:52 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb ook niets geregeld voor Solace en Shallsea. Ik denk dat mijn ouders ze wel zouden nemen, maar die hebben niet echt verstand van vogels. Misschien moet ik "Fluffies Vogelforum" maar bookmarken op hun PC. |
Donderdag 7 Mei 2009 2:56 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
uit onze vriendenkring is er niemand die zo met de vogels is als wij. wij worden ook als heel bijzonder beschouwd omdat we zoveel gaaien hebben. dat wil niemand over nemen. iedereen vindt het leuk om ze op de schouder te nemen, maar om er elke dag voor te zorgen is weer een ander verhaal. het blijft lastig |
Donderdag 7 Mei 2009 3:12 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ik weet zeker dat mijn moeder de zorg zou overnemen |
Donderdag 7 Mei 2009 4:00 pm |
|
|
Sophie
Kuikentje
|
|
|
Hallo!
ik heb eigenlijk altijd stichting moderne papegaai in gedachten gehouden. Dit is een stichting die papegaaien opvangt die gedragdsprobemen hebben of die noodgedwongen weg moeten. Alle papegaaien worden bij een opvang gezin geplaatst die volgens de hooimeijer (5 stappenplan) methode werken, en ze gaan dus bij hem voor controle enzo. De vogels worden dan weer ''goed' gemaakt en dan komen ze ter adoptie te staan. Ze mogen alleen geadopteerd worden door mensen die een cursus hebben gedaan bij hun of bij hooimeijer (van 1 dag 'Houden van papegaaien') en die mensen moeten onder controle blijve hooimeijer (of een ander) maar de vogel zal altijd van de stichting blijven. Ik persoonlijk vind dit een super idee, ik gun mijn vogeltje een goed leven bij mensen die een cursus hebben gedaan en er dus al wat meer verstand van hebben. Bovendien wordt alles goed in de gaten gehouden.
de site is www.google.com , heel leuk, staan ook verhalen op van de geadopteerde vogeltjes enzo, hoe het daarmee gaat. Alleen het aanbod van vogels is niet altijd actueel, maja, ze zullen het wel druk hebben! |
Donderdag 7 Mei 2009 7:21 pm |
|
|
|
|
Sophie
Kuikentje
oww mag je geen sites plaatsen ofzo? het is dus de moderne papegaai punt nl...  |
Donderdag 7 Mei 2009 7:22 pm |
|
|
esjo
Moderator

Jawel hoor, de link werkt ook wel
Weet je wat het is - dat werkt voor huiskamer vogels maar voor volière vogels is het toch een ander verhaal.
Je schrijft dat zo Whisper, om fluffies te bookmarken maar eigenlijk is dat helemaal geen raar idee.
Dat iemand van de nabestaanden inderdaad kontakt legt hier op het forum. De leden kennen je vogels van je verhalen en kunnen op die manier zien of ze de vogel(s) willen en kunnen opvangen
@ Shi-NaYne, helaas zijn geen van onze vrienden zo begaan met vogels als wij dat zijn. Afgezien van niet voldoende tijd en of ruimte zijn ze gewoon meer van honden en/of katten.
En diegene die perfect geschikt zou zijn..........je mag me wel mailen als je wilt.
Laatst aangepast door esjo op Vrijdag 8 Mei 2009 2:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
Donderdag 7 Mei 2009 7:33 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
(Ach jemig, ik zie al precies hoe mijn papegaaien
goedgemaakt
zouden worden )
& Esjo, je hebt een mailtje  |
Donderdag 7 Mei 2009 8:24 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
(Ach jemig, ik zie al precies hoe mijn papegaaien
goedgemaakt
zouden worden )
Ja, dat dan weer wel inderdaad
Je hebt mail terug  |
Donderdag 7 Mei 2009 8:46 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by esjo
Je schrijft dat zo Whisper, om fluffies te bookmarken maar eigenlijk is dat helemaal geen raar idee.
Dat iemand van de nabestaanden inderdaad kontakt legt hier op het forum. De leden kennen je vogels van je verhalen en kunnen op die manier zien of ze de vogel(s) willen en kunnen opvangen
Dat is inderdaad geen slecht plan. En als ze besluiten de vogel te houden helpt het ook want ondertussen kennen we de vreemde trekjes van elkaars vogels wel. En daar kun je ze dan weer mee helpen. |
Donderdag 7 Mei 2009 8:50 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by esjo
Je hebt mail terug
... Ja; behalve van niet
Goed, ik ben het zat. Wie heeft een goede gratis e-mail provider met pop3? Alle advies welkom. |
Donderdag 7 Mei 2009 9:30 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 3:54 am
|
|
|
|
|