|
|
|
Mark
Kuikentje
| Welke vogel? |
|
|
Hallo iedereen,
ik ben al een tijd aan het zoeken op internet naar een geschikte vogel voor ons. Op dit moment hebben we 3 grasparkietjes, welke handtam zijn, maar elkaar toch leuker vinden als ons Via via heb ik een grote kooi kunnen bemachtigen, welke geschikt zou zijn voor een grote vogel. De parkietjes gaan naar mijn tante in de voilere bij hun vrienden en vriendinnetjes. Maar goed, nu komt het: een andere vogel, maar welke?!
De parkietjes vinden wij allemaal erg leuk, maar eigenlijk te klein. Dus opzoeknaar een grotere vogel. We houden wel van een vogel die erg nieuwschierig is en alles wil uitvinden, maar ook erg leergierig zodat we hem verschillende dingen kunnen leren! Een ara of kakatoe zou perfect zijn, maar helaas, dat gaat ver ver boven ons budget dat op rond de 75 euro zit. Heeft iemand van jullie een advies over welke vogel geschikt zou zijn voor ons? We wonen samen met een hond, een kat, een konijn, en een paar vissen. De hond en kat vinden het geen probleem als de parkietjes op ze komen zitten
vr gr Mark |
Zondag 18 Maart 2007 4:28 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Pyrrhura, bonte boer, zijn hele mooie en leuke vogels!
Niet al te duur, zijn groter dan grasparkietjes,
Valkparkieten zijn ook leuk en makkelijke vogels! |
Zondag 18 Maart 2007 4:31 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Een bonte boer ligt meestal wel boven de 75 euro...
Een valkparkiet lijkt me inderdaad wel een optie. Misschien kun je daar een beetje informatie over zoeken en kijken of het misschien bij jullie zou passen? |
Zondag 18 Maart 2007 4:40 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Welkom hier op het forum.
Kijk maar eens rond,mss. dat je wat leuks tegen komt.
helaas liggen de prijzen van de meeste gaaien,vrij hoog.
Maar voor die prijs is er zeker wat te krijgen.
Veel lees,schrijf en kijk plezier.
Gr. danny |
Zondag 18 Maart 2007 4:44 pm |
|
|
Mark
Kuikentje
Zo hey! wat een snelle reacties haha Erg bedankt daarvoor! Jammer maar helaas, een bonte boer valt toch echt buiten ons budget Een mooie halsbandparkiet, sommige mensen zeggen dat het een echte voillere vogel is, sommige houden ze gewoon binnenhuis zonder problemen. Qua uiterlijk vind ik dit echt een hele mooie vogel! Vooral de lichtgrijs/blauwachtige variant, waar de halsband erg duidelijk is. |
Zondag 18 Maart 2007 4:54 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Dan moet je met Ziya praten.
Die heeft sinds kort weer een halsband. |
Zondag 18 Maart 2007 4:56 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Uhm.. ze worden wel meestal in volieres gehouden,
Maar als huisdier zijn ze super!! |
Zondag 18 Maart 2007 5:01 pm |
|
|
Mark
Kuikentje
Ziya, ik wou je een PM sturen, maar ik kreeg de melding dat die functie niet ingeschakeld was? Ma goed, mijn vragen;)
aan welke eisen moet de leefruimte(kooi) van de halsband voldoen?
is het noodzaak om de halsband te kortwieken als deze binnen word gehouden?
en wat maakt de halsband tot een superhuisdier !?!?
weer erg bedankt voor de snelle reacties!
Mark |
Zondag 18 Maart 2007 5:17 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Mark
Ziya, ik wou je een PM sturen, maar ik kreeg de melding dat die functie niet ingeschakeld was? Ma goed, mijn vragen;)
aan welke eisen moet de leefruimte(kooi) van de halsband voldoen?
is het noodzaak om de halsband te kortwieken als deze binnen word gehouden?
en wat maakt de halsband tot een superhuisdier !?!?
weer erg bedankt voor de snelle reacties!
Mark
Ja de pm werkt ff niet..
Een jock kooi (formaat) is goed voor een halsbandparkiet,
halsbanden worden 42 cm lang, dus hebben ze wel de ruimte nodig,
Als die binnen word gehouden hoef je em niet wieken, maar als je die mee wilt nemen naar buiten, dan zou ik hem zeker wel kortwieken!
''en wat maakt de halsband tot een superhuisdier !?!?''
Ik vind het hele mooie vogels! vooral de blauwe,
ze kunnen ook goed leren praten,
ze kunnen ong 50 jaar oud worden!
Hard schreeuwen kunnen ze ook wel, maar dat valt wel mee, |
Zondag 18 Maart 2007 5:22 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
ara en kaketoe zouden ideaal zijn? Haha...zeker weten?
Voor t budget wat jullie hebben zou ik mss wel niets doen, tenzij je ook die vogels mega veel liefde wilt geven en niet alleen hebt genomen vanwege de prijs. Anders zou ik eerst verder sparen (leg iedere maand de voerkosten opzij , vraag geld op je verjaardag en je komt vanzelf een eind) Ondertussen veel lezen en eventueel kijken of je mss een herplaatser tegenkomt waarmee t klikt en die je aanspreekt. Wachten is mss niet t leukste...maar een dier neem je niet zomaar even en vervang je later ook niet. Zoek dus vooral uit wat je echt wilt en waar kunt maken kwa opvoeding en tijd en ga daarvoor
Onderschat BBtjes halsbanden pyrrhuras ed ook niet...t zijn harstikke leuke dieren en niet minder waard omdat ze klein zijn. Ze verdienen t in mijn ogen dus ook niet alleen gekozen te worden vanwege de lagere prijs  |
Zondag 18 Maart 2007 5:40 pm |
|
|
Mark
Kuikentje
We kijken al heel erg lang om een andere vogel.Ik vind het niet nodig om enkele honderden euro's voor een vogel te betalen, terwijl je voor veel minder geld een net zo leuke vogel kan krijgen! Aandacht en liefde is hier ten overvloede, dat zit helemaal goed! We kijken al tijden, dus er word echt goed over nagedacht allemaal dierenvrienden hier in de familie, gaat helemaal goed komen, no worry's Ik had al eerder gekeken naar de halsband, dit omdat er hier in de plaatselijke dierenwinkel 1 zat. Hij trok mij toen al erg aan, maar het beestje was 2 jaar oud. We willen toch een jonge vogel, zodat we hem zelf kunnen opvoeden, dingen kunnen leren etc. We wonen in Friensland, maar gaan volgende over 2 weken richting Amsterdam om de ouders op het vliegtuig te zetten. Zijn er op dit moment jonge halsbanden in die gebieden?! |
Zondag 18 Maart 2007 5:48 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Welke vogel? |
|
|
Hoi Mark! Welkom hier!
Je zegt dat je een nieuwsgierige vogel zoekt. Zoek je ook een vogel die vrij actief is? Dan zouden pyrrhura's hartstikke leuk zijn: Niet zo duur!
Bonte boertjes zouden ook een optie zijn, maar die vind ik niet zo actief. Ze zijn ook iets duurder. |
Zondag 18 Maart 2007 6:02 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Pyrrhuras kunnen en vooral willen vaak ook wel goed trucjes leren geloof ik toch? Ik zou persoonlijk voor een pyrrhura gaan(mjah das niet zo raar als je aratingas ook zo leuk vindt )
Hier trouwens wat adressen van (halsband en pyrrhura) kwekers oa in friesland
http://www.volierevogels.nl/kwekerparkiet.php |
Zondag 18 Maart 2007 7:27 pm |
|
|
esjo
Moderator

|
|
Hoi Mark, welkom hier.
quote:
Originally posted by Sue
Bonte boertjes zouden ook een optie zijn, maar die vind ik niet zo actief. Ze zijn ook iets duurder.
Herman (BB) is wel super actief. Ik weet niet of dat een uitzondering is? Misschien heeft ie ADHD?
Maar die liggen inderdaad wel boven jullie budget.
Ze zijn door hun formaat nog wel lekker handzaam maar toch weer wat groter als een parkietje.
Succes met je keuze.  |
Zondag 18 Maart 2007 7:37 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
Hey Esjo.. Ik krijg eerder de indruk dat Iago een uitzondering is? Heel veel bb'tjes schijnen erg actief te zijn. |
Zondag 18 Maart 2007 7:39 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 6:51 am
|
|
|
|
|