welke ringen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
dianatjuhh
Fladderaar

welke ringen  Reageer met quote  

hallo allemaal,
ik wilde graag even weten/ vragen welke ringen ik het beste kan kopen..
ik was op een internetwinkel raspetsupplies en daar hebben ze 2 verschillende vogelringen.. alleen kleuren niets erop gedrukt..
ik wilde ze kopen zodat ik straks evt baby grasparkietjes goed uit elkaar kan houden.. kleur bij dat koppeltje andere kleur bij die koppeltje enz..
maar ze hebben 2 verschillende ringen namelijk:
ALEMINIUM KNIJPRINGEN en Celluloid? welke kan ik het beste pakken? hebben jullie ervaring met deze ringen?
Celluloid is een soort hard plastic maar is wel duurder dan aliminium:
10 st €1.95 20 st. €2.25.
prijs maakt me niet uit maar welke kan ik het beste kopen voor BABY grasparkietjes..

ik hoor het graag..
mvg diana
Bericht Dinsdag 10 Maart 2009 8:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: welke ringen  Reageer met quote  

Ik heb hier geen verstand van maar ik zou zeggen aluminium. Dat is volgens mij duurzamer? Van celluloid weet ik té weinig. (Wat een prijsverschil zeg!)
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 6:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou ook voor aluminium gaan. Dat is meer een gevoel, ervaring met celluloid heb ik niet.

Maar waarom neem je knijpringen voor baby parkieten. Dan kun je toch veel beter gesloten ringen aanvragen
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 10:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

ik zit niet bij een vogelvereniging.. dus ik kan alleen bij internet sites ringen evt bestellen.. en bij die site heb je alleen die 2 soorten ringen..

vandaar..
mvg diana
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 12:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben je ook niet lid van een blad zoals europarrot over iets?
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 1:54 pm
babe
Fladderaar

Reageer met quote  

vraag even op het internet.
ik ben dit jaar vergeten voor me valken ringen te bestellen heb ik even een ADV op het internet gedaan en heb nu al 10 ringen van dit jaar daar heb lang niet genoeg aan, maar er komen nog meer aan...

ik zou zeggen plaats een ADV op MP ofzo er altijd iemand die ze wel over heeft.
ik heb nog wel ringen over van vorig jaar voor grasjes...
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 2:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

hoii babe,
ik zou graag 1 ring of mischien 2 willen.. zijn het open ringen? ik heb nog 2 albinos die ik niet uit elkaar kan houden dan kan ik daar de oude ringen om doen..
als ik ze mag hebben..
mvg diana
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 3:57 pm
babe
Fladderaar

Reageer met quote  

je mag ze wel een paar hebben dit zijn oficiele ringen dus gesloten en die kan je alleen om doen als ze een dag 14 zijn.
oudere vogels kan je knijp ringen om doen bij een dierenzaak kan je die halen alleen staat daar niks op.
maar dan kan je wel 2 verschillende kleuren nemen om ze uit elkaar te halen....
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 4:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als je toch met grasjes kweekt dan zou ik lid worden van een vereniging ik betaal 30 euro per jaar dus ook niet veel.

Ik vind wel wel zo netjes om de vogeltjes te ringen. ook voor andere eigenaren.

knijp ringen zou ik niet doen.
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 6:21 pm
dianatjuhh
Fladderaar

Reageer met quote  

hoii millie:
ik ben maar een hobby kweker ik wil 1x per jaar met mijn vogels broeden..
ik heb 3 koppels grasparkieten.. dus ik vind zelf als je echt bij een vogelvereniging wild dan vind ik moet je wel meer met vogels bezig zijn..
vind ik.. ik ben geen echte kweker..
gr diana
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 6:30 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by dianatjuhh
hoii millie:
ik ben maar een hobby kweker ik wil 1x per jaar met mijn vogels broeden..
ik heb 3 koppels grasparkieten.. dus ik vind zelf als je echt bij een vogelvereniging wild dan vind ik moet je wel meer met vogels bezig zijn..
vind ik.. ik ben geen echte kweker..
gr diana

3 koppels 1 keer per jaar nestje laat zeggen 5 per nest. zijn toch ieder jaar 15 vogeltjes zonder ring. Smile

Ik heb ook maar 4 koppels waarvan 3 jongen hebben, ik bestel wel ringen omdat je altijd kan zien hoe oud het beestje is en waar hij vandaan komt.

Ook al heb je maar een paar jonkies.

Maar zo denk ik erover hoor.

zou ook niet zo snel een ongeringde vogel aanschaffen;)
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 7:44 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben ook geen echte kweker Dianatjuhh, ik heb alleen een koppel pyrrhura's.
Ik ben lid van Europarrot, ik krijg elke maand een leuk blad en kan ringen bestellen. Ook voor iets van € 30,00
Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Maar het is niet raar om met maar met een paar koppels ringen aan te vragen Wink
Bericht Woensdag 11 Maart 2009 8:07 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:18 am
  Berichten van afgelopen: