Zelden zo'n boze vogel gezien

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Zelden zo'n boze vogel gezien  Reageer met quote  

Nee, dit keer was het niet Solace Laughing.

Ik zit naar Animal Cops op Animal Planet te kijken en ze hebben net een inval gedaan bij een papegaaienfokker. De vogels, niet tam, zijn in beslag genomen en nu worden ze gewiekt (zoals het hoort trouwens: alleen wat veertjes knippen) ... Shocked Man, ik heb nog nooit zo'n pissed off vogel gezien. Wat is dat beest nijdig zeg Laughing.

Ik ga Sol maar snel een snoepje geven omdat hij zo lief is. Laughing
Bericht Donderdag 20 November 2008 9:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Zelden zo'n boze vogel gezien  Reageer met quote  

Wat voor vogels waren het, Whisper? Of was er maar één zo boos?
Bericht Donderdag 20 November 2008 9:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Het waren er twee: een Grijsje en een blauw gele Ara.
De Ara was het ergste, daarbij vergeleken wat de Grijze een schatje.

We zitten nu trouwens verder in het programma en de boze Ara heeft een nieuwe huisje en gedraagt zich al beter.
Bericht Donderdag 20 November 2008 9:44 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan heb je nog nooit onze Jos gezien denk ik. Shocked Die zou ik voor geen geld van de wereld vasthouden als er gewiekt moet worden of bij de VA, precies een wilde gaai met hondsdolheid, dat kan je je niet voorstellen, die herken je gewoon niet. Confused
Komt hij terug in de wagen, in zijn transportbak, gaat hij lief zitten doen, niet normaal maar ik garandeer het je, zonder overdrijven, binnen, bij de behandeling of bij het wieken: "ik hou mij aan de kant want ik ben mijn vinger gegarandeerd kwijt, dat is Jos niet op dat moment" Shocked
Bericht Donderdag 20 November 2008 9:52 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Typisch dat Jos op de terugweg zo lief doet. Hij wilt je vast laten zien dat hij naar huis gaan veeeel leuker dan naar de VA gaan vindt. Mr. Green

Bij de Ara hebben ze er op een gegeven moment maar een doek omheen gedaan. Je zag alleen nog een spartelend laken met een vleugel die eruit stak. Misschien niet zo leuk voor de gaai, maar ze hebben het te druk om alles lief en rustig te doen.
Bericht Donderdag 20 November 2008 10:06 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Om heel eerlijk te zijn, voorlopig is het enkel Jos zijn kweker die hem zonder veel erg heeft kunnen wieken maar een klein tijdje terug is hij half mishandeld geweest door een "VA", wordt nog misselijk van die vent. Heb het hem ook laten weten dat ik walgde van hem. Mijn arm ventje was er erger aan toe als hij daar buitenkwam als dat hij binnenging, ik dacht dat hij mijne Jos zou afmaken, zo behandelen. Ik had hem gezegd dat Jos niet makkelijk was en nog liever had dat ze hem in een roesje deden dan "mishandelden" HELAAS. Het was ook wachtdienst en hier zijn de VA ook maar héél dun gezaaid.
Enfin, ik vraag me af wat de volgende wiekbeurt gaat geven want volgens mij heeft Jos een trauma overgehouden aan die walgelijke vent.
In elk geval al de kweker gebeld hoe het toen afgelopen is en hij wil ons helpen door eventueel Jos thuis te komen wieken, is het transport al geen stress meer. Lieve man.
Bericht Donderdag 20 November 2008 10:13 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het eerste wat ik bij de titel van dit topic dacht is: Waarom is Solace zo boos Laughing Laughing Laughing

Geen pretje voor degene die die Ara en Grijze moesten wieken. Maar om ze toch wat makkelijker handelbaar te krijgen wel beter.

Zo makkelijk ik Herman in het begin wel bij kon knippen, inmiddels als hij het schaartje ziet is het drama.
Daarom toch maar elke keer even naar Gerben. Die pakt hem in de vogel houdgreep en ik knip. Wanneer je Herman hoort schreeuwen zou je denken dat hij vermoord wordt Laughing
Hij is er even beduusd van maar na een paar minuten is alles weer vergeven en vergeten.

Wil het toch weer met hem gaan trainen, want voor die 1 of 2 veren die bijgeknipt moeten worden is het elke keer wel een groot drama. Confused

Met een grijsje is het toch nog wat lastiger kan ik me voorstellen, omdat die wat groter is.
Heeft Jos die Va ook gebeten Sarah. Dat is toch wel het minste wat hij had kunnen doen met die nare man Very Happy
Bericht Donderdag 20 November 2008 10:43 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Die mottige vent had een handdoek erbij moeten halen Shocked , had hem al gewaarschuwd en dan nog. Hij kende de greep niet om een gaai vast te houden. Jos die was precies een razende hond en uiteindelijk lag hij met zijn rug op tafel, de handdoek erover en zijn kopje nog een half omgedraaid Crying or Very sad Crying or Very sad Toen heb ik die vent letterlijk gezegd dat het duidelijk was dat hij er geen kl... van kende (hadden aan de telefoon nochtans genoeg gevraagd of hij VA was en hij was duidelijk dat hij dat wel was)
Hij pakte Jos vast en gooide hem half, uit schrik, van ver zijn bakje in. Crying or Very sad , zijn vleugel stak er nog uit en met een halve mep zorgde hij ervoor dat hij zijn vleugel introk. Richard die kookt nog meer en heb die echt moeten kalmeren want die had die vent lelijk vastgehad denk ik. Confused Shocked
Mijn arm schatje. De arts geloofde niet eens dat hij tam was, enfin, zijn probleem. Toen ik hem oppakte zei ik " Joske, nu gaan we naar huis he mijn schatje" en Joske " Kusje kusje" Hartje
Hihi, wou die mottige vent nog eens kijken naar Jos en uiteraaard Jos direct grommen als een hond.

Hij heeft hem, op op je vraag te antwoorden, zijn handdoek in elk geval voorzien van grote luchtgaten en geeft hem wel 1 keer vastgehad maar was niet hard genoeg. Jammer, hij had hem heel hard moeten bijten, sorry, die beul verdiende niet beter
Bericht Donderdag 20 November 2008 11:46 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wat een achterlijke vent. En dat moet doorgaan voor een VA. Evil or Very Mad
Wel fijn dat de kweker je ermee wilt helpen.
Bericht Donderdag 20 November 2008 12:06 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, dat wel. Ik had helaas toen geen andere keuze, zaterdagavond, je kan op niet veel plaatsen terecht natuurlijk maar dit nooit meer. Had hem nog gevraagd hem ff in een roesje te doen, ik wist dat Jos niet gewoon was bij een VA, hij is gewoon zo. De kweker snapt het en indien het niet lukt Jos makkelijk te transporteren op dat moment, om hem te wieken, wil hij de rit doen (is ook meer een uur rijden voor hem) maar dan komt hij zelf. Dat is nogal service. uiteraard gaan we het zelf eerst proberen maar het is een geruststelling dat het indien niet anders kan, een oplossing kan zijn.
Je krijgt niet zomaar het vertrouwen terug van je gaai. Heb er al veel aan moeten werken want Jos vertrouwde mij ook niet meer zomaar. Crying or Very sad
Nu is het al stukken beter maar voorlopig nog steeds geen succes met zijn transportbakje, heb ik een soort training van gemaakt, hij walgt van dat ding en gaat enorm bijten op dat moment, ja, je zou voor minder. Jos is niet vergeten wat er is gebeurd natuurlijk Confused
Bericht Donderdag 20 November 2008 12:48 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zomaar een ideetje hoor, maar als je nu eens een ander transportbakje haalde, al is het alleen maar een andere kleur Wink
Misschien dat dat al helpt
Bericht Donderdag 20 November 2008 1:05 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ben eigenlijk van plan zo'n kooitje te kopen zoals Sue heeft, lijkt wat op een bench eigenlijk vind ik aan de buitenkant. Het deurtje is ook groot en dat is belangrijk. Het feit dat het bench-achtig is is goed, Jos is niet bang van een bench, zit vaak op Zyta haar bench dus dat kan misschien lukken. En dan kan hij ineens mee gaan wandelen, in zijn rugzak Laughing
Bericht Donderdag 20 November 2008 2:56 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:03 am
  Berichten van afgelopen: