Welke soort samen met pyrruha molinea

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
robby
Eitje

Welke soort samen met pyrruha molinea  Reageer met quote  

Hallo,
wij hebben een pyrruha molinea van ongeveer 7mnd, en het lijkt erop dat deze zich een beetje verveelt.
Hij schreeuwt je de oren van je hoofd als hij in z'n kooi zit, als je hem eruit haald is hij gewoon rustig en hoor je hem niet.
hij zit in een grote kooi met veel speeltjes dus daar ligt het niet aan.
zou hij/zij een andere pyrruha accepteren of gaat dat niet goed.
of kunnen er wellicht nog andere soorten parkieten samen met een pyrruha, en zo ja welke dan?
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 8:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hmm pyrrhura's zijn de slechtste niet maar ik weet niet of ze bijten naar andere vogels.
maar dan nog je mag er nooit zeker van zijn dat ze de andere vogel gaat accepteren.
maar aangezien hij nog jong is denk ik dat het wel zal lukken.
ik geloof dat wheezy en pyrrhura is of scuttle (ik haal ze telkens door elkaar Embarassed Laughing ) en die ziiten ook samen in een kooi dus het is mogelijk
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 8:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Welke soort samen met pyrruha molinea  Reageer met quote  

Hoi Robby, welkom hier! Hoe heet je pyrrhura?
Probeer niet te reageren als hij schreeuwt. --> Als je hem eruit haalt als hij schreeuwt zal het schreeuwen steeds erger worden. Probeer hem eerst af te leiden en daarna (als hij stil is) aandacht te geven.
Weet wel dat twee vogels meer lawaai maken dan één. (Niet twee keer zoveel maar méér omdat ze elkaar opstoken!)
Hier zit mijn pyrrhura samen met een kraagje. Ook met mijn bonte boer kan hij goed opschieten. Ik zou er trouwens nooit vanuit gaan dat ze meteen in één kooi kunnen. Koop er altijd een tweede kooi bij. Wink

PS Heb je foto's van je pyrrhura? Foto's kan je hier in je dagboek , op je gebruikerspagina of in je foto-album zetten. Voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
Ook kan je een papegaaienprofiel aanmaken. Als je de geboortedatum en de datum waarop je vogeltje thuiskwam invult, krijg je op die data een kaartje. Vergeet ook niet een foto erbij te doen want die wordt gebruikt voor het kaartje! Voor meer info: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=6168
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 8:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

oww nog niet gezien dat je nieuw was.
welkom op fluffies, het beste forum voor papegaaien.
en ik zou ze eerst laten wennen in verschillende kooien en dan tesamen zetten in een nieuwe kooi zodra ze elkaar accepteren buiten de kooi
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 8:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi welkom en veel lees en schrijfplezier hier. Very Happy
Bericht Zaterdag 17 Mei 2008 10:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
rouffio
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi, en welkom.

wijzelf hebben ook 2 Pyrrhura's..zeer gezellig!!!
wij hebben ok 3 valkjes en een grijze roodstaart, maar mijn ervaring is dat je deze echt niet samen moet zetten.

Pyrrhura's zijn zeer nieuwschierig en voor de duvel niet bang.
ook kunnen ze redelijk lomp zijn, wat mijn valkjes absoluut niet op prijs kunnen stellen!!!

ik zou zo gauw geen soort weten waarbij ze gewoon kunnen, het zijn niet echt vogeltjes die de ander eens met rust laten
Bericht Maandag 3 November 2008 1:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahaha pyrrhura's kunnen inderdaad heerlijk opdringerig zijn. Juist dat opdringerige is soms hartstikke handig: vogels die niet sociaal waren (zoals mijn kaketoe) worden door die constante pogingen toch verleid om wat socialer te worden.
Bericht Dinsdag 4 November 2008 7:51 am
rouffio
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ja daar heb je een punt idd.

die van ons vliegen nog wel eens op de kooi van Baco.
die komt met opgezette veren naar ze toe en tikt met snavel op de tralies!!!!
hij pakt geen pootjes ofzo
doet hij echt heel netjes.

tegen de tijd dat wij volledig zijn baasje zijn gaan we het toch proberen om ze los te laten bij elkaar denk ik.
hij is groot genoeg om als het nodig is voor zich op te komen en de Pyrrhura's zijn snel genoeg om het hazepad te kiezen Wink
Bericht Vrijdag 7 November 2008 10:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
papagan
Eitje

Re: Welke soort samen met pyrruha molinea  Reageer met quote  

hallo Sue kun je een bonte boerte en pyrrhura molinea ook samen in de huiskamer houden allebij tam
Bericht Vrijdag 10 Juli 2009 6:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hoi ik zou gaan voor een 2e pyrrhura van hetzelfde soort.

Ik heb hier ook 3 koppels en hier waren ze makkelijk te koppelen.

Suus van het forum had ook eerst Okkie en squiggles is er later bij gekomen.
Bericht Vrijdag 10 Juli 2009 6:50 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:18 am
  Berichten van afgelopen: