werken en een papegaai

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
maartje en nelis
Beginnende vlieger

werken en een papegaai  Reageer met quote  

Hai iedereen,

Ik vraag me echt af hoe jullie het regelen met je werk en met je papegaai(en). Hoe lang blijven jullie gaaitjes alleen thuis?
Ik ga volgend jaar Full-time stage lopen en dat betekend 5 dagen in de week van 9 tot 5 werken! Dit betekend dat Nelis dus ook veel meer alleen is. Ik zat er aan te denken om er nog een gaaitje bij te nemen, maar weet niet of ik dit ook echt wil. Ik heb nu zo'n speciale band met Nelis en ik wil niet dat die band veranderd.
Hoe lossen jullie dit op?

groetjes Maartje
Bericht Donderdag 26 Juli 2007 10:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: werken en een papegaai  Reageer met quote  

Hoi Maartje.. Ik denk niet dat je echt bang hoeft te zijn dat de band met Nelis verandert hoor. Ben je van plan de tweede gaai in dezelfde kooi te zetten? (Hoeft nl niet, want ook in een andere kooi hebben ze al veel aan elkaar)
De vraag is: Wil jij wel een tweede gaai? Heb je tijd voor een tweede gaai? (Die je ook moet voeren, waar je de kooi van moet schoonhouden etc)

Kan je eventueel voer van Nelis verstoppen, zodat hij langer daarmee bezig is?
Bericht Donderdag 26 Juli 2007 10:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik zelf werk niet dus ik heb er geen ervaring mee
maar kan je niet bv een buurvrouw vragen of ze een keer wil kijken bij nelis?
als wij een keer een dag weggaan dan komt mn schoonzuster(waar gompie nu zit)een paar keer kijken bij coco
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 8:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het lijkt me heel gaaf om er nog een tweede papegaai bij te kopen. Ik weet alleen niet of ik het nu al wil.

Als ik nu een dag of een weekend weg ben, dan breng ik Nelis naar mijn moeder. EN als ik op bezoek ga bij vrienden dan neem ik Nelis gezellig mee. Maar zodra ik er 2 heb, vind me moeder het ook lastiger en je neemt ook minder snel 2 papegaaien mee op bezoek dan 1. Je bent gewoon iets mobieler met 1 papegaai.

Ik vraag me nu echt af hoelang een papegaai alleen thuis kan zitten?
Ik wil echt niet dat Nelis eenzaam thuis zit.

Ik weet zeker als ik er uiteindelijk wel 1 bij neem dat ik net zoveel van hem/haar ga houden als van Nelis. Maar ik wil er echt goed over nadenken.

Wat zouden jullie doen?
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 8:07 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

5 erbij kopen,hahaha. Laughing Laughing
Nee,hoor grapje., Wink
Tja,ik zit nu al een tijdje thuis,maar daarvoor werkten we ook beide.
Ik zie er eigenlijk weinig verschil in.
Ik laat ze overdag nog gewoon in de kooi,omdat ik niet wil dat ze hier aan wennen,als ikj dadelijk weer moet gaan werken.

Het zal altijd ff afwachten zijn,hoe Nelis hier op gaat reageren.
Ik zelf zou voor een tweede erbij kiezen,maar ja,dat ben ik. Wink
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 8:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik vind het echt heel moeilijk!
Als de 2de gelijk het beste vriendje van Nelis is dan zou het super zijn en dan had ik ook gelijk eentje genomen, maar ik ben ook gewoon bang dat ze niet met elkaar over weg kunnen!

Het lijkt me geweldig om hem een vriendje te geven, maar ik twijfel nog zo erg!
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 8:51 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tja,die zekerheid heb je nooit.
Ik ben al blij als sommige zich gewoon dulden hier.

Je zal de keus toch zelf moeten maken.
En ik snap die moeilijk is. Wink
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 8:56 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Toch wil/moet ik een kleine waarschuwing plaatsen Maartje Embarassed

Een vriendje voor Nelis lijkt voor jou misschien een oplossing, maar een vriendje dat hij niet pruimt.... kan zomaar hoor (ook al bedoel jij het nog zo goed!) dan zit hij er maar mooi mee opgescheept, moet aandacht delen, moet 'leuk doen' met een "indringer" ....

Zoals Danny al zei.... "zekerheid heb je nooit"; én: "ik ben al blij als ze elkaar dulden"....

Dát bedoel ik..... ik kan je nog héél lang vervelen met verhalen van hier.... dat doe ik lekker niet Cool

Nú heb je een leuke, lieve Nelis..... is het je waard om dubbele aandacht te moeten geven terwijl je straks eigenlijk maar de halve tijd hebt?? Question
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 11:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Daar heb je helemaal gelijk in Jaimy! Je moet in de 1e plaats voor jezelf een 2e gaai erbij willen ...en kan je andere gaai er ook prima mee overweg is dat super fijn maar de werkelijkheid is niet altijd zo.

Ik ben er ook niet vanuit gegaan, wel gehoopt natuurlijk ook en wat niet is kan altijd nog komen, maar tot nu toe is het hier ook nog niks geen vriendjes zijn hoor Wink
Bericht Vrijdag 27 Juli 2007 11:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Wij hebben die overweging ook gemaakt. In de eerste instantie hadden we hier alleen Tweety. Toen ging het thuis niet meer zo lekker met Ferdie en kwam die erbij. Het wordt toch heel anders met twee papegaaien. En toen toch ook nog een vriendje voor Tweety erbij.... Dus nu gaan er elke keer drie gaaien mee. Inderdaad minder mobiel, maar wel ook heel erg leuk!

Wij hebben heel erg geluk gehad. Tweety en Pip zijn nog betere maatjes geworden dan ik van te voren had durfen dromen. Ze spelen continu met elkaar ( als ze los zijn) ze kroelen elkaar en tegen het einde van de avond zitten ze lekker tegen elkaar te slapen. 's nachts en overdag hebben ze dan elk hun eigen kooi die tegenover elkaar staan.

In ons geval is de band die ik met Tweety had niet echt veranderd. Wel verdedigen ze elkaar nu als er wat is, of wanneer ze denken dat er wat is. Haha, dat is wel lief.

Wij werken eigenlijk ook allebei fulltime, soms zelfs iets meer, maar als je ze dan ook maar gericht aandacht geeft dan kan dat wel. Soms is het wel eens moeilijk hoor. Je hebt niet altijd zin om na een lange werkdag ook nog met de papegaaien bezig te gaan. Soms is het dan even doorzetten.

Maar in de vrije tijd die we hebben proberen we gewoon zoveel mogelijk leuke dingen met ze te doen. Lekker mee douchen, lekker mee naar buiten. Proberen ze dingen te leren. En eigenlijk gaat dat prima!
Bericht Zaterdag 28 Juli 2007 6:52 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je hebt helemaal gelijk dat je mobieler bent met één gaai.. Wink Eerlijk gezegd mijmer ik af en toe ook over één gaai die overal mee naartoe gaat, dan hoef ik me niet zo schuldig te voelen tegenover de rest..
Bericht Zaterdag 28 Juli 2007 8:33 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by maartje en nelis
Ik vind het echt heel moeilijk!
Als de 2de gelijk het beste vriendje van Nelis is dan zou het super zijn en dan had ik ook gelijk eentje genomen, maar ik ben ook gewoon bang dat ze niet met elkaar over weg kunnen!

Het lijkt me geweldig om hem een vriendje te geven, maar ik twijfel nog zo erg!

Wij wilden voor Herman en ook voor ons zelf ook een papegaai erbij doen. Nu blijkt dat Herman helemaal niets heeft met andere gaaien. Ook niet na een paar dagen. Hij negeert ze gewoon.
Daruit hebben wij afgeleidt dat we Herman er dus geen plezier mee doen en hebben we zelf het plan ook naar achteren geschoven. Want idd, met 1 gaaitje ben je mobieler en ik zou net als Sue last hebben en me schuldig voelen als de ander thuis moest blijven.
Bericht Zaterdag 28 Juli 2007 8:47 pm
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Is het dan niet zielig als Nelis van 9 tot 5 alleen thuis zit?
Bericht Zaterdag 28 Juli 2007 9:21 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tja, ik werk niet dus ja.
Vermaakt ie zichzelf goed. speelt ie lekker.
Bericht Zaterdag 28 Juli 2007 9:47 pm
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja hij vermaakt zich zelf prima. Als ik thuis ben, staat de kooi standaard open en dan komt hij er gezellig uit en kletst wat rond. Maar hij gaat heel vaak daarna nog even lekker de kooi in, om daar weer druk te gaan spelen.
Bericht Zondag 29 Juli 2007 5:35 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 6:51 am
  Berichten van afgelopen: