|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
| Welke gaai, welk karakter? |
|
|
hoi!!!! wij zijn vandaag naar de zoomart dierenwinkel geweest en hebben daar een super maar dan ook super mooie lieve vogel gezien, ik denk dat het zo één is als Mees er ook heeft. ze gaf (ik weet niet echt of het een zij is maar het leek zo ) echt kopjes en maakte zo'n lief klagend geluidje. ZUCHT, ik was al totally in loooovvvveeee!!!!!!! ik vroeg hoeveel ze koste, 1500 euro dat vind ik wel heel veel eigenlijk. (slik), hij/zij was met de hand grootgebracht en was nog heel jong. we gingen al gelijk dromen
maar nu zijn we tot het besluit gekomen, dat we geen overhaaste beslissingen willen nemen, tenslotte is het een grote som geld en als het dan toch niet is wat je er van verwacht had, nu niet dat we ze daarom zouden wegdoen, maar ik wil terug wat voorzichtig zijn.
nu vragen we ons af of er een gaai bestaat die bij ons 'past'. misschien kunnen jullie ons helpen!!!
het zou dus een gaai moeten zijn die aanhankelijk wordt, maar niet naar één persoon toe, die dus sociaal in de omgang is. liefst één die kan praten (hoeft niet per se). en één die niet echt schreeuwgedrag uit zichzelf vertoond (bv wiske schreeuwt niet zo als flip snappie?)
en één die nog te betalen is.
bestaat er zo één??? (die van in de dierenwinkel zou niet schreeuwen vertelde de winkelier me)
en hoe beginnen jullie aan de zoektocht? waar vinden jullie kwekers enz enz.
alle info is welkom. als we genoeg info hebben kunnen we nog altijd de beslissing maken of we het zouden doen. |
Zondag 28 Mei 2006 8:07 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Zoo bie! 1500 euro is zeker veeel!
is dat niet een naaktoogkaketoe wat mees heeft?
Ik vind een Grijsje wel bij jou passen!
die fluiten meer, kunnen goed praten, allemaal geluiden nabootsen!
Amazone's schreeuwen echt lelijk, maar ik weet niet of dat zo is met alle amazone soorten...
Een Goffini Kaketoe is ook heel leuk! alleen weet ik er niks van... karakter enz of ze hard schreeuwen... |
Zondag 28 Mei 2006 8:24 pm |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
oke de beschrijving: het was een roze vogel, met grijze vleugeltjes en een dikke kuif. ik vroeg welk soort het was en hij zei een kaketoe, maar daar zijn veel verschillen in he.
ik heb gehoord dat een grijsje eenkennig is en dat die vaker naar ofwel de vrouwen neigen, ofwel de mannen maar dat het maar zelden voorkomt dat ze naar de twee neigen. met het oog op ooit een kindje wil ik ook niet dat dat echt een 'bedreiging' vormt.
ik zou er graag eentje hebben die met de hand is grootgebracht aangezen ik toch al grote verschillen heb gehoord dat die toch wel tammer worden.
maar 1500 euro vind ik heel veel eigenlijk. |
Zondag 28 Mei 2006 8:32 pm |
|
|
|
|
Bas Schurink
Vlieger
Het is een Rose kaketoe.
Mees heeft die ook. Zijn mooie vogels hoor  |
Zondag 28 Mei 2006 8:41 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Oh dat is een galah kaketoe! maar 1500 is echt wel veeel voor die
Pico is niet echt eenkennig hij komt wel naar iedereen, |
Zondag 28 Mei 2006 8:42 pm |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
ja ik dacht het dat het een rose kaketoe is! zo mooi!!!!!!! zwijmel zwijmel zwijmel.
maar klopt het dat deze niet echt schreeuwen en niet bijterig zijn uit zichzelf? |
Zondag 28 Mei 2006 8:47 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Een grijsje heeft de eigenschap om snel naar een persoon te trekken,maar ik ben van mening als je hem goed traint,dat een grijsje naar beide trekt.
ieder zal dus even veel met hem bezig moeten zijn.
Aangezien jullie ook aan kinderen denken!!
Waarom niet een zwartkop-caique of de witbuik-caique.
Er is nog een derde soort,maar daar is moeilijk aan te komen.
Caiques zijn geen fantastische praters,maar ze kunnen het een en ander zeggen.
Het zijn wel heel sociale gaaitjes die naar iedereen toetrekken |
Zondag 28 Mei 2006 8:49 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Deze soort is minder luidruchtig dan andere kaketoes, bijterig? dat weet ik niet  |
Zondag 28 Mei 2006 8:49 pm |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
ja dat zou voor mij ook allemaal goed zijn, tis gewoon dat ze idd moeten kunnen samengaan met kinderen en niet onbelangrijk, we wonen in een appartement dus qua lawaai moet het ook wel gaan |
Zondag 28 Mei 2006 8:51 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ja Caiques zijn ook echt prachtig!! Die van mijn buurman kon wel echt krijssen, dat was een zwartkop caique.. echt mooi die..
maar wil jij een grote papegaai of een middel.. of maakt het niet uit Bie? |
Zondag 28 Mei 2006 8:55 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Jip krijst af en toe,zoals verwacht wordt van een gaai!!
Ze is verder vrij rustig. |
Zondag 28 Mei 2006 8:56 pm |
|
|
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
niet groter dan een grijze roodstaart. die rose kaketoe was nog wel jong maar die worden iets tot een 35cm. dat gaat nog vind ik. |
Zondag 28 Mei 2006 8:57 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ja die zijn ook even groot als grijze roodstaarten..
maar waarom is die zo duur dan? 1500  |
Zondag 28 Mei 2006 8:58 pm |
|
|
Bie
Vliegende acrobaat
ze zeiden, met de hand grootgebracht is altijd duurder want dan moeten ze 24 op 24 om de 3 uur eten geven. ik ken niets van die prijzen, maar het was zo'n lieverdje!!!! ben zo verliefd. maar ik wil eerst weten hoe het zit met het schreeuwen, want als dat echt té is gaat het al niet. toen met de 2 aga's was het te veel!!! de buren klaagden echt, maa rhet was toen zelfs snachts.
artuur en nero en flip kunnen hun schreeuwmomenten wel hebben maar het gaat nog. maar als het té is... denk ik dat het niet gaat lukken met de buren  |
Zondag 28 Mei 2006 9:03 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:09 am
|
|
|
|
|