Weekendje weg..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Vlindertje: Als ik het goed begrijp heb jij dit jaar voor het eerst laten kortwieken. Hoe reageerde Vogeltje daarop? Ging dat meteen goed?

PS. Onder een autostoel.... Laughing Laughing Laughing Zie het al voor me! Laughing

Bah, vanavond is het zover. Heb echt geen zin!!! Mis m nu al!! Sad
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 7:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

In het verleden had ik hem ook al een paar keer gewiekt, maar dit jaar veel consekwenter.

Ik ben er destijds mee opgehouden omdat we nooit naarbuiten gingen en het in de kamers waar hij rond mocht gaan geen gevaar was dus dan maar gewoon vliegen.

Sinds we hier wonen is alles veel ruimer en gevaarlijker, maar omdat hij een afkeer heeft van handen was ik nog niet resoluut genoeg, tot dit jaar dus.

Hij vindt het elke keer een ramp. Maar hij probeert de schaar te bijten, niet mij.

Voor meer grip en ter bescherming van mijn hand houd ik hem in een schone keukendoek waar alleen de te wieken vleugel uitsteekt. Zo heb ik meer grip op hem en blijven de andere veren heel. Dit is trouwens alleen voor het wieken van een hele vleugel.

Het bijknippen van een aangegroeide veer doe ik als hij "in een goed humeur is", hij vindt het natuurlijk niet echt leuk. Maar als hij goed stil zit hoef ik hem alleen even bij de vleugel te pakken om goed te zien waar ik in de veer knip, dus als ik die vleugel goed beet heb hoef ik niets met de rest van hem want na 1 knip mag hij de vleugel wegtrekken.

Ook dan bijt hij mij niet, maar gelukkig is de schaar van staal want die krijgt het wel te verduren.

Ik heb er goede ervaringen mee dit jaar maar merk wel dat hij er niet echt tammer van wordt. Wel neemt hij andere gewoontes aan die in de winterperiode (als hij zijn veren mag houden) heel nuttig zijn.

En in de auto zitten, ook los, vindt hij niet fijn. Als hij onder de stoel gaat zitten kan je die niet zomaar verschuiven, dus dan is het wachten, trosgierst en zonnepitjes Sad dus wordt hij voor slecht gedrag beloont, maar ja, een hele auto als nieuwe vogelkooi is wel erg luxe en in de winter ook een beetje koud Laughing
Bericht Vrijdag 26 Oktober 2007 2:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Vlindertje: Hoe reageert ie op het niet meer goed kunnen vliegen?
Bericht Dinsdag 30 Oktober 2007 12:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Verontwaardigd! Niet blij! Maar....hij is er nou aan gewend, dus het is een kwestie van doorzetten.

Omdat hij handen al zo vreselijk vindt en hij het wieken niet echt leuk vindt zou het het beste zijn dat iemand buiten ons gezin het doet. Op die manier linkt hij de negatieve gevoelens niet naar ons. Helaas heb ik hier niemand in de buurt die dat kan dus doe ik het toch zelf.

Je raadt het al: tip : als het kan laat het dan door iemand doen die je ermee vertrouwd en die je vogel niet te vaak ziet. Zo kan jij verder met je opvoeding en scheelt het een paar stappen terug in het vertrouwen.

Ik moet er wel bij zeggen dat hij er echt niet tammer van wordt. Waarschijnlijk omdat ik vroeger niet heb doorgezet. En omdat hij nou al te oud is om zijn ideen over ons nog bij te stellen.

Maar het heeft zeker voordelen en volgend voorjaar doe ik het gewoon weer.
Bericht Dinsdag 30 Oktober 2007 6:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Manon79
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Sypie is al behoorlijk tam. Dat is ook niet de reden waarom ik zijn vleugels wil laten wieken. Zou m gewoon heel graag wat vaker mee willen kunnen nemen naar buiten. En zo hoef ik niet zo bang te zijn dat ie door een per ongeluk open gelaten raam of deur weg vliegt...

Goeie tip! Moet wel nog iemand zien te vinden die t zou kunnen doen...
Bericht Woensdag 31 Oktober 2007 8:36 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Manon.. Is Sypie al gekortwiekt?
Bericht Vrijdag 28 December 2007 9:31 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:00 am
  Berichten van afgelopen: