|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Weet je wat ik zou willen... |
|
|
... dat Sol tam genoeg was om mee in de douche te nemen. Niet voor mij, maar omdat hij zo van badderen houdt. Om de paar dagen (als het warm is bijna iedere dag) zit hij in zijn badje en spettert alles onder. Dat badje is de grootste die ik kon vinden, maar dan nog is het (in mijn ogen) te klein voor een man als Solace. Soms zou ik zo graag een afwasbak met water voor hem in de kamer neerzetten of hem onder de douche meenemen, maar ik weet gewoon dat hij dat niet op prijs gaat stellen (dan moet hij de kooi uit en zich door mij laten meedragen, stel je voor ).
Ik vind het prima dat Sol zich niet wilt laten vastpakken (moet hij zelf weten vind ik), maar op dit soort momenten vind ik het wel jammer. Ik ga morgen in ieder geval een plantenspuit kopen om hem eens een douche in de kooi te geven (had ik vorige week al willen doen, maar ik was het vergeten toen ik boodschappen deed).
Zijn er nog dingen bij jullie gaaitjes die je zou willen? |
Donderdag 14 Augustus 2008 3:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Weet je wat ik zou willen... |
|
|
Hahaha wat een grappig topic, Whisper. Jouw woordkeuze is echt schitterend, Sol groeit er echt door.
Ik zou graag van Iago willen dat hij een wat fijner geluidje zou hebben als hij andere vogels wegjaagt. Dat geluidje is namelijk niet zo prettig. (Of bedoelde je dit soort dingen niet?)
Van Zazu zou ik graag hebben dat hij wat relaxter zou zijn. Ik denk dat hij dan veel beter in z'n velletje zou zitten. Ik zou het niet eens willen voor z'n plukgedrag, maar gewoon voor zichzelf. |
Donderdag 14 Augustus 2008 8:18 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Re: Weet je wat ik zou willen... |
|
|
Ja, dat soort dingen bedoel ik.
quote:
Originally posted by Sue
Ik zou graag van Iago willen dat hij een wat fijner geluidje zou hebben als hij andere vogels wegjaagt. Dat geluidje is namelijk niet zo prettig.
Heb je het geluid opgenomen, want nu ben ik wel nieuwsgierig natuurlijk
quote:
Originally posted by Sue
Van Zazu zou ik graag hebben dat hij wat relaxter zou zijn. Ik denk dat hij dan veel beter in z'n velletje zou zitten. Ik zou het niet eens willen voor z'n plukgedrag, maar gewoon voor zichzelf.
Dat gevoel ken ik heel goed. Ik zou het super vinden als Solace zich liet oppakken en kroelen, maar het gaat me er vooral om dat ik zijn leventje nog beter zou kunnen maken als hij dat toeliet (dan kan ik hem bijvoorbeeld onder de douche zetten ).
Maar Zazu is toch al iets relaxter dan voorheen? Of is hij alleen socialer geworden maar verder nog net zo gestresd? |
Donderdag 14 Augustus 2008 8:53 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Waarom leer je Sol dan niet opstappen op een opstapstok. Met het constant belonen, zodra ze bv de stok aanraakt en steeds een stapje verder gaat zal ze op een gegeven moment er opstappen.
Jojo stapt ook niet op je hand maar wel op de opstapring.
Wat zou ik willen dat mijn kon?????
Voor Jojo denk ik vliegen. Hij heeft een gebroken vleugel die nooit gezet is en hij mist aan de andere vleugel 2 slagpennen. Hij zal dus nooit kunnen vliegen. Maar ohw wat gun ik hem dat.
En keko dan ook.
Het mooiste had eigenlijk geweest als ze allebei nog gewoon in het wild rondvlogen, (beide wildvang) |
Donderdag 14 Augustus 2008 10:53 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by MariekevC
Waarom leer je Sol dan niet opstappen op een opstapstok.
Dat heb ik wel geoefend destijds, maar het ging heel moeizaam (hij begreep het idee, maar wilde niet) en toen ik een baan kreeg had ik ook de tijd/puf niet meer om het consequent te oefenen. Ik ben nu wel weer bezig met hem laten wennen aan mijn hand door er snoepjes op aan te bieden (hij pakt ze wel uit mijn vingers, maar ik bied ze nu op de platte hand aan). Daarna wil ik het opstappen weer opnieuw gaan oefenen.
Waarom kan Keko niet vliegen, heeft hij ook een kapotte vleugel? Wel een goede wens van je, dat ze konden vliegen.
Wildvang is erg he. Is dat eigenlijk verboden in NL of Europa? Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat Solace ook geen ring heeft, maar ik weet niet of dat betekent dat hij wildvang is of van een kweker komt die niet ringt (ik heb Solace van iemand anders). |
Vrijdag 15 Augustus 2008 12:24 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik weet niet hoe groot zijn kooi is, maar misschien dat hij op een kleinere kooi durft te stappen die je dan onder de douche kunt zetten. dan kan hij toch lekker uit zijn dak gaan en hoeft hij niet op jouw arm te zitten. is misschien een optie? |
Vrijdag 15 Augustus 2008 1:20 pm |
|
|
|
|
vlindertje
Ervaren vlieger
Wat ik graag zou willen is dat Vogeltje niet zo bang zou zijn voor nieuw speelgoed en nieuwe soorten eten.
De vlierbessen zijn weer rijp, maar hij durft er niet van te eten op welke manier ik ze ook aanbiedt. Dit is het tweede jaar dat het kan, dus het is vrij nieuw voor hem. Erg jammer want hij zou het zo lekker vinden en het is ook nog gezond. |
Zaterdag 16 Augustus 2008 12:28 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by vlindertje
Wat ik graag zou willen is dat Vogeltje niet zo bang zou zijn voor nieuw speelgoed en nieuwe soorten eten.
Solace hield ook niet van nieuw eten. Maar nu heb ik een fruitbakje in zijn kooi hangen, daar heb ik eerst bekend fruit in gedaan (appel) tot hij begreep dat er lekkers in dat bakje zat. Als ik er nu iets anders in doe gaat hij altijd even proeven wat het is. Hij vindt niet alles even lekker, maar hij proeft het wel.  |
Zaterdag 16 Augustus 2008 3:34 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Keko kan wel vliegen, maar een kamikaze piloot in huis zie ik niet zo zitten.
Jojo kan helmaal niet vliegen.
Nieuwe dingen aanleren kst tijd en geduld en dat ontbreekt bij de meeste mensen. Als je ze iets nieuws wil laten eten. dan zal je het bijvoorbeeld met hem moeten delen. Maak hem maar lekker.
En nieuwe dingen leren in de zin van opstappen of nieuw speelgoed. Zal je moeten doen dmv belonen |
Zaterdag 16 Augustus 2008 4:20 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Hoezo is Keko kamikaze piloot?
quote:
Nieuwe dingen aanleren kst tijd en geduld en dat ontbreekt bij de meeste mensen.
Ik geef ook grif toe dat het aan mij ligt hoor, ik ben niet consequent en volhardend genoeg. Ik oefende toen via clickertraining. Solace begreep wel wat ik wilde en stapte soms ook op, maar hij wilde gewoon niet dus het bleef lastig om te oefenen (deed alsof hij de stok niet zag, sprong er steeds af, etc). Toen ik een baan kreeg had ik er geen tijd en puf meer voor en toen is het blijven liggen. |
Zaterdag 16 Augustus 2008 4:24 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Ach ja, komt vast wel weer toch? |
Zaterdag 16 Augustus 2008 4:29 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Ach ja, komt vast wel weer toch?
Dat ben ik wel van plan . Hij krijgt iedere dag een snoepje van me. Die kreeg hij eerst van tussen mijn vingers, maar ik bied het nu op de platte hand aan. Als hij er straks op z'n gemak mee is dat mijn hand hem raakt (hij moet er tegenaan leunen om bij het snoepje te kunnen), wil ik weer verder gaan met clickertraining en opstappen.
Maar nu heb je nog niet verteld over Keko de Kamikazepiloot? |
Zaterdag 16 Augustus 2008 4:34 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Keko kan best onhandig zijn. Het duurt tamelijk voordat hij iets uitgevonden heeft hoe hij iets moet doen. ook al heeft hij het al 20 keer gedaan.
ook is keko een echte amazone. Kan nog wel is een hittepetit zijn en zal dat langs je hoofd scheren. Maar ja dan op de juiste plek landen is weer een probleem.
Nee laat keko maar gewoon gewiekt, voor iedereen het veiligst. Anders kan ik hem iedere keer van de vensterbank plukken, omdat hi tegen het raam aan geknald.
We noemen hem niet voor niks Gebakkie |
Zaterdag 16 Augustus 2008 5:30 pm |
|
|
Jolanda
Vlieger
Wat ik graag zou willen... is dat Gijsje zijn vertrouwen in de mens weer volledig terug krijgt.
Ergens (voor wij hem kregen) is hij dat verloren en al zijn we wel weer op de goede weg, hij is nog erg achterdochtig naar mensen toe. Vreemden moet hij helemaal niks van weten en ook bij ons is hij nog altijd op z'n hoede. |
Zaterdag 16 Augustus 2008 6:35 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Met veel trainen en veel belonen voor goed gedrag (ook laten belonen door iemand anders) kom je er wel.
Het heeft gewoon tijd nodig. Jullie zijn al aardig op weg |
Zaterdag 16 Augustus 2008 6:47 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:03 am
|
|
|
|
|