weinig actief

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Ruben1
Kuikentje

weinig actief  Reageer met quote  

Dag allen.

Hier weer een onzekerheids vraagje van me Mr. Green

Zoals jullie weten is mijn pyrrhura 11 jaar oud.
Dit is een gemiddelde leeftijd voor een pyrrhura omgerekend naar de mensen leeftijd.

Ik vind dat de vogelvrij veel uitrust.
1 pootje in de veren en wat om zich heen kijken.
Zit dan niet bol,

Poets ook vrij veel zn veertjes.
Eet en drinkt goed,niet overdreven veel.

Bij vlagen molt ie alles wat op zn weg komt.

Ik heb het een aantal jaren niet echt goed gedaan met deze vogel zoals ik al wat eerder heb aangegeven.
Hij heeft een vitaminetekort gehad die ik vanaf januari weer aan het opkrikken ben.

Is dit de nasleep van het vitaminetekort?
Hij komt me absoluut niet ziek over.
Moet zeggen nu hij wel de juiste voeding krijgt hij wel wat actiever is geworden,speelt en klautert meer.

Ook vliegt hij weer zoals het hoort.

Hoe zijn jullie pyrrhura's of papegaaien?

Ben erg benieuwd.

Mvg Ruben
Bericht Maandag 15 Februari 2010 4:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Een papegaai slaapt 10 tot 12 op en nacht en in de middag doen ze vaak een dutje.

Wel denk ik dat hij nog aan het bijkomen is. Een vitamine tekort is niet 1,2,3, opeglost
Bericht Maandag 15 Februari 2010 8:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Troost je, gaaitjes verschillen veel hoor en hier thuis zie ik dat verschil echt duidelijk. Mijn grijsje, die gaat niet slapen overdag, no way, zelfs niet als we rustig, lichten uit, TV kijken.
Onze Bonte boer, die kan het niets schelen en een paar keer per dag zie ik hem in zijn maantje zitten te slapen, snaveltje tussen de veertjes en snurken maar( niet echt maar wel goed slapen)
Hij geeft er dus niets om als er dan beweging is of niet en slaapt als hij dat nodig vindt. Hij is pas getest en gecheckt, volledig gezond verklaard dus kan zijn dat jouw gaaitje nog aan het opbouwen is want dat gaat allemaal niet zo snel maar dan nog. Het is niet abnormaal dat ze wat dutten overdag, zolang ze niet bol zitten dan toch niet maar dat hou je duidelijk goed in de gaten.
Bericht Maandag 15 Februari 2010 9:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

Heb het te lang verkeerd gedaan.
Maak me nu om het minste geringste zorgen,soms zelfs teveel.

De vogel weet soms niet wat hem overkomt als hij al dat lekkers in zn voerbakjes ziet.

Sinds een maand hangt er ook een nestkast in zn kooi,hier moest hij niks van hebben.Maar de laatste week zit hij soms bovenop de nestkast of hij zit voor de opening naar binnen te kijken.Als hij dit doet maakt hij allemaal zachtje knorrende geluidjes,Vanmorgen kwam ik beneden en dacht waar is pukkie? Mr. Green

Ineens steekt zn koppie uit de opening en kijkt hij me verbaasd aan ahhaha.

Schitterend om te zien hoe hij wel steeds positiever reageerd.
Ik heb dus gewoon een luie vogel blijkbaar.

Ik sta nu elke morgen voor het werken 10min groente en fruit te snijden.
Heb er geen seconde spijt van.

Wink
Bericht Maandag 15 Februari 2010 9:51 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Groenten zijn ook snel gesneden en zeker als je weet dat ze zo lekker en voedzaam voor je lieverd zijn. Ga jezelf niet dompelen in schuldgevoel, je pakt het nu positief aan dus dat is goed, je hebt het positief aangepakt nu en je bent helemaal op goede weg. Je merkt zelf aan Pukkie dat die positief aan het veranderen is, dat vraagt allemaal tijd maar het gebeurd dus dat is het belangrijkste. Ga niet in het verleden blijven hangen, nu ben je op goede weg en samen komen jullie er echt wel hoor. Ja
Bericht Dinsdag 16 Februari 2010 8:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Zowel Jojo als keko hebben jarenlang slecht voer gehad en krijgen nu iedere dag pellets en fruit en groente.

Jojo kreeg 17 jaar geleden bij ons wel een uitgebreidere maaltijd door veel groente en fruit te geven en zijn zaadmengsel bevatte weinig zonnepitten en geen pinda's. Er waren nog geen pellets en dit was het beste wat we toen konden doen en hij heeft het er altijd goed op gedaan.

jojo zit nu al 8 jaar op pellets en keko nu 3.5 jaar en het gaat super.

Als je niet beter weet, dan doe je wat jij denkt dat het beste is. Nu weet je beter en doet er wat aan. dat is alleen maar een schouderklopje waard. je geeft je fouten toe, maar daardoor moet je geen schuldgevoel hebben hoor. Juist dapper dat je toegeeft en er wat aan doet. hoeveel mensen steken niet nogsteeds hun kop in het zand en geven alleen maar een zaadmengsel zonder goente fruit etc.
Bericht Dinsdag 16 Februari 2010 1:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Ruben1
Kuikentje

Reageer met quote  

Dankje voor de opbeurende woorden. Wink
Bericht Dinsdag 16 Februari 2010 2:33 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Veertje
Bericht Dinsdag 16 Februari 2010 10:01 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:03 am
  Berichten van afgelopen: