welke papegaai?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik zou in eerste instantie zoals de rst ook aagaf kijken naar wat is de ruimte en de tijd die je hebt.

Grijsjes, amazones en edel hebben veel ruimte nodig. Daarbij kan een amazones heel luisruchtig zijn, maar er zijner ook die dat totaal niet hebben. grijsjes kunnen goed praten, maar ook ik ken grijsejs die dat niet doen. zo ook amazones en Edels. daar zou ik idd niet een gaai op uitkiezen.

Hoe zie jij de je gaai het liefst. Ben jij (en je partner (kids)) in staat om een gaaie veel aandacht te gevm Dat hebben ze namelijk veel nodig. Ook frisse buitenlucht en zonlicht hebben ze nodig. Ook vers fruit en groente een goed uitgebalaceerd dieet is erg belangrijk . dit kan in de vorm van pellets of iedere dag verschillende zaden noten vruchten en groentes, zodat ze van alles genoeg binnen krijgen.

Houd er rekening mee dat een Edel bv een vieze eter. ook eet hij veel fruit en groentes. Anders dan de amazone en de grijze roodstaart.

Ik zou ook kijken naar welke karaktereigenschappen het beste bij je gezin past.
Vraag hier speciek aan de leden wat voor een karakter de gaai heeft die zei hebben. Dat speelt ook een behoorlijke rol.

Ik kan zeker niet idere gezin zomaar een amazone aanraden
Bericht Zaterdag 30 Augustus 2008 3:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Firstpoekie
Net uit het ei

Reageer met quote  

He bedankt voor de reacties.Ik zelf werk ong.2 soms 3 ochtendjes in de week,en verder niet,dus op zich heb ik er wel tijd voor toch?Ook buiten hebben we een lekkere tuin enzo,en meenemen zal soms ook wel gaan.Het belangrijkste is toch wel een lief karakter,want als je alleen voor het praten moet gaan,is niet goed,dus een lief sociaal karakter is het belangrijkst.Ik ga ff verder op internet kijken .als iemand nog idee's heb?
Bericht Maandag 1 September 2008 12:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Firstpoekie
Net uit het ei

Re: welke papegaai?  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hoi hoi welkom hier! Ik denk dat je er nooit van uit mag gaan dat een papegaai zal gaan praten. Bij sommige soorten is de kans groter dan bij andere soorten maar je hebt nooit zekerheid. Als het echt nodig is dat de papegaai gaat praten, neem dan aub geen papegaai.

In welke omgeving woon je? Wil je een kweker in de buurt? Of ben je bereid om even te rijden voor een goede kweker?
Omgeveing gouda rotterdam,al moet ik er even voor rijden is niet erg.
Bericht Maandag 1 September 2008 12:30 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Welk soort is gewoon veel lezen over bepaalde soorten en kijken wat bij je past:)

daar zijn natuurlijk verschillende menigen over, de een is gek van een grijsje de ander van een edel noem maar op.

er zijn hier op het forum wel een paar goede kwekers maar ik geloof in belgie.

Verder weet ik ergens op het moment een nest grijsjes te zitten in zuid-holland die uit getesten ouders komen en de jonge worden ook nog eens getest op alle papegaaien ziektens:)
Bericht Maandag 1 September 2008 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Firstpoekie
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by millie
Welk soort is gewoon veel lezen over bepaalde soorten en kijken wat bij je past:)

daar zijn natuurlijk verschillende menigen over, de een is gek van een grijsje de ander van een edel noem maar op.

er zijn hier op het forum wel een paar goede kwekers maar ik geloof in belgie.

Verder weet ik ergens op het moment een nest grijsjes te zitten in zuid-holland die uit getesten ouders komen en de jonge worden ook nog eens getest op alle papegaaien ziektens:)

Hoi zou je dat adres willen mailen?
Bericht Dinsdag 2 September 2008 11:47 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Moet je even je email sturen dan doe ik dat even,
Bericht Dinsdag 2 September 2008 3:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Firstpoekie
Net uit het ei

mail  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by millie
Moet je even je email sturen dan doe ik dat even,

firstpoekie.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.gmail.com
Bericht Woensdag 3 September 2008 12:27 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik heb je een mail gestuurd:)
Bericht Woensdag 3 September 2008 1:54 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:10 am
  Berichten van afgelopen: