zien we de eigenaars nog terug??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Algemeen forum: Alle papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
kimmi
Fladderaar

zien we de eigenaars nog terug??  Reageer met quote  

zoals jullie in mijn ander topic kunnen lezen hebben wij hier een ara nobilis als "logee", nu denk ik dat dat misschien wel zal veranderen in "nieuwe aanwinst" en ik zal vertellen waarom!

op zaterdag ochtend rond 10u ben ik op weg naar men werk als men vriend telefoon krijgt: of we voor 3 maanden een ara willen bijhouden. de man was via via aan ons nr gekomen.
ik zeg: ja is goed, we komen een van de dagen wel eens langs om met die mensen te praten want geen van ons beide kent hen! het zijn total strangers!

nog geen 3 uur later staat de fameuze ara die maar aan araTJE blijkt al in onze keuken! (mijn vriend was gaan kijken en de mensen zeiden: wanneer kom je hem halen? mijn vriend zegt, weet ik niet, moet ik even met men vriendin praten enz. dan die mensen; oh, je mag hem al gelijk meenemen hoor! dus zo gezegd zo gedaan (ik weet ondertussen nergens van want ben op men werk, vandaar dat we dus heeeeeeeeeel veel vragen hebben zonder bijhorende antwoorden!)

het enige wat ze hadden verteld was dat alleen vader en 1 van 3 dochters hem konden pakken enzo, de rest van de familie was er bang van. dus zei de man, als men dochter niet zeurt om hem terug te krijgen mag je hem houden.

waarom moest hij eigenlijk weg hoor ik jullie denken? volgens hun omdat ze hun boot (het zijn schippers of hoe zeg je dat?) gaan verkopen en ze gaan verhuizen.
volgens mij: hij bijt kei kei keihard! (misschien moet ik hem nog even tijd geven want alles is hier nieuw, maar ik ben 200 % zeker dat het niet uit angst is)

de man had ook nog gezegd dat hij het bij ons wel goed zou hebben want dan is hij niet meer alleen en "wij wisten veel beter waar we mee bezig waren" dan hun, en wij hebben er ook veel tijd voor. (wat weet hij daar nou van, hij kent ons niet, we kunnen net zo goed dierenbeulen zijn)
we wilden hen namelijk eens uitnodigen om naar ons toe te komen voor ze hun gaaitje brachten, dan konden ze onze gaaitjes eens zien, kijken naar hun grote kooi, tonnen speelgoed, naar de manier waarop we met onze dieren omgaan enzovoort, leek mij heel normaal maar hoefde niet voor hun.

sinds hij hier is hebben we 1 telefoontje gehad om te vragen of alles ok was, daarna heeft mijn vriend hun een sms gestuurd om te vragen hoe lang ze hem al hadden en of hij getest is maar er komt al 2 dagen geen reactie.

dus ik denk dat ze hem niet meer zullen komen halen want:
- wie laat zijn schatje nu zomaar achter bij wildvreemden
- op nog geen 3 uur tijd je gaai buiten werken! het kon niet snel genoeg gaan
- als de kinderen er niet om vragen (ik heb geen kinderen maar ik denk dat een kind dat na 3 maanden misschien vergeten is? of vergis ik mij?)
- hij bijt, en zoals ik al zei: HARD! mijn 2 grijsjes hebben nog nooit zo hard gebeten als hem
- hij werd niet bepaald verwend: in zijn kooi, 1 stok, zaad en water en een schommel.
- hij zat veel alleen
- hij is nogal luid, voor mij niet storend maar ik kan me voorstellen voor anderen wel.

sorry voor het lange verhaal maar ik wil graag weten hoe jullie hierover denken. misschiien zie ik het verkeerd omdat ik diep vanbinnen hem al niet meer wil teruggeven ook al is ie nogal agressief Smile
Bericht Maandag 10 September 2007 8:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ik denk zo aan je verhaal te lezen dat je de nieuwe eigenaar van de ara bent!! wel raar hoe die mensen zo afstand doen van hun vogel en nu niks meer laten horen Sad maar probeer je voor het geval als ze hem wel terug willen hebben niet teveel te hechten aan hem...
Bericht Maandag 10 September 2007 8:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: zien we de eigenaars nog terug??  Reageer met quote  

Hoi Kimmi..

Ik kan me voorstellen dat die gedachten door je hoofd spelen.. Maar, ik denk dat het ook anders zou kúnnen zijn.
Het kán voor die mensen behoorlijk pijnlijk zijn om weer met verhalen enzo van hun vogeltje geconfronteerd te worden, hun telefoon kan het even niet doen, etc.
Maar, ik denk dat je de eigenaars inderdaad niet meer terug ziet.
Wél handig is het even proberen op schrift te krijgen, zodat, mochten er geschillen ontstaan je het wel zwart op wit hebt. Wink
Bericht Maandag 10 September 2007 9:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat is idd een raar verhaal
ik hoop dat je hm mag houden Very Happy
Bericht Maandag 10 September 2007 9:22 am
Cosch
Ervaren vlieger

Re: zien we de eigenaars nog terug??  Reageer met quote  

Wat een verhaal zeg!
Ik zou em voor de zekerheid wel even meenemen naar de Vogelarts voor een kleine controle. Je wilt tenslotte niet een zieke gaai in huis waar je niet voor kiest. Even ontlasting enzo. Testen op ziektes heeft niet zo veel zin meer denk ik omdat hij al bij je andere gaaien geweest is.

quote:
Originally posted by Sue

Wél handig is het even proberen op schrift te krijgen, zodat, mochten er geschillen ontstaan je het wel zwart op wit hebt. Wink

Goeie tip. Veertje
En dat ook naar hen sturen. Stel ze besluiten em over een jaar weer terug te halen.... ik weet niet hoe je er dan wettelijk voor staat.
(via telefoonnummer kun je vaak ook een adres achter halen!)
Bericht Maandag 10 September 2007 10:46 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

goh, wat een verhaal. er bestaan echt zulke mensen. hier hoor je dat ook wel eens. goed, de ara mag in zijn pootjes knijpen dat hij bij jullie terecht is gekomen. ik weet niet hoe oud hij is, maar dit bijten kun je corrigeren. hij moet aan alles wennen dus kan het heel goed zijn dat hij bijt uit angst. misschien is hij ook wel veel gepest bij die mensen en dan verdedig je jezelf natuurlijk ook. geef hem de tijd en heb heel veel geduld met hem. het komt wel goed want het zijn eigenlijk echte knuffelaars. ze knuffelen zo graag.
ik denk niet dat hij een ziekte heeft omdat hij altijd aleen heeft gezeten maar nakijken is geen overbodige reactie.
verwen je nieuwe aanwinst maar lekker en over een maandje zal je het verschil kunnen zien.
Bericht Maandag 10 September 2007 12:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

hij heeft nog niet bij onze eigen vogels gezeten hoor. ik zou het mezelf namelijk nooit vergeven als een van mezelf daardoor ziek zou worden.
nu denk ik ook niet dat er iets mis, hij ziet er ook goed uit (geen rara veren ofzo), hij eet goed en is actief. maar ja, ik neem echt geen enkel risico!
daarstrax heeft de eigenaar men vriend opgebeld om te zeggen dat hij getest is op alle ziektes, het bewijs ervan heeft hij echter niet en hij weet ook niet welke ziektes het zijn.
dan denk ik: sorry maar dit is voor mij niet genoeg.
ik ga strax proberen om misschien langs die mensen te gaan zodat ik hen eens zelf kan spreken en dan zie ik wel.

ergens heb ik zo iets van, als hij dan toch terug weg moet vind ik wel dat ze zelf voor de kosten van het testen moeten betalen, als je je vogel naar een hotel ofzo brengt moet dat toch ook?

en als ze hem zeker terug op komen halen dan weet ik niet of ik wel echt eraan wil werken (bv bijten afleren) ik laat heus niet men handen tot moes kauwen om hem dan te zien vertrekken, maar vooral: ik zou me dan zo aan hem hechten dat het voelt of hij écht 1 van de mijnen is, en als je hem dan weer moet afgeven. Sad
pff is een moeilijke situatie! hopelijk weet ik vanavond meer!
Bericht Maandag 10 September 2007 3:19 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

heel veel succes vanavond en ik hoop dat je er wat wijzer van wordt
Bericht Maandag 10 September 2007 3:21 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

als je daar heen gaat, laat dan even alles op schrift zetten dat als zij hem niet meer willen hij ook echt van jou is. zo voorkom je veel narigheid. ook dat mochten zij hem wel weer willen, ze de kosten van de tests betalen.
ik zal voor je duimen dat hij bij je mag blijven.
Bericht Maandag 10 September 2007 3:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet niet hoe het met het Belgische recht zit, maar als je iets voor iemand waarneemt (zorg) dan mag je de kosten verhalen op de eigenaar.. Maar ik weet niet of testen daaronder vallen? Wel voer enzo.

Probeer vanavond wat dingen af te spreken, ook op papier. (Dat klinkt echt overdreven als jullie het NU eens zijn, maar dit soort papieren hebben pas nut als jullie het later oneens worden)
Bericht Maandag 10 September 2007 7:43 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat een rare situatie, onzekerheid over veel dingen Sad Maar...wel fijn als je hem echt mag houden, en als hij gezond is! Cool

In ieder geval het één en ander op papier vast laten leggen. En ook vragen om de papieren van het dier, want als je om één of andere reden je beestje bij het gemeentehuis moet declareren (vogelgriepepisode) lijkt het me wel handig om zijn papieren te hebben, dat ze hem niet als illegaal door de douane od de dierenbescherming laten ophalen of zo.
Bericht Woensdag 12 September 2007 3:07 pm
vlindertje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Is er al nieuws? Ik hoop dat het voor jullie positief uitpakt.
Bericht Vrijdag 14 September 2007 2:11 pm
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

deze week hadden we nog met hun gebeld en ze zeiden dat ze eens zouden langskomen met hun dochter, en om de dierenarts terug te betalen en het papier te tekenen...
dus nu is het weer afwachten... als ze komen dit weekend dan is er weer nieuws waarschijnlijk.
Bericht Vrijdag 14 September 2007 3:37 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik hoop dat ze langskomen! Ik ben benieuwd!
Bericht Vrijdag 14 September 2007 8:28 pm
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

wat een verassing, ze zijn niet gekomen dit weekend!
de man zei dat hij met zijn dochter zou komen kijken omdat het haar vogel is en ze miste hem wel, maar volgens mij wil hij gewoon lang genoeg wachten tot dat het kind er niet meer om zeurt en dan heeft hij het "mooi" opgelost toch? vogel gedumpt en hij lijkt voor zijn dochter niet de slechterik van wie de vogel weg moest.
ach ja, we wachten nog maar een weekje af maar dan zullen er toch concrete afspraken gemaakt moeten worden!
Bericht Maandag 17 September 2007 9:30 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 27 Mei 2012 7:04 am
  Berichten van afgelopen: