welke soort?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Heidy
Net uit het ei

Een maatje voor Sammy  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

Graag wil ik onze Sammy een maatje geven. Maar nu weet ik niet wat voor een maatje. Help dus.
Een grijsje erbij zou betekenen dat die bij Sammy in de kooi kan. Maar... wat zijn dan de gevolgen? Wordt Sammy dan minder tam?
Een andere vogel zou betekenen dat er een nieuwe kooi moet komen.. Daar is mijn man niet echt voorstander van. Maar wat voor vogel zou dat dan moeten worden? Zou een rosé kakatoe bijv. kunnen? Of moet het een andere worden. Voorwaarde is wel dat de vogel in principe geen schreeuwer is.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Heidy
Bericht Zaterdag 8 Mei 2010 11:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik had al je andere 'welke vogel' topics ook al gelezen, maar zal hier even algemeen antwoorden. Om bij het begin te beginnen: als je een tweede grijsje neemt, wil dat absoluut niet zeggen dat die samen in een kooi kunnen. Daarvoor moet er een goede klik zijn en die garantie heb je nooit, ook niet bij twee vogels van dezelfde soort. Reken dus iig op twee kooien en misschien kun je ze ooit samen zetten.. Wink
Als je twee gaaien in een kooi zet hoeft dat niet te betekenen dat ze minder tam worden, als je gewoon met beide vogels actief bezig blijft. Ja
Als je geschreeuw irritant vindt, zou ik geen kaketoe nemen, ook geen rose. Die schreeuwen heel indringend en hard, in ogenschouw genomen dat je je valkjes daarom wegdoet, in feite ook kleine kaketoes.
Houd er ook rekening mee dat twee vogels gewoon meer herrie maken dan eentje... Ja je grijsje is nu nog jong en pas als die volwassen is heb je kijk op de hoeveelheid geschreeuw en herrie...(ook de leuke 'herrie'/gepraat) Dus in principe geen schreeuwer: tsjaa, daar heeft niemand kijk op. Een gaai maakt lawaai, twee gaaien maken twee keer zoveel lawaai.... Mr. Green
Ga ook voor jezelf na of je voor jezelf een nieuwe vogel wilt, of alleen voor Sammy. Ik merk aan Cleo nauwelijks verschil in gedrag nu Pipo hier is. Ik heb niet het idee dat ze blijer is nu ook Pipo hier woont. Ze gaan allebei hun eigen gang. Ik zal de overige reacties van je topics hierheen verplaatsen zodat je een centraal topic hebt, ook voor de lezers overzichtelijker... Ja
Bericht Zondag 9 Mei 2010 3:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 24 April 2014 3:20 am
  Berichten van afgelopen: