|
|
|
missyess
Net uit het ei
|
| Welke vogel is geschikt voor mij? |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben al weken op zoek naar een pyrrhura. Info zoeken, kwekers zoeken enz. Ik vind ze heel erg leuk, maar nu ik zoveel op papegaaienfora lees vind ik een gaaitje stiekem ook wel heel erg leuk! Maar welke???
Wij wonen hier in huis met onze twee dochters, één van bijna 3 jaar en één van 10 maanden oud. Wij hebben ook een engelse bulldog, die heel lief en zachtaardig is. Mijn man houdt niet van vogels, dus de verzorging zal voornamelijk op mij neerkomen. Hij is ook veel weg en ik ben bijna altijd thuis. Ik werk onregelmatig en maar 1 of 2 dagen in de week. Wij gaan 1 a 2 keer per jaar een weekendje weg en 1 keer per jaar op vakantie (hooguit 2 weken).
Wat zoek ik in een vogel:
* Een maatje voor het hele gezin. Hij moet betrouwbaar zijn en een stabiel karakter hebben. (Dus geen ogen van mijn kinderen uitpikken ) Ik snap natuurlijk dat elke vogel weleens bijt en dat je je kinderen hierin moet begeleiden, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel.
* Niet luidruchtig zijn. Ik heb eens een kaketoe horen schreeuwen, OMG! Dat volume dus liever niet, haha. (Ik weet inmiddels dat elke vogel weleens schreeuwt, dus dat hoeven jullie me ook niet meer te vertellen)
* Hij moet weleens een dagje alleen kunnen blijven. Als wij bijvoorbeeld een dagje uit zijn.
Ik las dat sommigen hun vogels meenemen op vakantie.....hoe doe je dat? En waar ga je dan heen?? Je kan toch niet in je hotel aankomen met een vogel op je arm?
* Het moet een gezellige en speelse vogel zijn. Hij mag hier veel los.
* Liefst geen grote sloper, ik hou graag mijn meubels heel. (veel kauwmateriaal en speeltjes voor hem kopen natuurlijk..)
* Hij moet makkelijk zijn voor beginners. Ik heb alleen grasparkietjes gehad.
Alvast bedankt voor de info! |
Donderdag 12 Augustus 2010 3:11 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Topic gaat op slot, gelieve niet zoveel dezelfde topics te openen.
Hier kan je verder met je topic, waar je al begonnen was
http://www.fluffies.org/nl/ber.....tml#297164 |
Donderdag 12 Augustus 2010 9:13 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Oké, topic is terug open. Als een andere mod erover beslist het te sluiten dan gaat het definitief op slot.
ik (esjo) heb hem weer op slot gedaan -  |
Vrijdag 13 Augustus 2010 10:25 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 4:20 am
|
|
|
|
|