|
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
| wel of niet doen? |
|
|
hai iedereen,
Ik heb even een vraagje.
Bij mij in de buurt heeft iemand een grijze roodstaart voor tijdelijk. Het baasje is overleden en zij passen op hem, tot hij een nieuw adresje heeft!
Nu wil ik het beesje graag een nieuw thuis geven. Ik was toch al een beetje op zoek naar een vriendje voor Nelis!
Wat vinden jullie, moet ik er serieus over gaan na denken, of niet doen?
Groetjes Maartje |
Maandag 23 Juli 2007 5:19 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Jaaa zeker serieus over nadenken!
Hoe oud is tie? |
Maandag 23 Juli 2007 5:30 pm |
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
Hij is nu 10 jaar en geringt. Hij is voor zo ver zij weten niet getest, maar dat wil ik wel nog ff doen!
Hij praat en fluit en is naar hun mening erg rustig.
Ik heb wel nog ff een vraagje. Want hij heeft op beide vleugels een rode veer! Is dit erg?
Verder ziet hij er mooi uit. |
Maandag 23 Juli 2007 5:32 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Serieus erover nadenken moet je altijd doen.
Maar ik vind ook dat je in de 1e plaats voor jezelf graag een vogel erbij wil nemen, want of het klikt met de gaai(en) die je al hebt is altijd maar afwachten
Succes met beslissen!!  |
Maandag 23 Juli 2007 7:31 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Als hij 10 jaar is kun je er van uit gaan dat dat testen wel goed zit!
Ik zou em es jouw kant op halen om te kijken of het klikt. Dat beestje kant geen beter leven krijgen als hij in eens een maatje heeft waar het mee klikt!
Doen joh! |
Maandag 23 Juli 2007 7:36 pm |
|
|
maartje en nelis
Beginnende vlieger
Ik ben net langs geweest!
Het was echt een heel zielig beestje! Hij zat heel rustig in zijn hok en wilde er totaal niet uit! Hij was ookal begonnen met plukken in zijn nek. Als hij gewoon zat dan zag je het niet, maar als hij zich uitrekte dan zag je echt gaten! Ik vond het echt onwijs zielig.
Helaas was er nog geen klik tussen Jacco (zo heet hij) en mij. Ik ga deze week nog wel een paar keer kijken. Misschien gaat hij me dan wel een beetje vertrouwen! Maar zoals het er nu uitziet, ben ik bang dat ik hem niet een nieuw huis kan geven! Ik vind het echt super zielig, maar hij heeft veel liefde en aandacht nodig van iemand waarmee hij een klik heeft.
Gelukkig komen er wel nog meer mensen kijken en de gene die nu voor hem zorgt wilde wel zeker weten dat hij goed te recht zou komen.
Ik hoop dat hij een goed te huisje krijgt, misschien nog bij mij, maar misschien bij iemand anders. |
Maandag 23 Juli 2007 9:16 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Jammer.
Maar je hebt je best gedaan! |
Maandag 23 Juli 2007 9:37 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: wel of niet doen? |
|
|
Wat leuk dat je erover denkt om dat grijsje een tweede huis te geven. Mijn eerste vragen zouden zijn, heb je tijd voor een tweede grijsje op dit moment, stel je voor dat het niet klikt wat dan? Dat soort vragen.. Als dat allemaal geen probleem is: Doen! Wel zou ik 'm laten testen, just to be sure. Denk dat het geen probleem oplevert maar zou het toch voor de zekerheid laten bevestigen. |
Maandag 23 Juli 2007 9:58 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hey,wat super,dat je overweegt het grijsje een nieuw huis te geven
mss. komt de klik er nog.
Heel veel succes ermee. |
Maandag 23 Juli 2007 10:22 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Verstandig hoor dat je er rustig de tijd voor neemt in het belang van de gaai zelf. Wat heeft het dier eraan als hij van hot naar her word gesleept daar raakt hij nog meer van gestrest.
Ik hoop dat het met meerdee bezoekjes van jouw kant toch nog een klik komt maar nogmaals heel goed van je dat je niets overhaast doet omdat je het nu zo zielig vind
Dan reageer je vaak impulsief met alle gevolgen van dien.
Succes ermee! |
Maandag 23 Juli 2007 10:27 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Als jij graag een 2e wilt en ze niet persee de beste vrienden moeten worden zou ik t doen.
Er is geen klik...maar daar staat dit diertje denk ik ook niet echt open voor en dus
voel
jij die klik ook niet. Baasje dood, net verhuisd...dan ben je wel stilletjes lijkt me ...en nee, dan reageer je als vogel zijnde vast niet heel vrolijk en blij tenzij die gene verdacht veel op dat baasje lijkt .
Die klik en band komt wel hoor. Tuurlijk klikt t met babys direct...maar dat wil niet zeggen dat de uiteindelijke band dan ook beter is  |
Vrijdag 31 Augustus 2007 4:48 pm |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik sluit me bij Tommy aan. Ik denk dat het beestje op dit moment met niemand een klik
kan
hebben. Je schreef dat hij heel stil was en plukte, dat geeft al aan dat hij niet lekker in z'n vel zit. Als jij echter voor die klik wilt werken (tijd en aandacht erin stoppen) denk ik dat het wel komt.
Wat die rode veren kunnen zijn weet ik niet. Ik heb ooit gelezen dat een rode veer een symptoon van een ziekte kan zijn, dus ik zou hem voor de zekerheid laten testen. Maar dat zou ik pas doen als je hem echt gaat nemen en er geen andere mensen meer langskomen om te kijken, anders weet je niet of een van hen per ongeluk een ziekte meeneemt. |
Zaterdag 1 September 2007 11:02 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Maartje, hoe is het afgelopen met dat grijsje? |
Zaterdag 1 September 2007 5:21 pm |
|
|
hilli
Vliegende acrobaat
even over de rode veertjes in zn verenkleed
het kan ook een koningsjako zijn en het kan duiden op een leveraandoening of hij heeft teveel wortel of paprika gehad hier een stukje over een koningsjako:
een bijzondere afwijking is de koningsjako die echter noch een ras noch een lokale vorm is
deze zogenaamde koningsvogels is een grijze roodstaart die hier en daar op de romp en de vleugels enige rosse of rode veren vertoont
ook komen vogels voor met grotere samenhangende verenpartijen op de buik,de dijen of op de rug
deze rode vereb zijn blijvend d.w.z dat zij na elke rui opnieuw terug keren
koningsjako's zijn echter uiters zeldzaam en erg duur |
Zaterdag 1 September 2007 6:32 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:03 am
|
|
|
|