|
|
|
richardvandijk
Eitje
| witbuik caique/ senegal |
|
|
Hallo,
wegens verlies van mijn pyrrhura hypoxantha vorige week ( ) heb ik nu een leeg kooitje staan.
Ik wil deze toch weer vullen met een vogel, maar niet dezelfde soort als ik had. Dit i.v.m. dat ik bang ben dat ik hem ga vergelijken.
Ik vind het wel leuk om een wat grotere soort te nemen. En ik denk dan aan een jonge witbuik caique of bonte boertje. Nu heb ik hier een paar vragen over.
Ik woon samen met mijn vriendin, en ik zou wel graag willen dat hij ons allebij tolereerd. Heb zelf best veel ervaring met vogels dus training hierin zal wel lukken. Maar vraag is of deze soorten er niet om bekend staat dat ze eenkennig zijn. Knuffelen en spelen zouden we ook fijn vinden met de vogel.
Het word de bedoeling om 1 vogel aan te schaffen.
Ik wil hem het liefst kopen wanneer deze zelfstandig kan eten, maar wel met de hand word opgevoed door de kweker.
Ik heb ook veel gekeken naar een senegal of bonte boertje, en vraag me nou af (buiten de kleuren en grootte) of hier veel verschillen in zitten. Dus vooral in karakter.
Zijn er overigens nog kwekers welke deze vogels kweken en waar ook goede ervaringen mee zijn. (woon in omgeving rotterdam)
Heb zelf alleen ervaringen met babyvogels.nl
Overigens alleen goede ervaringen mee maar deze heeft momenteel geen van beiden zitten volgens het aanbod gedeelte van de site.
ben benieuwt naar de reacties.
Groeten Richard |
Zaterdag 28 Mei 2011 2:20 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Eerst en vooral veel sterkte bij het verlies van je lieverd, nooit makkelijk je schatje te moeten missen.
Tja, éénkennigheid. Ken er hier alles van maar sta me toe te zeggen dat alles met trainen opgelost of beter kan worden. Zoals hier thuis, zowel onze grijze roodstaart als onze bonte boer zijn met de pap grootgebracht, de ene was eigen keuze, de andere was een noodzaak omdat de ouders hem afstoten.
Wel, mijn man werkt superlange dagen (bouw) en ik had de gaaien eigenlijk voor mij alleen. Enkel in het weekend was mijn man er voor hen en in het begin bij de pap was hij er ook nog wel eens. Maar nu, beide gaaien hebben op een bepaald moment zo eenkennig geweest dat mijn man niet voorbij de kooi kon of ze wilden hem door de kooi proberen te pakken. Niet leuk natuurlijk als je ze graag los hebt maar dat is ondertussen aangepakt en nu, wel, nu is onze grijze de beste vriend van paps. Jaja, hij mag paps zien en dan gaat hij met paps overal mee, gaat kroelen, ...
Onze bonte boer ook, hij komt op de bank bij ons zitten en spelen. Ook vliegt hij zelf vaak naar paps om daar te zitten als mams niet meer interessant genoeg is. Dus, alles is op te lossen mits er genoeg mee bezig te zijn en niet onder de indruk te zijn van een beetje gaaien-protest  |
Zondag 29 Mei 2011 12:45 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:01 am
|
|
|
|
|
|